5 ویژگی جدید تویوتا لندکروز که هیجانزدهتان میکند
به گزارش رسانه مدیاتی، یک وسیله نقلیه اسپرت نمادین که برخی از مردم فکر میکردند ممکن است برای همیشه ناپدید شده باشد، با تغییرات قابل توجهی نسبت به مدلهای قبلی دوباره ظاهر شده است. قدمت تویوتا لندکروزر به سال 1951 باز میگردد که بخشی از نیروی پلیس ژاپن از آن استفاده کرد. این گروه که ذخیره پلیس ملی ژاپن نام دارد، برای پر کردن خلاءهای پرسنلی در ارتش و عمل به عنوان مجری قانون در سطح ملی، پس از جنگ کره طراحی شده است. لندکروزر مستحکم و قابل اعتماد (که در ابتدا با نام تویوتا جیپ BJ شناخته میشد) در زمانهای آشفته، خود را نشان داد و تویوتا با نسخه غیرنظامی این وسیله نقلیه فرصتی برای رشد در خارج از بخش نظامی دید.
در طول سالها، لندکروزر تکامل یافته و پیشرفتهایی در ظاهر، ویژگیها و عملکرد خارج از جاده خود ایجاد کرده است. بر اساس گزارش Good Car Bad Car، تویوتا تا سال2021، تنها 3711 لندکروز در ایالات متحده فروخته بود و تصمیم گرفت فروش آن را در ایالات متحده متوقف کند. بسیاری از طرفداران این وسیله نقلیه افسانهای نگران بودند که آخرین شاسی بلند تویوتا را دیده باشند.
خوشبختانه، لندکروزر برای سال 2024 بازگشته است و واضح است که این خودروساز از وقفه 2 ساله استفاده کرده تا پرچمدار 4 چرخ متحرک خود را بهبود بخشد. بنابراین، از لندکروزر جدید چه انتظاری میتوان داشت؟ در این مطلب نگاهی به 5 ویژگی جدید تویوتا لندکروزر خواهیم داشت.
1. این نسخه هیبریدی است.
با انتشار اخبار مبنی بر بازگشت لندکروزر، بسیاری به پیشرانه جدید و انحصاری آن اشاره کردند که با نسخههای قبلی فاصله داشت. مدل 2021 دارای یک موتور 5.7 لیتری V8 بود که 381 اسب بخار قدرت و 401 پوند فوت گشتاور تولید میکرد. با این حال، لندکروزر 2021 نیز از مصرف سوخت ضعیف رنج میبرد، زیرا تنها میتوانست به 17 مایل بر گالن در بزرگراه برسد.
اکنون به یک موتور هیبریدی 4 سیلندر توربوشارژ i-FORCE MAX 2.4L مجهز شده است و میتواند 326 اسب بخار قدرت و 465 پوند فوت گشتاور تولید کند. نسخه جدید نه تنها تقریباً همان اسب بخار را دارد و گشتاور بیشتری را ارائه میدهد، بلکه مسافت پیموده شده بنزین بهتری را در بزرگراه، یعنی 25 مایل بر گالن ارائه میدهد.
تصمیم به استفاده از فناوری هیبریدی، موتور بسیار کارآمدتری را در اختیار لندکروزر قرار داده است که هنوز هم توانایی دارد. در حالی که SUV عمدتاً از موتور احتراقی استفاده میکند، دارای یک باتری 288 ولتی و پیکربندی موتور الکتریکی است که به پشتیبانی از موتور بنزینی کمک میکند.
2. کوچکتر از نسلهای قبلی
لندکروزر جدید اکنون فضای کمتری را نسبت به نسلهای قبلی، با طول کوتاهتر و صندلیهای دو ردیفه اشغال میکند. مدلهای قبلی SUV تویوتا سه ردیف صندلی ارائه میکردند که ابعاد خودرو را افزایش میداد. در حالی که اندازه افزایش یافته فضای بار اضافی را ارائه میدهد، هنگام عبور از خاک، گل یا ماسه چندان مفید نبود.
