یک پژوهشگر بلژیکی موفق به هک سیستم اینترنتی استارلینک ایلان ماسک شد

رقیه کرد توسط رقیه کرد

یک پژوهشگر امنیت سایبری با استفاده از یک وسیله دست‌ساز خانگی که برای ساخت آن تنها 25 دلار خرج شده بود توانست به سیستم اینترنتی ماهواره‌های استارلینک نفوذ کند.

«لنرت ووترز» نام این پژوهشگر بلژیکی است  که برای اولین بار سعی در هک ترمینال‌های کاربران استارلینک یا دیش‌های ماهواره این سیستم کرده که در منازل مسکونی و ساختمان‌ها نصب می‌شوند.

در طی کنفرانس امنیتی Black Hat که در لاس‌وگاس امریکا برگزار شد، ووترز موفق شد با به‌کارگیری یک مدار چاپی دست‌ساز 25 دلاری استارلینک را هک کند.

ووترز با استفاده از حمله تزریق خطای ولتاژ در یک ترمینال کاربری استارلینک موفق به نفوذ به یک دیش و ورود به شبکه‌ی اینترنتی استارلینک شد.

ووترز برای این کار اقدام به ساخت یک مادچیپ با استفاده از قطعات ارزان قیمت کرد. مادچیپ به دستگاه‌های کوچک الکترونیکی اطلاق می‌شود که برای تغییر یا غیر فعال کردن محدودیت های مصنوعی کامپیوترها، کنسول‌ها و … از آنها استفاده می‌شود. ووترز با استفاده از این وسیله موفق به نفوذ به مرکز عملیات امنیتی استارلینک شده است. اظهارات وی در این زمینه:

«حملات ما منجر به بروز نقص غیرقابل اصلاح در سیستم Starlink UT شد و این فرصت را فراهم کرد که یک کد را موقتا اجرا کنیم. توانایی دستیابی به مرکز دسترسی Starlink UT به منظور ورود به شبکه‌ی اینترنتی استارلینک کاملا ضروری است.»

ووترز به منظور دریافت پاداش در نظر گرفته شده از سوی اسپیس‌ایکس نقص موجود در شبکه استارلینک را به آنها گزارش داده است.

از زمان شروع پروژه‌ی استارلینک ایلان ماسک در سال 2018 بیش از 3000 ماهواره‌ی کوچک در مدار زمین قرار گرفته‌ و امکان دسترسی به اینترنت را در مکان‌های دورافتاده فراهم می‌کنند

به اشتراک گذاری این مطلب
کامنت خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل