رسانه مدیاتی – گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است نشان میدهد هزاران کاربر اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس اینستاگرام شب گذشته از وجود مشکل در دسترسی به این پلتفرم خبر دادند.
قطع موقتی دسترسی کاربران اینستاگرام
وب سایت داون دتکتور که به رصد قطعی وب سایتها و اپلیکیشنها می پردازد و گزارشها را از منابع مختلف در آمریکا دریافت می کند، اعلام کرد: تا ساعت ۵ بعدازظهر به وقت کرانه شرقی، دسترسی حدود ۲۴ هزار کاربر به اینستاگرام مختل شد.
سخنگوی شرکت مِتا پلتفرمز – شرکت مادر اینستاگرام – اعلام کرد: ما از این موضوع که بعضی از کاربران برای دسترسی به اینستاگرام مشکل پیدا کرده اند، مطلعیم و تلاش می کنیم اوضاع را به حال عادی برگردانیم و بابت هر گونه ناراحتی ایجاد شده، پوزش می خواهیم.
طبق گزارش داون دتکتور، ساعات اولیه روز پنج شنبه شرکت توییتر هم با قطعی حدود سه ساعته روبرو شده بود که دسترسی حداکثر ۵۰ هزار کاربر را مختل کرد.
بر اساس گزارش رویترز، شرکت مِتا اواخر سال میلادی گذشته با قطعی شش ساعته اپلیکیشنهای واتساپ، اینستاگرام و مسنجر روبرو شده بود که مانع دسترسی میلیاردها کاربر به این پلتفرمها شده بود.
این در حالی است که مدتی قبل گفته شد شرکت مِتا (شرکت مادر اینستاگرام) به دنبال حمایت جدی از بخش ویدیوهای کوتاه ریلز است. مت ناوارا، مشاور شبکه اجتماعی، اسکرین شاتی را در توییتر ارسال کرد که اطلاعیهای را درباره یک قابلیت آزمایشی در اینستاگرام نشان میدهد. در این آزمایش، همه پستهای ویدیویی به عنوان ریلز در این اپلیکیشن به اشتراک گذاشته خواهند شد.
در شرایطی که ویدیوهای سبک تیک تاک، به سرعت به قالب محبوب در اینستاگرام و فیس بوک تبدیل شده است، این اقدام تعجب برانگیز نیست. مارک زاکربرگ، مدیرعامل مِتا در گزارش درآمدهای مالی سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ اعلام کرد ریلز اکنون قالب محتوایی برخودار از سریعترین نرخ رشد است.
کریس کاکس، مدیر محصول مِتا، ریلز را یک نقطه روشن برای این شرکت دانسته و در یادداشت اخیری به کارمندان این شرکت درباره اوضاع دشوار پیش رو، به دلیل کندی رشد هشدار داده است. یکی از پروژههایی که مِتا قصد دارد در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ روی آن متمرکز شود، درآمدزایی هر چه سریعتر از ریلز است.
ظاهرا زمان سپری شده برای مشاهده ویدیوهای کوتاه از سال گذشته، بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده و ۸۰ درصد این رشد، در فیس بوک بوده است. به همین دلیل، شرکت مِتا درصد بازطراحی اینستاگرام و صفحه خانگی فیس بوک برآمده تا ویدیوهای کوتاه به شکل بهتری در این پلتفرمها گنجانده شوند. تبدیل همه پستهای ویدیویی به ریلز، به این شرکت امکان می دهد محتوای بیشتری برای انتشار داشته باشد و به معنای افزایش تماشای ویدیو در این پلتفرم و درآمدهای تبلیغاتی بیشتر خواهد بود.
بر اساس گزارش وب سایت انگجت، همه قابلیتهای آزمایشی به صورت گسترده عرضه نمیشوند و باید دید آیا قابلیت اخیر از مرحله آزمایشی عبور خواهد کرد یا خیر.