حل مشکل از کار افتادن چاپگرهای USB در ویندوز 10

0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ویندوز 10 با هر بار به‌روزرسانی جدید دچار مشکلات و دردسرهای تازه‌ای می‌شود. جدیدترین به‌روزرسانی این سیستم‌عامل که در تاریخ 28 ژوئن (7 تیر) عرضه شد، موجب از کار افتادن قابلیت چاپ چاپگرهای USB می‌شود.

طبق اعلام مایکروسافت این دو نشانه اصلی بروز این نقص در ویندوز 10 عبارتند از: «وجود یک کپی اضافه از چاپگرهای قبلی نصب شده روی ویندوز با همان نام ولی دارای عبارت پسوندی Copy1» و «عدم امکان چاپ در نرم‌افزارهایی که از عبارتی خاص برای نامیدن چاپگر استفاده می‌کنند».

فعلا تیم‌های پشتیبانی مایکروسافت در حال تلاش برای حل این مشکل در بسته‌های به‌روزرسانی بعدی هستند اما تا زمان آماده شدن اصلاحیه مایکروسافت راهکارهایی موقتی به کاربران پیشنهاد داده است.

راهکار اول

  • ابتدا به بخش تنظیمات ویندوز مراجعه کنید و بعد از پیدا کردن بخش Bluetooth & devices، روی گزینه Printers & scanners کلیک کنید.
  • اگر یک کپی اضافه از چاپگر فعلی‌تان وجود داشت که در نام آن از پسوند Copy1 استفاده شده بود، بررسی کنید که آیا امکان چاپ از طریق آن وجود دارد یا خیر. به احتمال قوی عملکرد این کپی جدید بی‌نقص باشد.
  • اگر مجبور به استفاده از چاپگر قدیمی هستید، روی کپی جدید دو بار کلیک کرده، گزینه Printer properties را زده و بعد به برگه Ports بروید. پورت در حال استفاده را بررسی کنید.
  • مسیر گام قبلی را دنبال کرده و مجددا در بخش Printer properties به برگه Ports بروید. از لیستی که نمایش داده می‌شود، پورتی که توسط کپی جدید چاپگر در حال استفاده است را انتخاب کنید. اگر مشکل چاپگر قدیمی حل شد، می‌توانید با خیال راحت کپی اضافی را حذف کنید.

 

اگر روش فوق مشکل شما را حل نکرد راهکار زیر را امتحان کنید:

  • ابتدا راه‌انداز چاپگر را به‌روزرسانی کنید. مطمئن شوید که جدیدترین نسخه راه‌انداز نصب می‌شود.
  • اگر جدیدترین نسخه راه‌انداز از قبل نصب شده، وب‌سایت تولید کننده چاپگر را برای نسخه‌های به روز فیرمور (Firmware) بررسی و در صورت موجود بودن، آن را نصب کنید.
  • اگر مشکل حل نشد، احتمالا با حذف و نصب مجدد راه‌انداز شاهد رفع آن خواهید بود.
  • چاپگر را خاموش و کابل‌های آن را از کامپیوتر جدا کنید.
  • وارد تنظیمات ویندوز 10 شده و بعد از باز کردن بخش Bluetooth & devices، گزینه Printers & scanners را انتخاب کنید.
  • چاپگری که دچار مشکل شده را انتخاب و گزینه Remove Device را بزنید.
  • کامپیوتر را از نو راه‌اندازی کنید.
  • چاپگر را روشن و آن را مجددا به کامپیوتر متصل کنید.

توصیه می‌کنیم بعد از عرضه بسته‌های به‌روزرسانی از سوی شرکت‌های سازنده سیستم‌عامل برای نصب انها عجله نکنید. اجازه دهید مدتی بگذرد و نظرات افرادی که این بسته‌ها را نصب کرده‌اند جویا شوید. بعد از حصول اطمینان از عدم وجود اشکال در آنها می‌توانید با خیال راحت سیستم‌عامل را به‌روز کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.