از نظر آفرود، خودرویی با فاصله بین دو محور کوتاهتر، معمولاً مانور بیشتری دارد. شاسیبلندهای سایز متوسط ممکن است نسبت به مدلهای سایز بزرگتر خود، مجهزتر باشند. ابعاد جمعوجورتر میتواند پیمایش آسانتر در زمینهای دشوار را فراهم کند و به علاقهمندان به آفرود زمان بیشتری را در مسیر با بهرهوری سوخت بهتر بدهد.
3. تریم منحصر به فرد
تویوتا با ارائه طیف گستردهای از امکانات، لوکس بودن و عناصر بصری، سه تریم مختلف را برای جذب رانندگان ارائه میدهد. لندکروز 1958 بازگشتی به اصول اولیه است که شامل ملزومات بدون تمام گزینههای فانتزی است که در سایر تریمها گنجانده شده است. همچنین از صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، گرمکن صندلیهای جلو و فرمان گرمشونده لذت خواهید برد.
هنگامی که به تریم بعدی میروید، گزینههای رنگ بیرونی بیشتر، سیستم مانیتور Multi-Terrain، مکانیزم قطع اتصال stabilizer، فناوری Multi-Terrain Select و صفحه نمایش بزرگتر 12.3 اینچی را مشاهده خواهید کرد.
در نهایت، تریم First Edition شامل برخی از افزودنیهای فضای داخلی پیشرفته و فناوری اضافی است. نمای بیرونی این تریم از صفحات لغزنده، گلگیرها و قفسههای سقفی محکمتر بهره میبرد و مجهز به ریلهای سنگی برای محافظت بیشتر در برابر مسیر است. در داخل لندکروزر نسخه اول، میتوانید از سیستم صوتی JBL و صندلیهای روکش چرمی برای راحتی بیشتر از آنچه در سایر سطوح موجود است بهره ببرید.
بیشتر بخوانید: هیوندای توسان 2025 با موتورهای هیبریدی متنوعتر عرضه میشود
4. حسگر امنیت تویوتا 3.0
مزیت دیگر لندکروزر جدید این است که با فناوری ایمنی پیشرفته تویوتا عرضه میشود. تویوتا Safety Sense 3.0 در مجموعهای از سیستمهایی که از قبل برای کمک به جلوگیری از تصادف طراحی شدهاند، بهبود مییابد. این نسخه جدید دوربین جلویی قویتر با میدان دید وسیعتر، جزئیات بیشتر و وضوح نمایشگر بیشتری را ارائه میدهد.
با توانایی دیدن واضح موانع و شناسایی خطرات راهیابی قبل از اینکه خیلی دیر شود، ممکن است بتوانید از حوادث ناگوار جادهای جلوگیری کنید. این دوربین ارتقایافته همچنین میتواند هنگام سوار شدن با لندکروزر در خارج از جاده برای کمک به تشخیص بهترین مسیر مفید باشد.
سنسور رادار همچنین برای Toyota Safety Sense 3.0 تقویت شده است که امکان تشخیص طولانیتر و وسیعتر را فراهم میکند. این قطعات، همراه با نرمافزارهای تخصصی، سنسورهای اضافی و دوربینها در سراسر خودرو، فناوریهایی مانند Pre-Collision، Lane Departure، Dynamic Radar Cruise Control و Lane Tracing Assist را ممکن میسازد.
5. قیمت کمتر
یکی از جذابترین جنبههای لندکروزر جدید ارزانتر بودن آن نسبت به مدلهای قبلی است که میتواند بیش از 90,000 دلار قیمت داشته باشد. تریم پایه، 1958، فقط از 55,950 دلار شروع میشود، که باعث میشود آفرود در دسترستر از همیشه باشد. در حالی که تریمهای قبلی SUV تویوتا بیشتر به سمت لوکس بودن و امکانات رفاهی گرایش داشت.
تویوتا به وضوح قصد دارد با شاسی بلند آفرود خود توجه بیشتری را به سمت خود جلب کند؛ عملکردی قابل مقایسه، راندمان بهتر، مقدار زیادی امکانات اضافی، با هزینه کمتر.