ترفند یوتیوب و گوگل برای مقابله با گرمایش زمین

رسانه مدیاتی – گزارش‌هایی که به تازگی منتشز شده است نشان می‌دهد  ​​​​​​​گوگل و یوتیوب به زودی نشر تبلیغاتی را که در آنها گرمایش زمین انکار شده متوقف می‌کنند. زیرا این پیام‌ها با اجماع نظر جهانی در مورد شرایط حقیقی کره زمین در تضاد است.

ترفند یوتیوب و گوگل برای مقابله با گرمایش زمین

در این راستا گوگل روز گذشته اعلام کرد این تصمیم با هدف جلوگیری از تولید محتوایی اتخاذ شده که با واقعیات علمی در تضاد است. قرار است این ممنوعیت تبلیغاتی از ماه آینده میلادی اعمال شود و هر پیام بازرگانی که در آن گرمایش زمین کلاهبرداری و دروغ توصیف شده حذف شود. بر اساس تحقیقات دانشمندان و روندهای درازمدت موجود گرمایش زمین به وضعیت نگران کننده‌ای رسیده و انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط انسان‌ها به وخیم‌تر شدن این وضعیت منجر شده است.

در بیانیه گوگل در این زمینه آمده است: «در سال‌های اخیر ما مستقیماً از تعداد فزاینده ای از شرکای تبلیغاتی و ناشران پیام‌های بازرگانی شنیده‌ایم که نگرانی خود را در مورد آگهی‌هایی که حاوی ادعاهای نادرست در مورد تغییرات آب و هوایی هستند، ابراز کرده‌اند.

تبلیغ کنندگان نمی‌خواهند پیام‌های آنها در کنار این نوع محتوا ظاهر شود و ناشران و سازندگان پیام‌های بازرگانی نمی‌خواهند تبلیغاتی که این نوع ادعاها را مطرح می‌کنند در صفحات آنها ظاهر شود.»

گوگل البته اضافه کرده است، محتوایی که در آنها در مورد سیاست‌های مربوط به گرمایش زمین بحث شده یا حاوی مباحثی در مورد تأثیرات این پدیده و تحقیقات علمی باشد را حذف نمی‌کند.

علاوه بر این موارد کمپانی Nreal از عینک واقعیت افزوده جدیدی رونمایی کرده است که کاربری اصلی آن تماشای ویدیو در یوتیوب و انجام بازی‌های کامپیوتری است.

قابلیتی که سری Air از آن بهره مند شده است سیستمی به نام « Adjustable 3-Step Rake System» است که به کاربران اجازه میدهد تا با کج کردن لنز می‌توانند زاویه دید خود را تنظیم کنند. علاوه بر این عینک Nreal Air می‌تواند با آیفون‌ها و آیپد‌های شرکت اپل نیز جفت شود. همین امر موجب می‌شود که کاربرانی که از این مدل استفاده می‌کنند یکدیگر را پیدا کنند و از فضای دیجیتال به اشتراک گذاشته شده جدید این محصول بهره ببرند.

عینک Nreal Air در ابتدا در کشورهای ژاپن، چین و کره جنوبی عرضه خواهد شد و سپس در سال 2022 وارد بازارهای دیگر می‌شود. البته این کمپانی هنوز اعلام نکرده است که به طور خاص به کدام بازارها وارد خواهد شد. همچنین قیمت نهایی این گجت هنوز مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید: «آموزش تبدیل ویدیوهای یوتیوب به فایل MP3»

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید