رسانه مدیاتی – طبق گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است کمپانی گوگل تبلیغات هدفند را بر مبنای سن، جنسیت یا علاقه برای کاربران زیر ۱۸ سال مسدود می کند.
تبلیغات هدفمند گوگل برای زیر 18 ساله ها
گوگل همچنین اعلام کرد قابلیت تاریخچه مکان را که آمار مکان را ردیابی می کند برای کاربران زیر ۱۸ سال در سراسر جهان غیرفعال خواهد کرد. این کمپانی انواع تبلیغات رده بندی شده سنی را که برای زیر ۱۸ ساله ها مسدود شده اند، گسترش می دهد و فیلترهای جست و جوی امن را برای کاربران این رده سنی فعال می کند.
گوگل نیز با انتشار یک پست وبلاگ اعلام کرد که در راستای تغییرات متعددی که برای کاربران نوجوان صورت می دهد، سیاست جدیدی برای همه کاربران زیر ۱۸ سال و والدین یا حامیان خود برای درخواست حذف تصاویر افراد کم سن و سال از نتایج جست و جوی بخش گوگل ایمیج معرفی می کند.
پلتفرم های آنلاین بزرگ مدت ها است از طرف قانونگذاران و رگولاتورها در خصوص تاثیر سایت آنها بر ایمنی، حریم خصوصی و سلامت روانی کاربران نوجوان زیر ذره بین قرار گرفته اند.
مندی بروکس، مدیرکل امور کودکان و خانواده ها در گوگل گفت: «برخی از کشورها در این زمینه مقرراتی را به اجرا می گذارند و از آنجا که ما به این مقررات عمل می کنیم، به دنبال راههایی برای ایجاد تجارب محصول منطبق با قوانین و کنترلهای کاربری برای کودکان و نوجوانان در سطح جهانی هستیم.»
رویکرد پلتفرم های آنلاین در خصوص کاربران نوجوان طی ماههای اخیر مورد توجه قرار گرفته است به خصوص پس از این که قانونگذاران و دادستان های کل آمریکا از برنامه فیس بوک برای راه اندازی اپلیکیشن اینستاگرام ویژه کودکان انتقاد کردند. فیس بوک به تازگی تغییراتی را برای تبلیغات هدفمند برای کاربران زیر ۱۸ سال اعلام کرده است اما تبلیغات کنندگان در این شبکه اجتماعی همچنان می توانند تبلیغات ویژه کاربران نوجوان را بر اساس سن، جنسیت و مکانشان نمایش دهند.
سایت ویدیویی یوتیوب گوگل نیز روز سه شنبه اعلام کرد در هفته های آینده تغییراتی در تنظیمات بارگزاری ویدیو صورت می دهد و آن را به صورت پیش فرض برای کاربران ۱۳ تا ۱۷ ساله در حالت خصوصی قرار می دهد و تنها افرادی امکان مشاهده محتوای ارسالی آن ها را دارند که از سوی کاربر تایید شده باشند. کاربران نوجوان می توانند محتوای ارسال شده در یوتیوب را در حالت مشاهده عمومی هم قرار دهند.
در این راستا جیمز بسر، مدیر مدیریت محصول کودکان و خانواده یوتیوب گفت: یوتیوب همچنین محتوای تجاری نظیر محتوایی که روی بسته بندی محصول متمرکز است یا کودکان را مستقیما به هزینه کردن تشویق می کند را از اپلیکیشن “یوتیوب کیدز” حذف خواهد کرد.
بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا میتوانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»