مخفف انگلیسی مهم ترین اصطلاحات در سازمان ها

رسانه مدیاتی – در این مطلب به بررسی مهم ترین اصطلاحات در سازمان ها و مخفف انگلیسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

قطعا تاکنون اصطلاحات مختلفی مانند CEO، COO، HR و… را شنیده‌اید. این عبارت‌ها مهم ترین اصطلاحات در سازمان ها هستند و آشنایی با آن‌ها برای تمام کارمندان ضروری است. به همین دلیل در این مطلب به بررسی این مفاهیم می‌پردازیم.

۱- مدیر عامل (CEO)

CEO مخفف Cheif Executive Officer و به معنای مدیرعامل است. مدیرعامل فردی است که تیم یک کسب‌وکار را تشکیل می‌دهد، افراد را استخدام می‌کند و تصمیم‌گیرنده است. او راهبرد تعیین می‌کند، آینده را پیش‌بینی و بودجه را کنترل می‌کند. این مدیران باید دارای مهارت تفکر راهبردی، توانایی تسلط بر جزئیات روزانه و توانایی تصمیم‌گیری برای تعیین مسیر صنعت و کسب‌وکار خود باشند.

۲- مدیر ارشد عملیاتی (COO)

COO یکی از مهم ترین اصطلاحات در سازمان ها و مخفف Chief Operating Officer است. مدیر ارشد عملیاتی جزئیات پیچیده‌ شرکت و عملیات‌ها را مدیریت می‌کند و از سنجش و اندازه‌گیری، عملیات و جزئیات لذت می‌برد. زمانی که یک سازمان قصد دارند کار خود را توسعه دهد یا می‌خواهد تمام عملیات‌هایش راحت و به خوبی انجام شود، باید یک مدیر ارشد عملیاتی استخدام کند.

۳- مدیر ارشد مالی (CFO)

CFO مخفف Chief Finance Officer و به معنای مدیر ارشد مالی است. این مدیر بودجه و راهبردهای مالی را تعیین می‌کند و برای نظارت بر سلامت مالی شرکت، سیستم‌های مالی را ایجاد می‌کند. این افراد می‌دانند که یک کسب‌وکار برای موفقیت باید مراقب جریان‌های نقدینگی خود باشد. این مدیر در استارتاپ حواسش است که پول‌ها در جای درستی خرج شوند.

۴- مدیر ارشد بازاریابی (CMO)

CMO مخفف Chief Marketing Officer و به معنای مدیر ارشد بازاریابی است. در این روزها بازاریابی به موضوع مهمی برای بقای سازمان تبدیل شده است و به همین دلیل استارتاپ ها از همان ابتدا به این فرد نیاز دارند. CMO مسئول راهبرد بازاریابی است که بر پیاده‌سازی آن نیز نظارت دارد.

۵- مدیر ارشد فناوری (CTO)

CTO مخفف Chief Technology Officer و به معنای مدیر ارشد تکنولوژی است. این روزها این اصطلاح را زیاد می‌شنویم و به همین دلیل یکی از مهم ترین اصطلاحات در سازمان ها است. این فرد باید پابه‌پای جریان‌های فناوری پیش برود، آن‌ها را در راهبرد شرکت بگنجاند و حتما به‌موقع شرکت را در جریان قرار دهد. اگر صنعت کسب‌وکار شما به فناوری‌های روز وابسته است یا راهبرد کسب‌وکار شما مبتنی بر فناوری است، حتما به یک مدیر ارشد فناوری نیاز دارید.

۶- مدیریت منابع انسانی (HRM)

HRM مخفف Human resources management و به معنای مدیریت منابع انسانی است. واحد مدیریت منابع انسانی، از میان وظایف مختلف مدیریتی، مسئولیت کلیه فعالیت‌ها و خط مشی‌های مربوط به کارکنان سازمان را بر عهده دارد. در واقع جذب همکاران جدید، آموزش همکاران، ارزیابی عملکرد کارکنان و پاداش دادن به آن‌ها و به طور خلاصه ایجاد محیطی سالم و منصفانه برای کارکنان بر عهد این واحد در سازمان است.

۷- مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

از آن‌جایی که مشتری، مهم‌ترین دلیل بقای یک کسب‌وکار است؛ اصطلاح «مدیریت ارتباط با مشتری» نیز یکی از مهم ترین اصطلاحات در سازمان ها است. CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management و به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است.

CRM استراتژی نحوه تعامل و مشارکت فعال با مشتریان است و هدف اصلی آن، مدیریت ارتباط با مشتریان و نحوه پاسخ به نیازها و در خواست‌های آن‌ها به بهترین شکل ممکن است.

۸- روابط عمومی (PR)

PR مخفف عبارت Public Relation و به معنای روابط عمومی است. روابط عمومی، یک فرآیند ارتباطات راهبردی است که میان جامعه و سازمان‌ها روابط سودمند دوطرفه ایجاد می‌کند. هدف اصلی روابط عمومی، اطلاع‌رسانی به عموم، مشتری‌های بالقوه، سرمایه‌گذاران، شرکای تجاری، کارکنان و سایر ذی‌نفعان و متقاعد کردن آن‌ها به حفظ چشم‌انداز اصلی سازمان و حفظ برتری، سیاست‌ها و کیفیت محصولات آن‌ها است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید