آخرین فرصت اتحادیه اروپا به گوگل برای بهبود نتایج جست و جو

رسانه مدیاتی – کمیسیون اروپایی و مقامات حمایت از مصرف کننده اتحادیه اروپا دو ماه فرصت به گوگل داده است تا روش ارائه نتایج جست‌وجو برای پروازها و هتلها و توضیح نحوه رنکینگ آن‌ها را بهبود دهد. در غیر این صورت این کمپانی را مجازات خواهد کرد.

فرصت اتحادیه اروپا به گوگل برای بهبود نتایج جست و جو

گزارش‌ها نشان می‌دهد که محبوب‌ترین موتور جست و جوی اینترنت جهان مدت زیادی است که با تفحص مقامات ضد انحصارطلبی و گروه‌های حامی حقوق مصرف کننده در سراسر جهان بر سر شیوه های کسب و کار خود روبه‌رو شده است که در بعضی از موارد به وضع جریمه های سنگین منتهی شده است. جدیدترین اعتراض به گوگل مربوط به قیمت‌ها در خدمات گوگل فلایتس و گوگل هتلز است.

کمیسیون اروپا و دیده بانهای مصرف کننده ملی که در راس آنها رگولاتور هلند و ریاست عمومی بازرسی اقتصادی بلژیک قرار داشتند، در بیانیه مشترکی اعلام کردند قیمتهای خدمات مربوط باید شامل هزینه ها یا مالیات‌ها باشد تا از پیش قابل محاسبه باشد و در عین حال، قیمت های رفرنس که به منظور محاسبه تخفیف‌های داده شده به کار می‌روند باید به صورت واضحی قابل تشخیص باشند.

دیدیه ریندرز، کمیسیونر دادگستری اتحادیه اروپا اعلام کرد: «مصرف کنندگان اتحادیه اروپا نباید در هنگام استفاده از موتورهای جست و جو برای برنامه ریزی تعطیلاتشان گمراه شوند. باید به مصرف کنندگان قدرت دهیم تا بتوانند انتخاب خودشان را بر مبنای اطلاعات شفاف و بی طرفانه انجام دهند.»

در این راستا سازمان های دیده بان مصرف کننده اروپایی نیز به گوگل اعلام کردند باید شرایط استاندارد گوگل استور را تغییر دهد؛ زیرا بعضی از موارد نشان داده که فروشندگان حق بیشتری نسبت به مصرف کنندگان داشته اند. اگر پیشنهادهای گوگل کافی نباشند، نهادهای اروپایی درباره این موضوع مذاکرات بیشتری با گوگل خواهند داشت و ممکن است این شرکت را جریمه کنند.

طبق گزارش‌های رویترز گوگل در بیانیه ای از گفت و گو استقبال و اعلام کرد با سازمان‌های حامی حقوق مصرف کننده و کمیسیون اروپا برای انجام بهبودهایی که به نفع کاربران خواهند بود و شفافیت بیشتری فراهم می کنند، همکاری می کند.

بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا می‌توانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید