آموزش جذاب رنگ و پتینه ویژه بازار کار

محمد رضا باقری توسط محمد رضا باقری

اگر دوست دارید با هنر جذاب و شگفت انگیز پتینه آشنا شوید این مقاله رو حتماً مطالعه کنید

 

ما در این مطلب سعی داریم درباره‌ی آموزش چند نمونه از هنرهای پرطرفدار امروزی مانند آموزش رنگ و پتینه، تابلوهای نقش برجسته و همچنین آموزش مجسمه سازی که نه تنها در ایران علاقه‌مندان بسیاری دارد، بلکه در کشورهای دیگر نیز از گذشته تاکنون مورداستقبال و استفاده بسیاری قرار گرفته، صحبت کنیم. اگر به هنرهای مختلف علاقه‌مند هستید و آن‌ها را دنبال می‌کنید، حتما هنر رنگ و پتینه، مجسمه‌سازی و ساخت تابلوهای نقش برجسته را نیز می‌شناسید و اطلاعاتی درباره‌ی آن‌ها دارید. اگر هم مایلید اطلاعاتی در این زمینه به‌دست آورید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. هنرهایی که قصد داریم درباره‌ی آن‌ها صحبت کنیم می‌تواند بازار کار خوبی برای شما ایجاد نماید، به‌طوری که بتوانید با استفاده از آن‌ها کسب درآمد نمایید.

رنگ و پتینه چه هنری است؟

اگر علاقه‌مند به شرکت در دوره رنگ و پتینه هستید ولی اطلاع چندانی از آن ندارید، باید به این موضوع اشاره کنیم که پتینه Patina یعنی کهنگی، زنگار و خوردگی سبز رنگی روی فلز مس ایجاد می‌شود.و پتینه‌کاری درواقع هنر جلابخشی و زیبایی دادن به ظروف و لوازمی است که کهنه و فرسوده شده‌اند. گویی با این کار شما دوباره آن‌ها را زنده کرده و روح تازه‌ای به این وسایل می‌بخشید. هرچند که ممکن است وسایل شما حالتی قدیمی گونه و فرسوده به خود بگیرند.

هنر پتینه هنری اصالتاً ایتالیایی است. در ایتالیای قدیم، پتینه‌کاری درواقع نوعی حرفه به شمار می‌آمد که شامل مواردی چون طرح بناها، استفاده از تکنیک کهنگی برای ایجاد تغییر در رنگ و ظاهر ظروف بود که با استفاده از طرح و رنگی که برای آن استفاده می‌شد، طرحی سنتی و قدیمی به خود می‌گرفت. این هنر چند سالی است که دوباره موردتوجه قرار گرفته است و امروزه برای زیباسازی دکوراسیون داخلی اعم از دیوارها و سقف و همچنین ظروف، مورداستفاده قرار می‌گیرد.

در دوره آموزش رنگ و پتینه چه نکاتی آموزش داده می‌شود؟

چنانچه در دوره آموزش رنگ و پتینه شرکت کنید، می‌توانید یاد بگیرید که وسایلی ازجمله لوازم چوبی، ظروف مسی، تزئین ظرف‌های سفالی، نقاشی ساختمان مدرن با پتینه دیوار و … را دوباره زنده و زیبا کنید، اما لازم است ببینیم در دوره آموزش رنگ و پتینه از صفر تا صد چه چیزهایی به شما آموزش داده می‌شود؟ در دوره رنگ و پتینه ابتدا درباره‌ی رنگ‌های موردنیاز برای پتینه صحبت می‌شود و شما متوجه خواهید شد که از چه رنگ‌هایی باید برای این منظور استفاده کنید؛ زیرا وقتی برخی از ظروف را به وسیله این رنگ‌ها بازسازی می‌کنید، باید قابلیت شست‌وشو داشته باشند؛ به‌عنوان‌مثال، برای پتینه دیوار لازم است از رنگ مخصوص پتینه که یکی از پوشش‌های دیواری سلولزی است استفاده شود.

در پتینه دیوار از یک رنگ اصلی به‌عنوان رنگ پس‌زمینه استفاده می‌شود که بهترین رنگ برای این منظور را می‌توان رنگ آکریلیک، رنگ روغنی و رنگ پلاستیک دانست. در دوره آموزش رنگ و پتینه به شما آموزش داده می‌شود که پس از رنگ کردن زمینه، نقش و طرح موردنظر خود را با استفاده از رنگ و ابزار لازم روی زمینه به اجرا درآورید.

اگر مایلید با آموزش رنگ و پتینه کسب درآمد کنید، باید به این نکته اشاره کنیم که پتینه درواقع اتصال شکوه گذشته به هنر مدرن است؛ بنابراین در حال حاضر بسیاری از افرادی که به گذشته و تاریخ علاقه‌ی وافری دارند ولی مایلند زندگی مدرن و به‌روزی داشته باشند، می‌توانند در کنار هم از این قابلیت و هنر زیبا بهره‌مند شده و لذت ببرند؛ بنابراین یادگیری و آموزش رنگ و پتینه امروزه می‌تواند بازار کار بسیار خوبی را برای شما فراهم آورد، به‌طوری‌که با استفاده از آن بتوانید به درآمدهای بالایی دست یابید.

آموزش تابلوهای نقش برجسته چه کمکی به داشتن یک کسب‌وکار خوب می‌کند؟

همان‌طور که می‌دانید، در محیط یک خانه و یا شرکت و .. عناصر بصری می‌توانند در زیباسازی دکوراسیون داخلی تاثیر بسیار زیادی ایجاد کرده و محیط را چشم‌نواز کنند. یکی از این عناصر، تابلو نقش برجسته است که می‌تواند تغییرات زیادی را در دکوراسیون به وجود آورد.

اگر به این هنر علاقه‌مندید و می‌خواهید در دوره تابلوهای نقش برجسته شرکت کنید، باید بدانید که از مواد اولیه و متریال بی‌شماری برای این منظور می‌توان استفاده کرد؛ بنابراین هنگام شرکت در دوره‌های آموزش تابلوهای نقش برجسته دست شما برای استفاده از مواد گوناگون، مانند انواع فلزات، سفال، آینه، رنگ، چوب، سنگ و … باز است؛ بنابراین چنانچه قصد دارید از این هنر جهت کسب درآمد استفاده کنید، می‌توانید تنوع بسیار زیادی به خرج داده و متناسب با هر فضا تابلوی نقش برجسته خاص همان دکوراسیون و محیط را طراحی نمایید.

از تابلوهای نقش برجسته می‌توان برای زیباسازی محیط‌های عمومی مانند سالن‌های مترو، کتابخانه‌ها، سینما و مراکز هنری و علمی مختلف استفاده کرد. به همین دلیل در حال حاضر یکی از دلایل گرایش جوانان به این هنر را می‌توان دستیابی به یک بازار کار دائمی و پردرآمد دانست، به‌طوری‌که با اندکی سرمایه می‌توان ایجاد شغل و کارآفرینی کرده و سبب کسب درآمد افراد دیگر نیز شد. در حال حاضر شیوه‌های مختلفی از هنر ساخت تابلوهای برجسته به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود که موارد زیر نمونه‌ای از آن‌ها به شمار می‌آید:

  • آموزش تابلوهای نقش برجسته سفالی مدرن
  • دوره تابلوهای نقش برجسته سفالی مینیاتوری
  • آموزش تابلوهای گلی سفال هخامنشی
  • آموزش تابلوهای نقش برجسته مدرن

علاوه بر مواردی که ذکر کردیم، ده‌ها و صدها ایده وجود دارد که می‌تواند به شما کمک نماید تا از متریال‌ها و رنگ‌های مختلف بتوانید جهت ساخت تابلوهای نقش برجسته استفاده کنید و تنها به استفاده از چند نوع متریال خاص اکتفا نکنید.

اگر مایلید درباره‌ی بازار کار این هنر بدانید، لازم به ذکر است که قیمت نهایی تابلوهای نقش برجسته سفالی و … با توجه به نوع مواد اولیه‌ای که در ساخت آن به‌کاررفته، بسیار بیشتر خواهد بود و درواقع شما با آموزش تابلوهای نقش برجسته و یادگیری این هنر می‌توانید راهی برای به دست آوردن درآمد برای خود باز کنید.

مجسمه سازی چه رشته و هنری است؟

مجسمه‌سازی را می‌توان هم‌دوره با به وجود آمدن بشر دانست؛ زیرا از همان ابتدا انسان‌ها علاقه‌مند بودند با استفاده از گل و بعدها فلزات مختلف و یا چوب، اقدام به ساخت مجسمه‌های مختلف کرده و از آن‌ها برای موارد تزئینی و یا مراسمی خاص استفاده نمایند؛ بنابراین مشخص است که مجسمه‌سازی با ساخت مجسمه و یا تندیسی خاص معنا پیدا می‌کند. نکته لازم به ذکر آن است که برخی ممکن است آموزش مجسمه سازی را با آموزش ساخت حجم‌های مختلف یکی بدانند، درحالیکه اینگونه نیست و این دو را می‌توان دو هنر متفاوت دانست، اما پیکر تراشی را می‌توان همان مجسمه‌سازی دانست.

بنابر یک تعریف کلی، هر شکل سه بعدی که با هدف موضوعی خاص و به‌صورت هنری خلق شده باشد را می توان پیکره، تندیس و یا مجسمه دانست.

همان‌طور که می‌دانید، مجسمه را می‌توان با متریال‌های گوناگونی ساخت که از بین آن‌ها می‌توان به موراد زیر اشاره کرد.

  • ساخت مجسمه فلزی
  • اجرای تندیس چوبی
  • ساخت مجسمه‌های سنگی
  • اجرای مجسمه‌های فایبرگلاس و بتنی
  • ساخت مجسمه برنزی

از مهم‌ترین مقوله‌هایی که در دوره آموزش مجسمه سازی به علاقه‌مندان و هنرجویان آموزش داده می‌شود، شناخت متریال‌های قابل‌استفاده برای این منظور و همچنین چگونگی طراحی برای ساخت مجسمه است. چنانچه به این هنر علاقه‌مندید، می‌توانید در رشته مجسمه‌سازی در دانشگاه و یا در دوره مجسمه سازی که در آموزشگاه‌های معتبر برگزار می‌شود شرکت کنید و این هنر زیبا را فراگیرید.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره‌کردیم، مجسمه‌سازی از گذشته‌های دور تاکنون وجود داشته است و هنری همواره در حال گسترش به شمار می‌آید، به‌طوری‌که با توسعه ابزارهای مجسمه‌سازی و فناوری‌های جدید، دست مجسمه‌سازان معاصر برای استفاده از مواد و متریال و همچنین ابزارها و طرح‌های متنوع باز است؛ بنابراین نمی‌توان گفت که اکنون نیز باید در ساخت مجسمه تنها از یکسری متریال مشخص و طرح‌هایی که درگذشته مورداستفاده قرار می‌گرفته است، استفاده شود.

درنتیجه در دوره آموزش مجسمه‌ سازی یاد خواهید گرفت که این هنر، به‌خصوص مجسمه سازی مدرن دیگر محدود به مفاهیم مجسمه‌سازی سنتی و ابزارها و تکنیک‌های پیشین نیست، به‌طوری‌که اگر به مجسمه‌سازی‌های مدرن توجه کرده باشید دیده‌اید که مجسمه‌ها و تندیس‌هایی در دنیا ساخته می‌شوند که متحرک بوده و به این وسیله می‌توانند یک مفهوم خاص و انتزاعی را به بیننده منتقل نمایند.

از دیگر مواردی که در حال حاضر در دوره آموزش مجسمه سازی در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های آزاد به دانشجویان و هنرجویان آموزش داده می‌شود، این است که امروزه می‌توان علاوه بر تکنیک‌های کندن و مدل‌سازی، از روش‌های مونتاژ کردن، چسباندن و یا هولوگرام برای ساخت مجسمه استفاده نمود.

جمع‌بندی

درنهایت با آنچه در مورد دوره آموزش رنگ و پتینه، آموزش تابلوهای نقش برجسته و همچنین دوره مجسمه سازی بیان کردیم، می‌توان این سه دسته هنر زیبا و منحصربه‌فرد را علاوه بر ویژگی‌های هنری آن، برای کسب درآمد و کارآفرینی فراگرفت؛ بنابراین اگر مایلید این هنرها را به‌گونه‌ای یاد بگیرید که بتوانید در آن‌ها موفق بوده و یا پس از مدتی آن را به سایر افراد نیز آموزش داده و از هنر خود کسب درآمد نمایید، به شما پیشنهاد می‌کنیم یا در دوره‌های دانشگاهی آموزش این رشته‌ها و یا در دوره‌هایی که در آموزشگاه‌های آزاد و معتبر با اساتید برجسته برگزار می‌‌شود، شرکت کنید تا بتوانید صفر تا صد استفاده از رنگ، متریال، مواد و ابزارهای گوناگون را فراگیرید.آموزشگاه هنر های تجسمی تصویرگران پویا اندیش با سابقه بیش از 3 دهه آموزش در حوزه پتینه و رنگ ، هنرجویان موفق و حرفه‌‌ای را تربیت کرده‌اند و کارنامه‌ای موفق در زمینه پتینه کاری دارند. جهت شرکت در کلاس و دوره آموزش پتینه می‌توانید از طریق آدرس وب‌سایت https://decorationclass.com/ با این مجموعه پرتلاش آشنا شوید و با شماره تلفن‌های 02122580505 و 02122587587 یا 02128111110 تماس بگیرید و اطلاعات و راهنمایی‌های اولیه را دریافت کنید. سپس خود را برای گذراندن آموزش رنگ و پتینه آماده کنید تا اتفاقی بسیار خوب و مهم را در زندگی خود رقم بزنید.

به اشتراک گذاری این مطلب
کامنت خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل