رسانه مدیاتی – گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است نشان میدهد هزاران کاربر شبکه اجتماعی فیس بوک و اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس اینستاگرام از مشکل دسترسی به این سرویسها در روز جمعه خبر دادند که دومین اختلال این سرویسها در یک هفته گذشته است.
اختلال دوباره در دسترسی به سرویسهای واتساپ و اینستاگرام
در این راستا سخنگوی فیسبوک اعلام کرد: ما از مشکل دسترسی برخی کاربران به اپلیکیشنها و محصولاتمان مطلع هستیم و تلاش میکنیم وضعیت را هر چه سریعتر به حالت عادی برگردانیم و برای هر گونه مشکل پیش آمده عذرخواهی میکنیم.
طبق اطلاعات وب سایت رصد قطعی داون دیتکتور، بیش از ۳۶ هزار کاربر تا ساعت سه بعدازظهر به وقت نیویورک مشکلاتی در دسترسی به اینستاگرام داشتند و بیش از ۲۳۰۰ نفر مشکل در دسترسی به شبکه اجتماعی فیسبوک را گزارش کردند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، اپلیکیشنهای فیسبوک که بیش از دو میلیارد و ۷۵۰ میلیون کاربر روزانه دارند، روز دوشنبه با قطعی گسترده جهانی روبرو شدند که حدود شش ساعت طول کشید. این شرکت وجود مشکل در تغییر پیکربندی شبکه خود را عامل این قطعی اعلام کرد.
این در حالی است که قطعی حدود شش ساعته واتساپ به معاملات داراییها از رمزارزها گرفته تا نفت روسیه ضربه زد با این حال استفاده سریع از پلتفرمهای دیگری مانند تلگرام، اختلال شدید را محدود کرد.
با وجود این که بسیاری از موسسات از کارمندانشان می خواهند از سرویسهای پیام رسان مانند واتساپ و سایر پلتفرمهای فیس بوک که روز دوشنبه قطع شدند استفاده نکنند اما راحتی استفاده، این پیام رسانها را در میان تریدرهایی که با مشتریانش در بازارهای فرابورس تماس می گیرند، محبوب کرده است.
شرکت فیس بوک تغییر پیکربندی اشتباه را عامل قطعی اعلام کرده که مانع دسترسی به واتساپ، اینستاگرام و مسنجر شد و به عنوان طولانی ترین قطعی از سوی گروه مونیتورینگ وب داون دیتکتور اعلام شد.
در میان کسانی که از این قطعی دچار مشکل شدند، شرکت رمزارز انگلیسی BCB بود که معاملات فرابورس و سرویسهای دیگر را عرضه می کند. سرویسهای فیس بوک دقیقا زمانی قطع شدند که پنجره کلیدی برای تریدرهای BCB بود.
اولیور فون لندسبرگ سادی، مدیرعامل شرکت BCB گفت: «قطعی واتساپ در شلوغترین ساعت معاملات اتفاق افتاد که ما با همتایان آمریکایی خود در تماس هستیم. حجم معاملات روزانه به طور میانگین ۱۵ درصد کاهش یافت که به مشکل ارتباط نسبت داده شد. معاملات با استفاده از تلگرام و اسلک مطابق میانگین روزانه بود.»
اولیور بلوئر، مدیرعامل شرکت وکس اسمارت گفت: «استفاده از واتساپ در میان تریدرهای مالی که توسط شرکت وکس اسمارت بررسی شده اند، رونق پیدا کرده زیرا بانکها مشتریانی که می خواهند از این پلتفرم استفاده کنند را می پذیرند؛ هر چند که روسا ترجیح می دهند کارکنانشان از کانالهای پیام رسانی رسمی استفاده کنند.»