به تازگی شرکت سامسونگ از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده استرالیا به خاطر ادعاهای گمراه کننده در زمینه ضد آب بودن تلفنهای همراه با جریمهای 14 میلیون دلاری مواجه شده است.
سامسونگ در هشت تبلیغ خود ادعا کرده است که تلفنهای همراه S7، S7 Edge، A5 (2017)، A7 (2017)، S8، S8 Plus و Note 8 بعد از قرار گرفتن در استخر یا آب دریا هیچ آسیبی نمیبینند.
اما این شرکت به این مساله اشاره نکرده بود که اگر در حالی که تلفن همراه خیس باشد و اقدام به شارژ آن کنید، پورت شارژ آن زنگ خواهد زد.
بنا به گفته کمیسیون امور رقابت وحمایت از مصرف کنندگان استرالیا (ACCC) این مساله موجب شکایت چند صد نفر از کاربران استرالیایی شده است. این مشتریان که قبل از اقدام نهایی برای خرید تلفن همراه جدید، تبلیغات مختلف مدلهای گلکسی را تماشا کرده بودند. اما بعد از خرید و امتحان کردن تلفن همراه شاهد از کار افتادن کامل آن بعد از خیس شدن بودهاند.
در تبلیغات سامسونگ افرادی نشان داده میشد که در حال شنا در استخر و دریا از تلفنهای همراه را دست گرفته و از مزایای ضد آب بودن آنها صحبت میکنند.
سامسونگ اعتراف کرده که تبلیغاتش قانون حمایت از مصرف کننده استرالیا را زیر پا گذاشته است.
بیش از 3.1 میلیون تلفن هوشمند گلکسی در استرالیا فعال است.
حال افرادی که تلفنهای همراه آنها بعد از خیس شدن آسیب دیده است میتوانند برای جبران خسارت با نمایندگی سامسونگ تماس بگیرند.
سامسونگ اعلام کرده که این مشکل در مدلهای جدید این شرکت رفع شده است. مدلهایی که بعد از ماه مارس 2018 میلادی روانه بازار شدهاند مشکل زنگ زدگی پورت شارژ را ندارند.
بیانیه رسمی سامسونگ در مورد این مساله به این شرح است:
«هفت مدل تلفنهمراه اعلام شده قبل از فروش برای ارزیابی مقاومت در برابر آب به طور گسترده در آب استخر و دریا تست شدهاند. زمانی که پورت شارژ خیس باشد این مدلها قبل از اقدام به شارژ پیام هشداری به کاربران نشان میدهند تا آنها را از متصل کردن به منبع برق منصرف کنند. ضمنا این مدلها مجهز به سیستمهای داخلی ویژهای برای به حداقل رساندن زنگزدگی ناشی از خیس بودن پورت شارژ داشتهاند. سامسونگ خود را متعهد به ارائهی بهترین تجربه کاربری به تمام مشتریانش میداند. اگر کاربران مدلهای گلکسی به خاطر وجود این مساله به زحمت افتادهاند از آنها عذرخواهی میکنیم.»