مهاجرت یوتیوب به گوگل کلود

رسانه مدیاتی – طبق گزارش‌ها بخش‌هایی از سرویس ویدیویی یوتیوب از زیرساخت دیتاسنتر داخلی گوگل به پلتفرم گوگل کلود انتقال داده می‌شود.

مهاجرت یوتیوب به گوگل کلود

طبق گزارش‌ها گوگل به دنبال افزایش سهم خود از بازار رو به رشد رایانش ابری است و تکیه کمتری به تبلیغاتی پیدا می کند که در موتور جست و جوی وب و سایر سرویس‌های این شرکت به نمایش درمی آیند.

گوگل همیشه برای اداره اپلیکیشن‌های پرمصرف در سرورهای رایانه ای دیتاسنترها به سیستم‌های خود تکیه کرده است. پلفترم گوگل کلود نیز به صورت جداگانه در کنار زیرساخت گوگل فعالیت داشت و به عنوان مثال گوگل موتور جست و جوی عظیم خود را به گوگل کلود منتقل نکرده است.

اما روند این کمپانی درباره این موضوع که محصولات برتر آن مانند اپلیکیشن‌های شرکت‌های دیگر از سرویس ابری استفاده کنند، تغییر کرده است. این تغییر عملکرد گوگل را به رقیبان آمریکایی اصلی خود شامل آمازون و مایکروسافت نزدیکتر می‌کند.

آمازون در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد کسب و کار مصرف کننده این شرکت آخرین پایگاه داده اوراکل را به نفع پایگاه داده خدمات وب آمازون (AWS) کنار گذاشته است. مایکروسافت نیز به دنبال متکی کردن بیشتر شبکه اجتماعی لینکدین و بازی ویدیویی مایکروسافت به سرویس ابری آزور است.

مدیرعامل گوگل کلود گفت: «سرویس Workspace گوگل که سابق بر این به عنوان جی سوئیت شناخته می شد، اپلیکیشن ناوبری ویز و گروه جست و جوی هوش مصنوعی “دیپ مایند” همگی متکی به زیرساخت ابری گوگل هستند.»

یوتیوب متفاوت است. ابزار تحلیلی الکسای آمازون نشان می دهد یوتیوب دومین وب سایت بزرگ در اینترنت با بیش از دو میلیارد کاربر ماهانه است. گوگل یوتیوب را در سال ۲۰۰۶ به مبلغ ۱.۶۵ میلیارد دلار خریداری کرده بود.

تصمیم گوگل برای استفاده از منابع ابری عمومی برای یوتیوب و سایر خدمات مصرف کننده ممکن است شرایط را برای کارمندان فروش این شرکت راحت تر کند چرا که آنها دائما تلاش می کنند شرکتهای بزرگ را متقاعد کنند اپلیکیشنهای خود را روی سرویس ابری گوگل ساخته و اداره کنند. اکنون فروشندگان گوگل می توانند بگویند سرویس ابری گوگل آن قدر خوب است که برای کسب و کار مهم این شرکت استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: «آموزش اتصال اکانت اینستاگرام به کلاب هاوس»

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید