حضور نشان M1 در خودروهای BMW سری 1 جدید
در حالی که برخی فکر میکنند خودروی دیفرانسیل جلو شایستهی نشان بیامو نیست ، بیامو سری 1 جدید با موتورهای transverse (موتوری است که در وسیله نقلیه به گونهای نصب میشود که محور میل لنگ موتور بر جهت حرکت عمود باشد) عرضه شده است که یکی از آنها تنها سه سیلندر دارد. در رأس این سری مدل M135 قرار دارد که دیگر حرف “i” در انتهای نام آن دیده نمیشود. با این حال، چیز دیگری در مورد لوگوی عقب نظر ما را جلب کرد. در ادامه این مقاله با رسانه مدیاتی همراه باشید.
توجه کردهاید که نشان این خودرو با نشان M135i قدیمی متفاوت است، منظورمان فقط حذف حرف آخر نیست. اندازهی “M” و “1” همچنان مانند قبل است، اما حالا اعداد “3” و “5” کوچکتر شدهاند. این تغییر برای افراد ناآگاه این تصور را ایجاد میکند که به پشت یک M1 نگاه میکنند، در حالی که اصلا اینطور نیست.
سوپراسپرت موتور وسط M1 دیگر به خاطرهای دور تبدیل شده است و بیامو هرگز فراتر از چند نمونهی مفهومی مانند M1 Hommage در سال 2008 و Vision M Next در سال 2019 نسخهای دیگر از آن را تولید نکرد. و دیگر در مورد “3” و “5” شروع نکنیم، چون هاچبک داغ جدید باواریایی اصلا موتور 3.5 لیتری ندارد. جنون M با حرفی که حالا روی جلوپنجره خودنمایی میکند، ادامه پیدا کرده است؛ چیزی که در نسل قبلی دیده نمیشد.
بیامو همچنین به M135 خروجیهای اگزوز چهارگانه و طرح آینههای جانبی اختصاصی M بخشیده است، که هر دوی اینها پیش از این فقط برای خودروهای M واقعی رزرو شده بودند. قابل ذکر است که M135 اولین خودروی بیامو نیست که از نشان عقب بازنگریشده استفاده میکند و ممکن است برخی را به این اشتباه بیندازد که با خودروی هیجانانگیزتری طرف هستند.
اولین بار در سال 2022 متوجه این موضوع شدیم، زمانی که M760e با “M” و “۷” هماندازه و سایر حروف به طور قابل توجهی کوچکتر رونمایی شد. این خودرو هم یک M7 نیست، هرچند ممکن است در نگاه اول، اینطور به نظر بیاید.
برند لوکس آلمانی در طراحی نشانهای عقب خود رویکردی منسجم ندارد. همانطور که در تصویر زیر میبینید، مدل 2025 M440i همچنان از فرمت قدیمی استفاده میکند. مدلهای برقی مانند i5 M60 و iX M60 دارای حرف M برجسته هستند. در دفاع از بیامو با توجه به حجم زیاد مدلهای M Performance و M که این شرکت ارائه میدهد، رسیدن به فرمولی منسجم دشوار است.
آنچه مشخص است این است که بیامو حداقل از نظر بصری میخواهد فاصلهی بین M لایت و خودروهای M واقعی را کم کند. هنگامی که بخش M گزارش فروش میدهد، این شامل فروش خودروهای غیر M کامل نیز میشود. در واقع i4 M50 پرفروشترین خودروی بخش M بیامو در سالهای 2022 و 2023 بود. M3 Sedan محبوبترین M کامل سال گذشته بود.
بیشتر بخوانید : معماری جدید سری 3 EV بی ام و چه ویژگیهایی دارد؟