رسانه مدیاتی – طبق گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است فیس بوک به منظور جذب استعدادها تا پایان سال آینده میلادی یک میلیارد دلار برای تولیدکنندگان محتوا در شبکه اجتماعی هزینه خواهد کرد.
اقدامات ویژه فیس بوک برای تولیدکنندگان محتوا
این کمپانی اعلام کرد سرمایه گذاریهای او شامل برنامه های پاداش برای پرداخت پول به تولیدکنندگان محتوایی خواهد بود که در اپلیکیشنهای این شرکت شامل اینستاگرام به نقطه عطفهای معینی برسند و همچنین کاربران را برای تولید محتوا تامین مالی می کند.
این شرکت بزرگ کیف پول خود را باز می کند تا تولیدکنندگان محتوایی که هواداران زیادی دارند را از پلتفرمهایی مانند یوتیوب و تیک تاک به سمت خود جلب کند. پلتفرمهای فناوری بزرگ متعددی با پرداخت پول و خدمات جدید، در تلاش برای جذب و حفظ شخصیتهای شبکه اجتماعی هستند. سرویس ویدیویی تیک تاک متعهد شده است دو میلیارد دلار برای پشتیبانی از تولیدکنندگان محتوا در مدت سه سال آینده هزینه کند.
اسنپ چت نیز مدتی قبل به تولیدکنندگان محتوا در مجموع یک میلیون دلار در روز برای ارسال ویدیوهای کوتاه محبوب در این سرویس پرداخت می کرد و اعلام کرده که از طریق برنامه اسپات لایت خود، هر ماه همچنان میلیونها دلار برای حمایت از تولیدکنندگان محتوا پرداخت می کند.
کمپانی رصد موبایل سنسور تاور هفته جاری در گزارشی اعلام کرد تیک تاک با سه میلیارد دانلود، پنجمین اپلیکیشن غیربازی است که به نقطه عطفی رسیده که معمولا در انحصار فیس بوک بود.
فیس بوک اعلام کرد پاداشهای این شرکت در حال حاضر فقط از طریق دعوت امکان پذیر بوده است. تولیدکنندگان ویدیو و گیمرهای آنلاین در فیس بوک اگر به دستاوردهایی مانند ساعت معینی پخش ویدیو دست پیدا کرده و ستاره دریافت کنند، پاداش ماهانه خواهند گرفت.
طبق گزارشهای رویترز برنامه های پاداش اینستاگرام شامل مشوقهایی برای استفاده از سرویس ریلز خواهد بود که کپی سرویس تیک تاک است. تولیدکنندگان محتوا بر مبنای عملکرد ویدیوهایی که در ریلز تولید کرده اند می توانند پول دریافت کنند.
بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا میتوانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»


