امکان رمزگذاری بک‌آپ چت‌ها در واتساپ فراهم می‌شود

رسانه مدیاتی – گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد واتساپ اکنون به کاربرانش اجازه می‌دهد تاریخچه چت خود را به شکل یک لایه امنیتی اضافی و انتخابی به طور سر به سر (end to end) رمز گذاری و از حساب خود محافظت کنند.

امکان رمزگذاری بک‌آپ چت‌ها در واتساپ فراهم می‌شود

این پیام رسان متعلق به فیس بوک اعلام کرد به کاربران سیستم عامل‌های iOS و اندروید اجازه می‌دهد بک آپ چت های خود را که در گوگل درازو یا آی کلود ذخیره می‌شود، رمزگذاری کنند. واتس‌پ ادعا می‌کند هیچ سرویس پیام رسان جهانی دیگری در چنین سطحی امنیت فراهم نمی‌کند.

این ویژگی نخست برای افرادی ارائه می‌شود که آخرین نسخه اپ را استفاده می‌کنند. کاربران با ضربه روی گزینه جدید رمزگذاری سربه سر بک آپ در تنظیمات اپ قادر به فعالسازی این قابلیت هستند.

از افرادی که این ویژگی را فعال کنند، خواسته می‌شود تا با رمز یا کد رمزگذاری شده از بک آپ محافظت کنند. واتس‌پ ادعا می‌کند فعال‌سازی این سیستم نه به شرکت و به تهیه کنندگان سرویس بک آپ اجازه نمی‌دهد چت های کاربر را بخوانند یا به رمز آن دست یابند.

واتس‌اپ قصد دارد هزاران کسب و کار را در دسته بندی‌هایی مانند؛ غذا، خرده فروشی و خدمات محلی در برخی از محله‌های سائوپائولو مطرح کند و Matt Idema، معاون پیام‌های تجاری فیس بوک می‌گوید هند و اندونزی در آینده می‌توانند این ویژگی را دریافت کنند.

Will Cathcart، مدیرعامل واتس‌اپ نیز در توییتی گفت: «در واتس‌اپ هدایت به کسب و کارهای تجاری محلی را شروع کرده‌ایم و من بسیار هیجان زده هستم این قابلیت به شما کمک می‌کند تا مشاغل اطراف محله خود مانند؛ کافی شاپ، گل فروشی، فروشگاه پوشاک و موارد دیگر را پیدا کنید و با آنها تماس بگیرید.»

با انجام این کار واتس‌اپ بین دارندگان مشاغل محبوبیت بیشتری بدست خواهد آورد WhatsApp Business API ایجاد شد تا راهی بهتر برای ارتباط با مشتریان ارائه دهد به عنوان مثال، برنامه WhatsApp Business برقراری ارتباط شخصی با مشتریان، به چشم آمدن محصولات و خدمات، پاسخگویی به سوالات و در اختیار قرار دادن تجارب خرید با دیگران را آسان‌تر کرده است اما گسترش تعاملات بیشتر بین مشاغل و مصرف کنندگان بدون اشکال نیست!

بحث برانگیزترین تغییر، تغییر سیاست حفظ حریم خصوصی واتس‌اپ بود که به فیس بوک اجازه می‌داد به اطلاعات مربوط به مکالمات بین شرکت‌ها و مصرف کنندگان دست پیدا کند. ضعیف معرفی کردن سیاست جدید را نباید دست کم بگیریم بسیاری از کاربران این پلتفرم می‌ترسیدند که فیس بوک بخواهد به مکالمات خصوصی آنها دسترسی پیدا کند تا جایی که تنظیم کننده حریم خصوصی آلمان نیز با این سیاست جدید مخالفت کرد که در ماه مه پس از تهدید به محدود کردن عملکرد حساب کسانی که سیاست حفظ حریم خصوصی جدید را قبول نکنند عقب نشینی کردند.

بیشتر بخوانید: «آموزش تبدیل ویدیوهای یوتیوب به فایل MP3»

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید