فورد موستانگ GTD به دنبال شکست پورشه 911
به گزارش رسانه مدیاتی، جنگ ابرخودروهای الهامگرفته از GT3 در نوربرگرینگ برگزار میشود، جایی که فورد موستانگ GTD به دنبال شکست دادن پورشه 911 است. این شرکت برای خودروی مسابقهای جادهای خود، هدف زیر 7 دقیقه را برای دور زدن پیست 20.8 کیلومتری نوربرگرینگ در نظر گرفته است.
این زمان میتواند فورد مجهز به موتور V8 سوپرشارژ را در قلمروی پورشه 911 GT3 RS قرار دهد که در سال 2022 با زمان خیره کننده 6:44.848 ثانیه رکورد زد.
در حالی که خودروهای تولیدی سریعتری در این پیست وجود دارند (مانند مرسدس-ایامجی وان با موتور F1 که رکورددار است) ابرخودروی تنفس طبیعی پورشه با توجه به الهامگیری هر دوی این خودروهای مسابقهای GT3 میتوان گفت یک معیار است.
اگرچه فورد قبلاً مشخصات اصلی موستانگ GTD را شرح داده است، اما اکنون یک بسته عملکردی را برای این مدل وحشی معرفی کرده است که شامل قطعات متعددی برای کمک به دستیابی به اهداف نوربرگرینگ آن است.
این موارد شامل صفحات آیرودینامیکی جلویی، اسپلیتر بزرگتر، آیرودینامیک کف خودرو و سیستم کاهش درگ به سبک فرمول یک برای بال عقب میشود. ویژگیهای اضافی شامل حذف عایق صدا و استفاده از چرخهای منیزیمی 20 اینچی سبکتر است.
بیشتر بخوانید: رکورد دنده عقب رفتن شکسته شد! 275 کیلومتر بر ساعت
بسته عملکردی نه تنها روی مدل عادی موستانگ GTD بلکه روی نسخه «سری کربن» که دارای اجزای قابل توجهتری است نیز در دسترس میباشد. داخل کابین ترکیبی از تجهیزات موستانگ GT پریمیوم و ویژگیهای خاص GTD وجود دارد، از جمله صندلیهای Recaro، گرافیکهای منحصربهفرد روی نمایشگر، پدالهای دنده تیتانیومی، دکمه «اپلیکیشنهای پیست» و دکمه بالابر سیستم تعلیق جلو.
به جای صندلی عقب، یک پنجره شفاف برای سرنشینان جلو تعبیه شده است که به آنها امکان میدهد تا سیستم تعلیق فشار میله (pushrod) سفارشی GTD را مشاهده کنند.
خریداران موستانگ GTD که مبلغی در حدود 325 هزار دلار آمریکا برای این خودرو هزینه میکنند، میتوانند از بین شش رنگ، رنگ دلخواه خود را انتخاب کنند: نارنجی کروم، خاکستری Polymimetic، قرمز Race، مشکی سایه، سفید یخی و آبی لایتنینگ.
تمام مدلهای Mustang GTD صرف نظر از مشخصات از یک موتور V8 5.2 لیتری سوپرشارژ با توان خروجی 600 کیلووات نیرو میگیرند که نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه هشت سرعته به چرخهای عقب منتقل میکند.
سیستم تعلیق مستقل جناغی در جلو و سیستم تعلیق فشار میله در عقب به همراه کمک فنرهای سوپاپ قرقره تطبیق پذیر و فنرهای لولهای به همراه چرخهای 20 اینچی (با لاستیکهای میشلین کاپ 2) و ترمزهای سرامیکی کربنی برمبو، به کنترل Mustang GTD کمک میکند.