محکومیت مدیرعامل زرین پال به یک سال حبس / امیری از جزئیات این حکم می‌گوید

رسانه مدیاتی – مصطفی امیری مدیرعامل زرین پال، در حساب توییتر خود از محکومیت به یک سال حبس تعزیری خبر دارد. وی طبق حکم شعبه ۱۰۰ دادگاه کیفری دو شهرستان همدان به جرم خیانت در امانت محکوم شده است.

محکومیت مدیرعامل زرین پال به یک سال حبس

این اتفاق در حالی رخ داده است که مدیرعامل آپارت نیز اوایل آبان ماه به دلیل آپلود یک ویدیو در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود. طبق حکمی که صادر شده است رای دادگاه علیه مدیرعامل زرین پال به صورت غیابی صادر شده است و در مدت ۲۰ روز پس از ابلاغ واقعی قابل واخواهی خواهد بود. پس از آن نیز به مدت ۲۰ روز قابل تجدید نظر خواهی است.

مدیرعامل زرین پال

مصطفی امیری، مدیرعامل زرین پال با انتشار توییتی خبر از این حکم داد و گفت: « ۱۷ سال از تصویب قانون تجارت الکترونیکی میگذرد؛ ۱۰ سال هست که حداقل خودم میگویم که کسب و کار ما چی هست؟ تهش به اتهام خیانت در امانت  و با عنوان متواری در شرایط سخت اقتصادی و تحریم محکوم به یک سال زندان شده‌ام. دیگه کسی با من در مورد امید به بهتر شدن اوضاع صحبت نکنه!»

54973

امیری همچنین در توضیح پرونده‌ای که باعث صدور این حکم شده است گفت: «این پرونده به علت یک خرید با ارزش ۳۸ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان تشکیل شده است. این خرید نیز حدود یک سال قبل انجام شده است که با توجه به مشکوک بودن عدد تراکن حساب آن را مسدود کردیم. پرداخت‌کننده نیز ادعا کرده بود که برادرش در خارج از کشور به شدت به پول نیاز دارد و می‌خواهد این مبلع را به صورت ارز تحویل دهد. ما نیز طبق روش کاری زرین پال این تراکنش را مسدود کردیم و اعلام کردیم که هویت طرفین باید احراز شود. همچنین اعلام کنند که خود درباره این موضوع مسئول هستند. آن‌ها نیز مستندات خود را تحویل دادن و با اختیار خود تراکنش انجام شد. به نظر می‌رسد که طرفین پس از این موضوع دچار اختلاف می‌شوند و اکنون نیز معلوم نیست چه کسی حقیقت را می‌گوید. به همین منظور ما نیز به دلیل اعلام رضایت طرفین، وجه را با حسابی که پذیرنده بود تسویه کردیم.»

امیری عنوان کرد که شاکی سه شکایت مختلف را برای این پرونده انجام داده است که دو مورد از آن‌ها به تهران ارجاع داده شد و با توجه مستنداتی که ارائه شده است از او در این دو شکایت از ما رد اتهام شد.

مدیرعامل زرین پال درباره سومین شکایت نیز توضیح داد: «در سومین شکایت در دی ماه به منظور حضور در دادگاه ابلاغیه صادر شده بود که به دلیل شیوع کرونا قوه قضاییه به پیگیری غیرحضوری پرونده‌ها توصیه کرد. ، تیم حقوقی زرین پال نیز لایحه خود را ثبت و مشخصات شرکت و پذیرنده وجه را تحویل داده بودند. علاوه بر آن توضیحاتی نیز درباره این پرونده به قاضی ارائه کرده بودند. با این وجود در حکم من اعلام شده است که متواری هستنم. اما من که شرکت دارم چطور می‌توانم متواری باشم؟»

امیری به قانون تجارت الکترونیکی و قانون پرداختیاری اشاره کرد و گفت: «طبق قانون تجارت الکترونیک ارائه‌دهندگان خدمات به همراه مسئولیت‌های آن‌ها مشخص شده است. قانون پرداختیاری نیز وظایف ما و روش انجام یک عملیات توسط پرداختیار را مشخص کرده است. با این وجود میبینیم که به راحتی محکوم می‌شویم. این در حالی است که ما مطابق  قانون وظایف خود را انجام دادیم  و طبق مشکوک بودن مبلغ از همکاری‌های دو طرف برای برطرف کردن ابهام این موضوع استفاده کردیم.»

مدیرعامل زرین پال در پایان نیز گفت: «در حکم من نوشته است که عمل بزه را در شرایط سخت تورمی و تحریم اقتصادی انجام داده‌ام. ما تصور می‌کردیم با خدماتی که ارائه می‌کنیم می‌توانیم زندگی را برای ۱۶۰ هزار پذیرنده زرین پال راحت کنیم. اکنون نمی‌دانم اگر یک جوان بخواهد کسب‌وکاری برای خود راه‌اندازی کند با دیدن این حکم‌ها چه امیدی برای آینده خود خواهد داشت.»

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید