جزئیات جدید درباره غیرحضوری شدن خدمات تامین اجتماعی مشخص شد

رسانه مدیاتی – به گفته رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی، از این پس پنج خدمت جدید سازمان تامین اجتماعی در قالب طرح ۳۰۷۰ به صورت غیرحضوری ارائه می‌شوند.

علی اکبر ربیع زاده رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که  اصول و راهنمای بهبود ارائه خدمات مانند اصلاح سرویس‌ها با رویکرد مشتری محوری در نظر قرار گرفته شده است. همکاران ما نیز در سامانه تلفنی ۱۴۲۰ به سوالات مردم پاسخ می‌دهند و در زمان مشخص راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهند.

به گفته رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی طرح‌هایی مانند استعلام وضعیت دریافت مستمری، استعلام ارتباط بیمه‌ای بیمه شدگان در سامانه خدمات غیرحضوری، درخواست تکمیل سوابق کسری از ماه، ابلاغ مفاصاحساب واگذارنده و پیمانکار در سامانه خدمات الکترونیکی سازمان از این پس برای کلیه پیمانکاران و واگذارندگان کار سراسر کشور، ثبت نام غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی به صورت غیرحضوری به بیمه‌شدگان و کارفرمایان اجرا می‌شوند.

ربیع زاده در این میان به الکترونیکی شدن ابلاغ مفاصاحساب واگذارنده و پیمانکار در سامانه خدمات الکترونیکی سازمان برای همه پیمانکاران و واگذارندگان در سراسر کشور اعلام کرد و گفت: «در سال حدود ۲۰۰ هزار مفاصاحساب صادر می‌شود. غیرحضوری شدن این طرح نیز مزایایی مانند کاهش تردد غیرضروری کارفرمایان، افزایش امنتیت اطلاعات ستزمان و کارگاه‌ها به دلیل به کار بردن یک سامانه اختصاصی، امکان مشاهده مفاصاحساب های صادره در سامانه اختصاصی سازمان و حذف نیم میلیون مکاتبه غیرضروری در خصوص مفاصاحساب ها و اصالت سنجی به همراه دارد.»

وی افزود: «سرویس استعلام وضعیت مستمری و ارتباط بیمه‌ای دومین و سومین خدمت هستند. مشتری نیز به صورت متوسط که بیش از یک روز منتظر می‌ماند اما در این مدل مستمری‌بگیر درخواست غیرحضوری می‌دهد و گواهی وضعیت دریافت می‌کند. پس از آن نیز می‌تواند آن را رمزگذاری شده به هرجا خواست ارائه دهد.

ربیع‌زاده درباره مزایای دیجیتالی شدن این طرح گفت: «با این کار مراجعه ۵۰۰ هزار سالمند به شعب و حدود ۴۰۰ هزار مراجعه نیروی کار به شعب در سال کاهش پیدا می‌کند . همچنین جلوگیری از هدر رفت یک میلیون نفر-ساعت نیروی کار، پیش بینی آزادسازی ۹۰ هزار نفر ساعت وقت پرسنل شعب، حذف کاغذ و هزینه چاپ، نگه داری و گردش یک میلیون سند از جریان ارائه خدمت و افزایش روانی و اعتبار اسناد و حذف کامل امکان جعل استعلام‌ها مزایای این طرح هستند.»

او در پایان ثبت نام غیرحضوری افراد تبعی به وسیله بیمه‌شده اصلی را سرویس بعدی غیرحضوری شده اعلام کرد که با این کار الزام مراجعه بیمه شده نیروی کار به شعب سازمان حذف می‌شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید