رسانه مدیاتی – طبق گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است گوگل قابلیت جدیدی را آزمایش می کند که به کاربران درباره مطمئن نبودن نتایج جست و جو هشدار می دهد.
قابلیت جدید گوگل درباره راستی آزمایی نتایج جست و جو
گزارشهای اخیر نشان میدهد موتور جست و جوی گوگل به تازگی گامهایی را به منظور راستی آزمایی نتایج جست و جو برداشته است. قابلیت جدید با هدف فراهم کردن قرائن بیشتر درباره اخبار فوری به کاربران جست و جو طراحی شده است.
در این راستا دنی سالیوان، رابط موتور جست و جوی گوگل به وب سایت ریکود گفت: هنگامی که کاربری در گوگل جست و جو میکند، تلاش می کنیم اطلاعات مرتبط و قابل اتکا را نمایش دهیم اما اطلاعات زیادی وجود دارد که کاملا جدید هستند. کادری در بالای نتایج جست و جو به کاربران هشدار خواهد داد به نظر می رسد این نتایج به صورت در حال تغییر هستند. اگر موضوع جدید باشد مدتی زمان خواهد بود تا نتایج از سوی منابع قابل اطمینان اضافه شوند.
اگر این قابلیت به طور کامل در گوگل عرضه شود، به تلاشهای اخیر این موتور جست و جو برای مطلع کردن کاربران درباره کیفیت نتایج جست و جو اضافه می شود. این شرکت در فوریه پنلهای درباره این جست و جو را معرفی کرد که توضیحی درباره وب سایت مرتبط را فراهم می کند که ممکن است مربوط به منابع اطلاعات سایت یا اطلاعات دیگر مربوط به وب سایت باشد.
وینای گوئل، مدیر مهندسی کروم در یک پست وبلاگ نوشت: «اگرچه پیشرفت قابل ملاحظه ای در این ابتکار صورت گرفته اما روشن شده که زمان بیشتری در این اکوسیستم نیاز است تا این روند اصلاح شود.»
او توضیح داد گوگل حذف کوکیها را در دو مرحله اجرا می کند که شامل یک آزمایش ۹ ماهه برای ناشران، طراحان و تبلیغات کنندگان وب است که در اواخر سال ۲۰۲۲ شروع می شود و سپس یک دوره نهایی سه ماهه که در سال ۲۰۲۳ شروع می شود.
کوکیهای وب به ایجاد صنعت عظیم تبلیغات وب کمک کردند که گوگل در آن پیشتاز است اما این ابزارهای ردیابی هدف موج قوانین حریم خصوصی و تغییرات قرار گرفته اند. اپل کوکیهای شخص ثالث را از مرورگر سافاری حذف کرده و بازاریابان را وادار کرده است برای ردیابی مصرف کنندگان، موافقت آنها را دریافت کنند. گوگل با آگاهی کامل از اهمیت کسب و کار تبلیغات خود و همچنین تفحص ضد انحصارطلبی فزاینده حرکت می کند.
طبق گزارشهایی که رویترز منتشر کرده است رگولاتور انگلیس اوایل ژوئن اعلام کرد تغییرات آتی کروم رقابت را کاهش داده و ناشران را از درآمد محروم می کند. گوگل در واکنش به این اظهارات متعهد شد استفاده از اطلاعات مصرف کننده را محدود کرده و هیچ گونه دسترسی خاصی به ابزارهایش ندهد.
بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا میتوانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»


