افزایش نسبی قیمت خودرو در بازار

0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

رسانه مدیاتی – گزارش هایی که به تازگی منتشر شده است نشان می دهد بازار خودرو در خرداد ماه در حالت کلی با کاهش روبه رو شده است این در حالی است که با وجود عقب نشینی دلالان برخی خودروها نیز با افزایش روبه رو شدند.

افزایش نسبی قیمت خودرو در بازار

همان طور که گفته شد روند قیمت‌ها در بازار خودرو در یک ماه گذشته نشان می‌دهد که دلالان تا حدودی دست از تلاش برداشته و ترمز افزایش قیمت‌ در بازار کشیده‌ شده است. این در حالیست که اخیرا رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران نیز اعلام کرد که نوسان‌های اخیر نرخ ارز در هفته گذشته تاثیری بر بازار خودرو نداشته و این بازار را تکان نداده است.

همان طور که گفته شد گزارش هایی که به تازگی منتشر شده است نشان می دهد بازار خودرو در خرداد ماه در حالت کلی با کاهش روبه رو شده است این در حالی است که با وجود عقب نشینی دلالان برخی خودروها نیز با افزایش روبه رو شدند.البته قیمت برخی خودروها همچون پژو ۲۰۷ اتوماتیک، هایما S۷ توربو، دناپلاس دنده‌ای توربو و دنا (۱۴۰۰) در گروه محصولات ایران‌خودرو در ماه خرداد افزایش قابل توجهی داشته‌اند اما محصولات گروه سایپا اکثرا با کاهش قیمت مواجه شده‌اند.

بررسی قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد که اکثر محصولات ایران‌خودرو افزایش ۵ تا ۹ میلیون تومانی داشته‌اند اما خودرویی همچون پژو ۲۰۷ اتوماتیک و هایما هر یک ۴۰ میلیون تومان و دناپلاس دنده‌ای توربو ۳۵ میلیون تومان گران‌تر شده‌اند. ضمن اینکه خودروهایی نظیر سمند LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (۱۴۰۰) چند میلیون تومان ارزان‌تر شده‌اند.

محصولات گروه سایپا اما اکثرا کاهش دو تا هفت میلیون تومانی داشته‌اند و تنها دو محصول خارج از مدار تولید (پراید) و آخرین محصول ارائه شده سایپا به بازار (شاهین) که البته چندان هم پرطرفدار نبوده، افزایش قیمت داشته‌اند که در نوع خود جالب است.

بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا می‌توانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.