کاسبی دولت از جرائم محدودیت های کرونایی | به ترافیک هم توجه کردند اساتید؟

توسط محمد رضا باقری
کاسبی دولت از جرائم محدودیت های کرونایی | به ترافیک هم توجه کردند اساتید؟

به نظر می رسد کسری بودجه دولت این روزها به روش های عجیب و دور از انتظاری تامین می شود و خزانه خالی حسن روحانی یا با نوسان گیری از بورس و دلار یا با درآمد هنگفت از جرایم ترددهای خارج از ساعات مجاز در ایام کرونا تامین می شود.

 

کاسبی دولت از جرائم محدودیت های کرونایی | به ترافیک هم توجه کردند اساتید؟

کاسبی دولت از جرائم محدودیت های کرونایی | به ترافیک هم توجه کردند اساتید؟نکته ای که در این بین مهم به نظر می رسد این است که در کلان شهر تهران، بسیاری از افرادی که به تعطیل کردن کسب و کار خود در ساعت مجاز مقید بوده و در زمان مقرر به سمت منزل حرکت می کنند با مشکلات زیادی مواجه می شوند و در بسیاری از موارد نیز با جرایم سنگین نیز مواجه شده اند.

به نظر می رسد قانونگذار به ترافیک تهران و شلوغ بودن ناوگان حمل و نقل عمومی و خیابان های تهران در زمان نزدیک شدن به ساعت محدودیت تردد توجهی نکرده است چرا که با نگاهی به وضعیت مترو و BRT های فعال در آن زمان ازدحام شدید در واگن های مترو دیده می شود که اگر حتی 1 نفر در این جمع به کرونا مبتلا باشد (که قطعاً هست) احتمال ابتلای همه افراد حاضر در واگن مذکور بالا می رود.

در مورد دیگر اینکه صاحبین کسب و کار حتی اگر 2 ساعت زودتر از ساعت مجاز نیز کسب و کار خود را تعطیل کنند، باز هم شکار دوربین هایی می شوند که تردد آنها با وسیله نقلیه شخصی را در ساعت غیرمجاز به ثبت رسانده اند و اینجاست که مشخص می شود قانون گذار هیچ فکری به حال چنین افرادی که در ترافیک گیر کرده اند نکرده است.

 

هر چه که هست، به نظر می رسد حتی با وجود یک سوم شدن مبتلایان و آمار مرگ و میر به کرونا در کشور و به طور خاص در تهران، دولت تصمیمی برای تغییر در مقررات منع تردد در ساعات غیرمجاز ندارد و درآمد از محل جریمه افراد متخلف، حسابی به حسن روحانی مزه کرده است!

به اشتراک گذاری این مطلب
کامنت خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل