آموزش بازی آنلاین در PS5

محمد رضا باقری توسط محمد رضا باقری

رسانه مدیاتی – ممکن است بسیاری از افراد پس از خرید کنسول پلی استیشن ۵ این سوال را داشته باشند که بازی آنلاین در PS5 چگونه است؟ از آن جایی که یکی از بخش‌های جذاب بازی‌های پلی استیشن ۵ معمولا بخش چند نفره (multi player) و آنلاین بازی‌ها است در ادامه بازی آنلاین در PS5 را آموزش می‌دهیم.

قیمت ps5 در ایران چند است؟

 

ساخت اکانت psn برای بازی آنلاین در PS5

برای بازی آنلاین در PS5 ابتدا باید یک حساب  داشته باشید، اگر حساب  playstation network ندارید می‌توانید به صورت خلاصه مواردی که در ادامه گفته می‌شود را به صورت مرحله به مرحله طی کنید.

۱- به منظور ساخت psn در پلی استیشن ۵ به کمک صفحه لاگین، پس از روشن شدن Playstation گزینه NewUser را انتخاب کنید.

۲- پس از آن نیز به منظور ساخت اکانت جدید psn گزینه Create a User را انتخاب کنید.

۳- در این مرحله نیز باید گزینه  New to Playstation Network را انتخاب کنید تا بتوانید یک حساب جدید psn ایجاد کنید.

۴- در نهایت در این صفحه نیز باید گزینه Sign Up Now را انتخاب کنید.

۵- در حال حاضر شما در این مرحله باید کشور و رده سنی اکانت psn را در محل مورد نظر وارد کنید. به این نکته توجه داشته باشید که در این مرحله نمی‌توانید کشور ایران را به عنوان کشور محل سکونت خود انتخاب کنید؛ زیرا بین گزینه‌ کشورهای مختلف در اکانت psn کشور ایران وجود ندارد. برای مثال می‌توانید کشور آمریکا را انتخاب کنید.

۶- در این مرحله نیز باید شهر محل سکونت خود را به منظور ساخت اکانت psn وارد کنید. در نهایت با توجه به اینکه در مرحله قبل کشور آمریکا را انتخاب کردید، در این مرحله نیز باید یکی از شهرهای کشور آمریکا را به عنوان شهر محل سکونت خود انتخاب کنید.

۷- در این مرحله به منظور ساخت اکانت psn باید ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که حتما باید یک ایمیلی را وارد کنید که به آن دسترسی دارید؛ پس از پایان ساخت حساب نیز باید ایمیل تاییدیه را دریافت کنید.

۸- پس از انجام مراحلی که گفته شد در این مرحله باید حساب psn که ساخته‌اید را از راه ایمیل دریافت کنید. اگر این اتفاق رخ ندهد  حساب Playstation Network شما کامل نمی‌شود.

۹- در این مرحله نیز باید وارد ایمیل خود که در مراحل قبل وارد کردید شوید. برای این کار می‌توانید از لپ تاپ، کامپیوتر شخصی، موبایل یا هر دستگاه دیگر استفاده کنید. پس از آن نیز می‌توانید ایمیلی را که از Playstation دریافت کردید باز کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که اگر ایمیل در Inbox شما نبود ممکن است به فولدر Junk یا Spam ایمیل شما وارد شده باشد.

۱۰- پس از این مراحل باید ایمیل دریافتی را مشاهده کنید. اگر اطلاعاتی که در آن وجود داشت صحیح بود، گزینه Verify Now را انتخاب کنید.

۱۱- در این مرحله نیز باید در صفحه پلی استیشن ۵ خود گزینه Already Verified را انتخاب کنید.

۱۲- در پایان اگر همه مراحلی که گفته شد را با دقت و به درستی انجام داده باشید با صفحه‌ای روبه‌رو خواهید که در آن باید گزینه Continue را انتخاب کنید. با استفاده از تمام مراحلی که به ترتیب گفته شد می‌توانید به صورت خلاصه ساخت اکانت psn را آموزش ببینید. 

وارد کردن کد پلی استیشن پلاس در اکانت psn برای بازی آنلاین در PS5

پس از انجام تمام مراحلی که گفته شد شما یک حساب psn دارید. اما برای انجام بازی آنلاین در PS5 فقط داشتن حساب psn کافی نیست. به همین منظور باید اشتراک پلی استیشن پلاس را نیز داشته باشید. بهترین کار ممکن برای خرید اشتراک پلی استیشن پلاس نیز خرید گیفت کارت پلی استیشن پلاس است.

برای خرید گیفت کارت پلی استیشن پلاس می‌توانید اشتراک‌های پلی استیشن پلاس را به صورت یک یا چند ماهه مشاهده کنید. پس از انتخاب و خرید یکی از این موارد شما در مدتی که اشتراک دارید می‌توانید از خدمات psn مانند انجام بازی آنلاین در PS5، بونوس‌ها و سایر جوایز دیگر استفاده کنید.

زمانی که گیفت کارت playstation store را خریدید باید آن را در اکانت psn خود که در مراحل قبل تشکیل دادید فعال کنید. به همین منظور مراحلی که در ادامه گفته می‌شود را به ترتیب انجام دهید.

۱- ابتدا وارد منوی اصلی پلی استیشن شوید و گزینه  playstation store را انتخاب کنید.

۲- در این مرحله از منویی که در سمت چپ صفحه playstation store وجود دارد باید گزینه Redeem Codes را انتخاب کنید.

۳- در نهایت صفحه‌ای را مشاهده می‌کنید که در آن باید کد ۱۲ رقمی که روی گیفت کارت پلی استیشن پلاس درج شده است را در باکسی که در وسط صفحه قرار گرفته است وارد کنید. پس از آن نیز گزینه Continue را انتخاب و در نهایت گزینه  Yes را بزنید.

۴- پس از انجام همه مراحلی که گفته شد شما اکانت psn و اشتراک پلی استیشن را دارید. اکنون به راحتی می‌توانید از خدمات پلی استیشن پلاس مانند بازی آنلاین در PS5 استفاده کنید و بیشترین لذت را از بازی با دوستان و سایر افراد با این کنسول ببرید.

تگ‌
به اشتراک گذاری این مطلب
5 کامنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل