رسانه مدیاتی – طبق گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است توئیتر به تیمهایی که بتوانند باگهای تبعیض آمیز را در الگوریتم کراپ عکس پیدا کنند، ۳۵۰۰ دلار جایزه می دهد.
جایزه ویژه توییتر به هکرهایی که باگها را پیدا کنند
با توجه به گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است توئیتر مسابقهای برگزار کرده تا هکرها و محققان، تبعیضها و باگ های الگوریتم کراپ عکسهای آن را پیدا کنند و به تیمهای برنده جایزه میدهد.
در این راستا توئیتر امیدوار است به ارائه دسترسی به کدها و مدل کراپ عکس خود به گروههای مختلف آنها موارد مخرب الگوریتم را ردیابی کنند. مانند کراپ عکس به شیوهای که موضوع تصویر حذف شود.
شرکت کنندگان در این رقابت باید توضیحات و مخزن اطلاعاتی به یافتههایشان اضافه کنند که بتواند در الگوریتم فعال شود و چالش را نشان دهد.
در مرحله بعد توئیتر براساس آزارهای یافت شده، تعیین میکند این موارد تا چه حد تأثیر گذار هستند. تیم برنده ۳۵۰۰ دلار جایزه دریافت میکند. همچنین یک جایزه هزار دلاری برای نوآورانه ترین یافتهها نیز درنظر گرفته شده است.
توئیتر پس از آنکه متهم شد پیش نمایش عکس الگوریتم کراپ اش نژاد پرست است، در ماه می تحقیقاتی انجام داد. پس از آن نیز پژوهشی درباره شیوع تبعیض آمیز بودن نرم افزار ش منتشر کرد.
طبق گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است توئیتر به تیمهایی که بتوانند باگهای تبعیض آمیز را در الگوریتم کراپ عکس پیدا کنند، ۳۵۰۰ دلار جایزه می دهد. از آن زمان تاکنون توئیتر تا حد ممکن از کراپ پیش نمایش عکسها خودداری میکند. اما هنوز در نسخه دسک تاپ توئیتر از این الگوریتم استفاده میشود.
اوه بر این موارد کورتر سخنگوی توییتر مفهوم جدیدی را برای فیلترینگ پاسخها نشان داد که به کاربران اجازه می دهد واژه ها یا عبارات خاصی که مایل نیستند مشاهده کنند را انتخاب کنند. سپس اگر کاربری که به توییت آن ها پاسخ می دهد یا آنها را منشن می کند، تلاش کند از این واژه ها یا عبارات استفاده کند، توییتر به آنها اطلاع خواهد داد که کلمات مورد استفاده خود خلاف تمایل شخص مورد نظر بوده است.
این طراح توییتر اعلام کرد: «این قابلیت مانع از ارسال پیام با عبارات توهین آمیز نمی شود اما امکان مشاهده آن را برای فردی که دریافت کننده پیام است، کمتر می کند. توییتر در گذشته نیز تدابیری ضد آزار و اذیت به اجرا گذاشته اما این قابلیت یک گام فراتر رفته و به هر کاربر اجازه می دهد مرزهای مکالمه ای خود را تعیین کند.»
کورتر همچنین افزود که همه این قابلیتها در حد ایده هستند که هنوز ساخته نشده اند در نتیجه ممکن است هرگز واقعا عرضه نشوند. اما این شرکت به دنبال نظرخواهی درباره این طراحی هاست تا بتواند ابزارهای آتی که توییتر تصمیم به ساختن آنها می گیرد را به اطلاع برساند. حداقل درباره روش تفکر توییتر درباره مسائلی مانند هویت روشنگری میکند.



جالب است ایامخاطبان توتیترهم میتواند در توتیترفعالیت و کسب درآمد کنن.؟