فروش 1000 میلیاردی خانومی در سال 1402
به گزارش رسانه مدیاتی، مسعود شاهمرادی مدیرعامل خانومی در نشست خبری تولد 10 سالگی خانومی صحبت خودش رو با ارائه گزارشات بین المللی در حوزه صنعت زیبایی آغاز کرد: که بیش از 580 میلیارد دلار در آمد صنعت زیبایی تا سال 2027 خواهد بود که در این صنعت 600 میلیون مصرف کننده جدید تا سال 2030 وارد بازار این حوزه خواهند شد.
همچنین در ادامه افزودن بیش از 61 درصد از این درآمد بابت مراقبت از پوست و مو است که 260 میلیارد دلار درآمد حاصل از مراقبت های پوستی و همینطور
120 میلیارد دلار درآمد مراقبت از مو که هر کدام به ترتیب 40 درصد و 21 درصد خواهند بود. که از این بین سهم خاورمیانه و آفریقا با سود مرکب 12درصد خواهد بود که سرانه هزینه زیبایی 50 دلار است.
شاهمردادی در ادامه افزود سهم فروش کانال آنلاین بازار زیبایی در ایران ۴ درصد است و استان کردستان و بوشهر به دلیل مسئله قاچاق کمترین سهم فروش آنلاین خانومی در ایران را به خود اختصاص دادهاند.
سارا میرسالاری و مسعود شاهمرادی همبنیانگذاران خانومی در نشست خبری ۱۰ سالگی خانومی به ارائه جزئیاتی از عملکرد این کسبوکار در سال گذشته پرداختند.
خانومی از بازار ایران چقدر سهم دارد؟
در ادامه شاهمرادی به سهم خانومی از بازار آنلاین اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۳ سهم خانومی از بازار آنلاین ۳۳ درصد پیشبینی شده است و سهم فروش خانومی از کل بازار زیبایی در ایران در سال ۱۴۰۲ یک درصد بوده است و برنامه ما این است که این درصد را به ۱.۹۰ درصد برسانیم
طبق گزارش خانومی کاربران این پلتفرم در سال ۱۴۰۲ دومیلیون و ۵۰۰ هزار نفر بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱ پنجاه و شش درصد افزایش پیدا کرده است.
سهم خانومی از استانها
در بخش پراکندگی فعالیتهای خانومی، تهران و پس از آن اصفهان بیشترین کاربران خانومی را به خود اختصاص دادهاند و همینطور اشاره کردن که استان های مرزی به دلیل وجود قاچاق کالای خارجی کمترین حجم خرید را از خانومی داشته اند.
مخاطبان اصلی خانومی
شاهمرادی در بخش دیگری از این گزارش آماری از کاربران ۱۸ تا ۲۴ سال یا نسل Z را اشاره کرد که بیشترین تعداد کاربران خانومی هستند و ۹۲درصد دنبالکنندگان خانومی در اینستاگرام خانمها هستند.خانومی در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان تخفیف به کاربران خود داده است و به صورت میانگین هر کاربر سالانه از ۶۰۰ هزار تومان تخفیف استفاده کرده است.
طبق گفته شاهمرادی فروش خانومی در سال ۱۴۰۲ هزار میلیارد تومان اعلام شده و برنامه آینده بنیانگذاران خانومی افزایش ۵ برابری این آمار و رسیدن به عدد ۵ همت است.
میرسالاری در بخش رکوردهای خانومی عنوان کرد در روزهای جشنواره بلک بیوتی، یک میلیون قطعه کالا به مرحله ورودی انبار خانومی رسیده است و در یک روز ۲۴۰ هزار قطعه کالا ثبت شده و به انبار وارد شده است.
در ادامه کمپین بلک بیوتی 1402 به فروش بیش از 40 میلیارد تومانی خانومی از این روز اشاره شد که از این عدد شگفت زده و راضی بودن به نسبت سایر روز ها که یک دهم این میزان فروش را تجربه کرده بودن.
و همینطور به افزایش 900.000 سفارش در سال 1402 اشاره شد.
در بخش پرسش و پاسخ خبرنگاران نیز شاهمرادی در پاسخ به مدیاتی که آیا جذب سرمایه ای توسط شما صورت گرفته؟ این گونه پاسخ داد که در 2 راند 18 ماهه از سال 97 -98 جذب سرمایه 60 میلیارد تومانی را خانومی داشته است.
شاهمرادی همچنین در ارتباط به چالشهای مارکتینگی در شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام ادز در ایران و تمرکز بر اینفلوئنسر مارکتینگ هم توضیح داد: چالش مارکتینگ در سطح جهانی به طور حتم از چالشهای جدی ماست. اما نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان اینفلوئنسر مارکتینگ در صنعت زیبایی جایگه ویژهای پیدا کرده است و سالانه با ۲هزار درصد رشد در جهان روبرو شده است. چون صنعت زیبایی نیاز به تست محصول و شنیدن تجربههای دیگران دارد.
شاهمرادی همچنین در زمینه جذب سرمایه در سال آینده هم اعلام کرد: برنامههای جدی در این باره داریم و به طور حتم همکاریهای گستردهای با شرکت های لندتک خواهیم داشت اما به صورت مستقیم وارد فروش اقساطی نمیشویم بلکه از بازوهای لندتکی استفاده میکنیم.
او همچنین درباره ایجاد فروشگاه آفلاین هم گفت: برنامه ما در این باره شبیه به دیجیکالا نیست و استراتژیهایمان در این باره متفاوت است.