پاکشوما 49 ساله شد، با بهره‌مندی از دانش و تجربه شرکت‌های خارجی

پاکشوما 49 ساله شد/ با بهره‌مندی از دانش و تجربه شرکت‌های خارجی

تاریخچه پاکشوما

برند پاکشوما در سال 1975 تاسیس شد و تا به امروز یکی از برندهای مطرح لوازم خانگی در ایران است. شروع کار این برند با مساحتی حدود 5000 متر بوده، که بعدها به 35000 متر، 100 هزار متر و در نهایت به 300 هزار متر رسیده است.

این برند در سال 1988 اولین همکاری خود را با مجموعه فیلیپس آغاز کرد. در سال 2007 همکاری خود را با ال‌جی و حدود دو سال بعد یعنی در سال 2009 با کندی شروع کرد. در نهایت در سال 2010 همکاری خود را با مدیا شروع کرد که نتیجه این همکاری در سال 2018 به بار نشست و پاکشوما توانست با همکاری این برند به تولید بالای 200 هزار دستگاه ماشین لباسشویی برسد.

پاکشوما اولین ماشین ظرفشویی خود را در سال 2016 عرضه کرد و پس از 4 سال وارد حوزه تهویه هوا شد و به تولید کولرهای گازی پرداخت. در سال 2019 نیز خط تولید یخچال این برند شروع به کار کرد که تا به اکنون پیشرفته‌ترین خط تولید به حساب می‌آید. در همین سال و سال 2023 دفاتری را در شانگهای چین برای دیزاین، R&D و قطعات ایجاد کردند. پس از آن در سال 2024 دایت اسپیلت‌های مخصوص خود را تولید کرد.

پاکشوما 49 ساله شد/ با بهره‌مندی از دانش و تجربه شرکت‌های خارجی

طبق گفته‌های ابراهیمی این کارخانه شامل چهار Plant می‌باشد که به شرح زیر هستند:

Plant 1: مربوط به تولیدات لوازم خانگی لباسشویی، جاروبرقی و یخچال.

Plant 2: مربوط به تولید محصولات پلاستیکی و تزریق.

Plant 3: مربوط به تولید اسپیلت

Plant 4: مربوط به تولید لوله‌های مسی

همچنین اشاره شد که پاکشوما در 3 حوزه مختلف سرمایه گذاری داشته که سبب عضویت آن در ستاد نانو کشور شده است:

1. سرمایه گذاری در اولین خط تولید سبد ظرفشویی در ایران

2. سرمایه گذاری در خط تولید پیشرفته یخچال که بزرگترین خط تولید یخچال در خاورمیانه به طول یک کیلومتر است و منجر به تولید 500 هزار یخچال در سال می‌شود.

3. سرمایه‌گذاری در خط رنگ‌های ماشین لوازم خانگی که بزرگترین خط رنگ در خاورمیانه است.

همچنین در این مراسم عنوان شد که اولین خط تولید ماشین ظرفشویی با برند داخلی متعلق به این شرکت می‌باشد.

پاکشوما 49 ساله شد/ با بهره‌مندی از دانش و تجربه شرکت‌های خارجی

آنچه در مراسم 49 سالگی پاکشوما گذشت.

مدیرکل اجرایی گروه پاکشوما در مراسم 49 سالگی پاکشوما در جمع خبرنگاران گفت: “در صنعت لوازم خانگی جهان، برندهای بزرگ و قدیمی در حال توسعه کسب و کار خود هستند. دلیل این موضوع انطباق‌پذیری و سرعت کند تغییر این برندها بوده و همین مهم باعث شده که برخی از برندها از تکنولوژی دور مانده و توسط شرکت‌های بزرگ خریداری می‌شوند.”

پاکشوما 49 ساله شد/ با بهره‌مندی از دانش و تجربه شرکت‌های خارجی

امیرعلی ابراهیمی ادامه داد: “به غیر از دو برند کره‌ای، حدود 5 گروه بزرگ لوازم خانگی در حال فعالیت هستند که هر کدام حدود 7 یا 8 برند دارند.”

وی افزود: “اینکه گروه پاکشوما توانسته 49 سال فعالیت مداوم و ادامه‌دار داشته باشد، نشان می‌دهد که پاکشوما با یک برنامه مدون در حال حرکت است. در شرایطی که بسیاری از برندهای لوازم خانگی از بازار حذف شدند.”

 

بیشتر بخوانید: فراخوان مدیران خودرو برای مشکل فنی X55!

 

ابراهیمی گفت: “در بسیاری از محصولات، جایگاه خوبی در بازار لوازم خانگی داشته و در چند محصول ویژه، به عنوان لیدر بازار لوازم خانگی ایران شناخته می‌شویم.”

وی در رابطه با دلیل پیشرفت بیان کرد: “در حال حاضر خط تولید یخچال فریزر  پاکشوما، بزرگترین و پیشرفته‌ترین خط تولید کشور است. توسعه و پیشرفت خود را در همکاری با برندهای بزرگ دنیا می‌دانیم و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.”

پاکشوما 49 ساله شد/ با بهره‌مندی از دانش و تجربه شرکت‌های خارجی

مدیرکل اجرایی گروه پاکشوما گفت: “تفاوت گروه پاکشوما با سایر برندها در تعدد دفترها در کشورهای مختلف و البته افتتاح دو دفتر تحقیق و توسعه در کشور چین و شهر شانگهای است.”

وی درباره برنامه آینده این شرکت افزود: “در سال میلادی جدید با پاکشوما جدیدی آشنا خواهید شد. هدف ما این است که در 50 سالگی برند پاکشوما، برای 50 سال بعد برنامه‌ریزی کنیم. می‌خواهیم اعتماد مردم را بیشتر از گذشته جلب کنیم و به عبارتی هر مصرف‌کننده ایرانی بتواند تجربه یکبار استفاده از محصولات پاکشوما را داشته باشد.”

ابراهیمی مدیر کل اجرایی پاکشوما در ادامه عنوان کرد که همیشه از دانش، تجربه و زیرساخت شرکت‌های خارجی بهره گرفته‌اند و برایشان مهم بوده که یک شریک خارجی داشته باشند. وی همچنین اعلام کرد که دفتری در دبی تاسیس کرده‌اند که سبب حضور پرقدرت‌تر این برند در منطقه خواهد شد.

پاکشوما 49 ساله شد/ با بهره‌مندی از دانش و تجربه شرکت‌های خارجی

همچنین در این رویداد از محصول جدید پاکشوما که تسویه هوا با تکنولوژی iot هست، رونمایی شد. در ادامه در جواب سوال خبرنگار مدیاتی در خصوص ورود به حوزه اکوسیستم استارتاپی، اینگونه جواب دادند که یکی از سیاست‌های اصلی شرکت ورود به این حوزه می‌باشد و تمایل زیادی برای سرمایه‌گذاری در حوزه لجستیک، خرید سهام و یا راه‌اندازی تیمی در این حوزه دارند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید