گزارش سال تپسل: 52 میلیارد نمایش برای یک برند
به گزارش رسانه مدیاتی: احمد عطار زاده مدیر مارکتینگ تپسل گزارش خود را با معرفی هلدینگ دادهکاوان شریف و زیر مجموعه های این هلدینگ آغاز کرد که با برند کارفرمایی تپسل در این حوزه فعالیت دارند.
اما این گزارش شامل چه بخشهایی است و چه نکاتی را درباره صنعت تبلیغات دیجیتال ایران به ما میگوید؟
بر اساس این گزارش، میزان نمایش سالانه تپسل به 617 میلیارد نمایش در سال رسیده است. عددی که نشان میدهد هر ایرانی روزانه حداقل 23 بار در معرض تبلیغات آنلاین این آژانش تبلیغاتی قرار میگیرد.
شرکت تبلیغات دیجیتال تپسل، یکی از زیرمجموعههای هلدینگ دادهکاوان شریف است که از سال 93 فعالیت خود را آغاز کرد و امسال وارد دهمین سال فعالیت خود شده است. شرکتی که تبلیغات کسبوکارها را در رسانهها منتشر میکند و واسط میان این دو است. در این گزارش هم آمده که تپسل از ابتدای فعالیت تاکنون با 146 هزار ناشر در حوزه وب و اپ همکاری کرده است. ناشرانی چون گروه رسانهای دنیای اقتصاد، خبر ورزشی، دیوار، اسنپ، عصر ایران، آمیرزا، ایرانسل، تماشا و برترینها تنها بخشی از ناشران همکار تپسل هستند.
در سوی دیگر ماجرا، در این سالها این آژانس با 82 هزار تبلیغدهنده و کسبوکار همکاری کرده است. روبیکا، کارنامه، ازکیوام، اسنپفود، اسنپ، نوبیتکس ، اکالا و اوانو هم برخی از کسبوکارهای همکار تپسل بودهاند.
52 میلیارد نمایش برای یک برند
اما در گزارش سالانه تپسل به چه نکات دیگری اشاره شده است؟ اگرچه اکثر کسبوکارها در تلاشند تا بیشترین میزان بازدید و کلیک را از آن خود کنند، این آژانس تبلیغاتی گزارش داده در سال 1402 بیشترین میزان نمایش برای یک تبلیغدهنده 52 میلیارد بوده است. یعنی یک کسبوکار توانسته با کمک تپسل یک تبلیغ خود را 52 میلیارد بار نمایش دهد. در این گزارش اعدادی از این دست باز هم به چشم میخورد. برای مثال بیشترین کلیک برای یک تبلیغدهنده 101 میلیون، بیشترین میزان نصب برای تبلیغدهنده 5 میلیون و بیشترین میزان محتوایی که برای یک تبلیغدهنده تولیدشده، 3200 محتوا بوده است.
رشد 4 برابری تبلیغات گوگل ادز
کاهش 1.5 درصدی آمار تقلب (fraud)، رشد 500 درصدی نمایش کمپینهای ویدئویی و افزایش 4 برابری تبلیغات گوگل ادز علیرغم تحریم بودن ایران از دیگر دستاوردهای تپسل در سال 1402 است که در این گزارش به آن اشاره شده است. به عبارت دیگر، اگرچه تبلیغات گوگل ادز در ایران تحریم است اما تپسل توانسته رکورد این تبلیغات در ایران را بزند و میزان تبلیغات گوگل ادز را به 4 برابر برساند. مدیران این مجموعه اعلام کردهاند تپسل برای رسیدن به بهترین نتیجه، مدیریت کمپینهای مشتریان را بر عهده گرفته است تا ضمن رسیدن به بهترین نتیجه، از اکانتهای مشتریان خود هم حفاظت کند.
89 هزار ساعت آموزش
89 هزار ساعت آموزش
کالج تپسل از سال 1402 با رویکردی جدید به آموزش دورههای مربوط به دیجیتال مارکتینگ روی آورد و دورههای حضوری و مجازی متعددی را برگزار کرد. بر اساس این گزارش در سال گذشته، 7680 نفر در دورههای کالج تپسل ثبتنام کردهاند و ویدئوهای آموزشی این کالج 88640 ساعت مشاهده شده است.
در ادامه این مراسم نیز پنلی با عنوان نقش رسانه در آینده صنعت تبلیغات برگزار شد و فعالان این حوزه به بیان چالشها و راهکارهای حوزه مارکتینگ و رسانه پرداختند.