قابلیت پاسخگویی به مشتریان از طریق بات به اینستاگرام اضافه می‌شود

رسانه مدیاتی – فیسبوک قصد دارد پیشتیبانی از اینستاگرام را به API مسنجر اضافه کند؛ با ارائه این قابلیت کمپانی‌ها می‌توانند با استفاده از بات به صورت خودکار به سوالات مشتریان پاسخ دهند.

فیسبوک با اقدام اخیر خود این قابلیت را برای شرکت‌ها و برندها فراهم می‌کند که پیام‌های دایرکت اینستاگرام را با استفاده از اپ‌های شخص ثالث مدیریت کنند. آن‌ها می‌توانند به خدمات مشتری زنده وصل شوند و به صورت خودکار به درخواست‌ها و سوالات مختلف مشتریان در دایرکت پاسخ دهند. این کار توسط بات‌ها انجام می‌شود.

بسیاری از کسب‌وکارها و برندهای اینستاگرام این قابلیت را از سال 2016 دارند که به مشتریان خود از طریق دایرکت پاسخ دهند. هم‌اکنون فیسبوک می‌خواهد سرویس‌های پیام‌رسان خود را به هم نزدیک کند و به این منظور این قابلیت را به اینستاگرام آورده است.

برندها از طریق این API می‌توانند پیام‌هایی که از قسمت‌های مختلف اینستاگرام مانند Shops و استوری‌ها دریافت کردند مدیریت کنند. در حقیقت آن‌ها با استفاده از سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری می‌توانند اینستاگرام را یکپارچه کنند. با این اقدام علاوه بر دسترسی به تاریخچه سفارش‌های مشتری می‌توانند پیام‌های آن‌ها را نیز مشاهده کنند.

این ابزارها هنوز در دسترس همه شرکت‌ها و برندها قرار نگرفنه است و در حال حاضر جدیدترین API مسنجر در حالت بتای بسته قرار گرفته است. در این میان چند برند مانند آدیداس، Amaro، مایکل کورس و H&M تصمیم گرفتند این قابلیت را آزمایش کنند.

در طول سال‌های اخیر قابلیت‌های زیادی به اینستاگرام اضافه شده است. این قابلیت‌ها علاوه بر اینکه تعداد کاربران را افزایش داده با استقبال کارکنان نیز روبه‌رو شده است. به نظر می‌رسد این پلتفرم در آینده نیز قابلیت‌های جدیدی را ارائه خواهد کرد و به محل مناسب برای کسب‌وکارها تبدیل می‌شود تا بتوانند محصولات خود را در آن ارائه کنند. با این وجود به نظر می‌رسد کنگره آمریکا فشارهای زیادی به فیسبوک وارد کند و آن را مجبور به جدایی واتساپ و اینستاگرام کند. البته با توجه به ارتباط زاکبرگ با سیاستمداران آمریکایی احتمالا این اتفاق رخ نخواهد داد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید