رد درخواست تجدیدنظر متا در روسیه

نرگس محرمی توسط نرگس محرمی
معرفی راه‌هایی برای داشتن حداکثر پنج پروفایل به کاربران فیسبوک

رسانه مدیاتی – گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد دادگاهی در مسکو درخواست تجدیدنظر در رای فعالیت‌های افراطی متا پلتفرمز (شرکت مادر فیس بوک) را در این کشور رد کرد.

رد درخواست تجدیدنظر متا در روسیه

طبق رای دادگاه قبلی در ماه مارس فیس بوک به اتهام فعالیت های افراطی در روسیه مجرم شناخته شده بود. پس از حمله روسیه به اوکراین، این کشور دسترسی به پلتفرم های این شرکت یعنی فیس بوک و اینستاگرام و همچنین شبکه اجتماعی توئیتر را محدود کرد. روسیه در ماه مارس اعلام کرد رای دادگاه درباره فعالیت های افراطی متا شامل پیام رسان واتس اپ نمی شود و فقط روی فیس بوک و اینستاگرام متمرکز است.

ویکتوریا شاکینا وکیل متا در همان زمان به دادگاه اعلام کرد این شرکت هیچ فعالیت افراط گرایانه ای انجام نمی دهد و با روس هراسی مخالف است.

همان طور که گفته شد گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد دادگاهی در مسکو درخواست تجدیدنظر در رای فعالیت‌های افراطی متا پلتفرمز (شرکت مادر فیس بوک) را در این کشور رد کرد. وکیل متا به دادگاه اعلام کرد رد درخواست برای عدم مسدودسازی محتوا و برچسب زدن محتوای رسانه های دولتی جزو فعالیت های افراطی نیست.

در ابتدای امر روسیه فیس بوک را به دلیل محدود سازی رسانه ها در این پلتفرم مسدود کرد. پس از آن هنگامیکه متا به کاربران شبکه های اجتماعی در اوکراین اجازه داد پیام هایی حاوی خشونت علیه ولادیمیر پوتین(رییس جمهور روسیه) و نیروی های ارتش این کشور منتشر کنند، اینستاگرام نیز هدف محدودیت های این کشور قرار گرفت.

علاوه بر مواردی که تاکنون گفته شده است و پس از آن متا این دستورالعمل را محدود و اعلام کرد دستورالعمل مذکور نباید به عنوان چشم پوشی از خشونت علیه روسیه قلمداد شود.

بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا می‌توانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»

به اشتراک گذاری این مطلب
کامنت خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل