رسانه مدیاتیرسانه مدیاتیرسانه مدیاتی
  • خانه
  • اخبار و رویدادها
    • بورس
  • فناوری
  • خودرو و حمل نقل
  • آموزش و راهنما
  • سلامت و پزشکی
  • نبض بازار
    • قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال [لحظه ای]
    • قیمت دلار امروز
    • قیمت طلا و سکه
    • قیمت روز خودروهای داخلی امروز [بازار آزاد و کارخانه ای]
جستجو
در حال مطالعه: کاهش سردرگمی بیماران در مشاوره‌های پزشکی آنلاین
به اشتراک گذاری
اطلاع‌رسانی
Font ResizerAa
رسانه مدیاتیرسانه مدیاتی
Font ResizerAa
جستجو
  • خانه
  • اخبار و رویدادها
    • بورس
  • فناوری
  • خودرو و حمل نقل
  • آموزش و راهنما
  • سلامت و پزشکی
  • نبض بازار
    • قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال [لحظه ای]
    • قیمت دلار امروز
    • قیمت طلا و سکه
    • قیمت روز خودروهای داخلی امروز [بازار آزاد و کارخانه ای]
ما را دنبال کنید
رسانه مدیاتی > فناوری و دیجیتال > کاهش سردرگمی بیماران در مشاوره‌های پزشکی آنلاین
فناوری و دیجیتال

کاهش سردرگمی بیماران در مشاوره‌های پزشکی آنلاین

آخرین به‌روز رسانی در ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
توسط نرگس محرمی
منتشر شده در آبان ۱۰, ۱۴۰۰
به اشتراک گذاری
کاهش سردرگمی بیماران در مشاوره‌های پزشکی آنلاین
به اشتراک گذاری

رسانه مدیاتی – یکی از دلایلی که افراد کمتر بعد از نشانه‌های بیماری به پزشک مراجعه می‌کنند این است که اساسا نمی‌دانند باید به کدام تخصص مراجعه کنند. گاهی ورود به مسیری نادرست زمان قابل توجهی از دریافت درمان به موقع را نابود کرده و اتفاقا پروسه درمان را به تعویق انداخته است. از طرفی همواره این سوال هم مطرح است که آیا تشحیص پزشک دقیق و کمک کننده است؟ حالا با توسعه بیشتر اپلیکیشن‌های درمان آنلاین باید رویکرد مواجهه با این موضوع را در این اپلیکیشن‌ها هم مورد توجه قرار داد. سوالی مهم اینجاست؛ آیا مشاوره آنلاین پزشکی منجر به تشخیص و درمان می‌شود؟

رئیس دپارتمان پزشکی دکترساینا با بیان اینکه تقریبا 50 درصد از مشاوره‌های پزشکی دکترساینا به ارائه نسخه ختمم می‌شود، ورود به مراحل استاندارد مراجعه به پزشک از جمله آغاز بررسی از طرف پزشک عمومی را راهی برای کوتاه شدن مراحل درمان و جلوگیری از اتلاف زمان طلایی تشخیص بیماری عنوان کرد. این روند در دکترساینا در حال اجراست و بیماران گاهی در همان مراحل اولیه نسخه‌های درمانی را دریافت می‌کنند.

درمان آنلاین زمان بیشتری به پزشک و بیمار می‌دهد

«سهیل عظیمی» با تاکید بر اینکه طبیعتا در پزشکی و در تشخیص بیماری دو رکن بسیار مهم شرح حال و معاینه وجود دارد گفت: «در ادامه هم برای تکمیل این دو شاخص تصویربرداری‌ها و امور قابل انجام در پاراکلینیک به ما کمک می‌کنند. دریافت شرح حال بیمار به طور کامل در معاینه‌های آنلاین ممکن و قابل پیگیری است.»

- تبلیغات -

عظیمی با اشاربه اینکه در بررسی‌های پزشکی آنلاین از آنجایی که پزشک نگران صف طولانی بیماران و زمان اندک نیست، گفت: «همین موضوه منجر به این می‌شود که شرح حال دقیق‌تری از بیمار دریافت کرده و زمان بیشتری باری او صرف شود.»

این پزشک عمومی، در ادامه توضیحات خود درباره معاینه بیمار گفت: «از طرفی دیگر در مورد معاینه‌های کلاسیک هم چهار رکن اساسی نگاه کردن به عضو، لمس عضو، دق عضو(ضربه زدن به عضو) و صمع عضو (شنیدن صدای عضو) وجود دارد. در تله مدیسن 50 درصد این مراحل بدون کم و کاست انجام می‌شود. استفاده از ابزارهای جدید تکنولوژی هم در این مراحل بسیار کمک کننده هستند.»

عظیمی با تاکید بر اینکه هدف در روند درمان آنلاین فقط معاینه بیمار نیست، گفت: «هرچند روند معاینه و تشخیص بیماری در این شیوه به خوبی انجام می‌شود، اما هدف فقط معاینه و تشخیص بیماری نیست. دنبال کردن بیمار در در مراحل تشخیص بیماری و پشتیبانی از او نکته‌ای است که در این روش بسیار مورد توجه است و به خوب هم قابل اجراست.»

رئیس دپارتمان پزشکی دکترساینا در پاسخ به این پرسش که چنددرصد از مشاوره‌های آنلاین به درمان ختم می‌شوند، گفت: «تقریبا بیش از 50 درصد مشاوره‌های دکتر ساینا به ارائه نسخه ختم می‌شود. هر چند دست پیدا کردن به آمار و درصدی دقیق درباره این موضوع نیازمند مطالعات آماری بسیار دقیق است. از همین رو به زودی قصد انجام نظرسنجی داریم که بر اساس آن به پاسخی درباره انجام فرایند درمان به طور کامل دست پیدا کنیم.»

او در ادامه توضیحات خود گفت: «100 درصد مشاوره‌های آنلاین امکان ختم به درمان را دارند. پزشکان دکترساینا زمانی که به تشخیص قطعی می‌رسند به سادگی امکان شروع درمان را دارند. این موضوع در برخی بیماری‌ها و تخصص‌های پزشکی مثل پوست بسیار مشهودتر است. بعد از تشخیص بیماری‌های پوستی به سادگی می‌توان تعداد قابل توجهی از مشاوره‌ها را به فرایند درمان ختم کرد.»

کاهش سردرگمی بیماران در مشاوره‌های پزشکی آنلاین

دنبال کردن بیمار و پیگیری نتایج درمان

عظیمی در بخش دیگری از توضیحات خود بیماری‌هایی که در دریافت خدمات مشاوره آنلاین اولویت بیشتری دارند را مورد بررسی قرار داد و گفت: «گاهی بیمار دسترسی سریع به پزشک ندارد و یا شکایتی درباره سلامت خود دارد و نمی‌داند باید به چه پزشکی مراجعه کند. این بخش را با عنوان نظام ارجاع یا تریاژ بررسی قرار می‌دهیم. قطعا مشاوره آنلاین در این خصوص به خوبی انجام می‌شود.»

او با اشاره به اینکه در مراحل اولیه مشاوره در دکترساینا، بیشتر مواقع پزشکان عمومی دکترساینا مراحل درمان را آغاز می‌کنند و درمان مناسب بیمار انجام می‌شود، گفت: «با توجه به همین موضوع باید به این نکته توجه کرد که مراحل درمان را به درستی طی کنیم. مراجعه به پزشک عمومی و در مراحل بعد و البته در صورت نیاز مراجعه به پزشک متخصص یا فوق تخصص از طرف پزشک عمومی بسیار راهگشا است.»

«در مرحله بعد یکی از بخش‌هایی که در مشاوره‌های آنلاین بسیار کمک‌کننده است، فالوآپ یا رصد و دنبال کردن بیمار است.» رئیس دپارتمان پزشکی دکترساینا با بیان این موضوع بیماران دیابتی را مثال زد و گفت: «درباره بیماران دیابتی هیچی نیازی نیست که بیمار هر دو هفته یا یک ماه برای کنترل آزمایش‌ها دوره‌ای به پزشک مراجعه کند. در این روند مشاوره آنلاین بسیار کمک کننده و البته بسیار کارآمد است.»

او در ادامه توضیحات خود یکی دیگر از کاربردهای مشاوره‌های آنلاین را بررسی عوارض عنوان کرد و گفت: «پیگیری عوارض دارویی مخصوصا در بیماران سراطانی بسیار مهم است. گاهی در دسترس نبودن پزشک برای چنین بیمارانی بسیار نگران کننده است و گاهی ممکن است نتایج بسیار سنگین و جبران ناپذیری برای بیمار داشته باشد.»

به گفته او پیگیری عوارض دارویی دربراه داروهای معمولی‌تر هم وجود دارد. از همین رو بخش پشتیبانی دکترساینا حتی بعد از بسته شدن فرایند مشاوره امکان پیگیری این موضوع را برای بیماران فراهم می‌کنند.

عظیمی با بیان تجربیات دکترساینا در دوران کرونا و برقراری ارتباط از طرف بیماران عشایر و افرادی که در مناطق بسیار دور از مرکز سکونت دارند گفت: «یکی از این ارتباطات منجر به تشخیص بیماری و درمان کودکی که بسیار از مرکز دور بود، شد. این در حالی است که ممکن بود زمان و هزینه قابل توجهی از کودک صرف شود و حتی در پروسه مراجعه به پزشکان متعدد به نتیجه مشخص و مطلوب دست پیدا نکند.»

اهمیت این روند به اعتقاد او درباره رویه اطمینان بخشی به بیمار و ایجاد احساس آرامش و امنیت ذهنی در او نیز بسیار موثر است.

مراقبت مستمر از بیمار

او در پاسخ به این سوال که مراحل پیگیری بیمار در دکترساینا به چه شیوه‌ای انجام می‌شود گفت: «دکتر ساینا مراحلی را در اپلیکیشن طراحی کرده که بر اساس این مراحل و در صورت نیاز به مراجعات بعدی این موضوع به بیمار به وسیله پیامک یادآور اعلام می‌شود. در اپلیکیشن پزشکان این امکان فراهم شده که موضوع ارجاع یا ادامه پیگیری‌ها توسط پزشک ثبت شود.»

عظیمی با اشاره به درصد نارضایتی بیماران و مراجعان به دکترساینا گفت: «از آنجایی که دسترسی، بررسی و انتشار جزئیات درمان بیماران به نوعی ورود به حریم خصوصی آنها محسوب می‌شود، از این مسیر برای دست پیدا کردن به نتایج نهایی درمان استفاده نکرده‌ایم و البته نخواهیم کرد. اما پژوهش‌هایی که برروی ثبت نارضایتی‌ها انجام شده بیانگر آن است که دکتر ساینا اپلیکیشنی است که با بیشترین میزان رضایت از طرف کاربران خود روبرو شده است.»

به گفته او این موفقیت به دلیل حساسیت در تعامل پزشکان و بیماران و رعایت شان طرفین و همچنین ارائه آموزش‌های مربوط به تله‌مدیسن به پزشکان دکترساینا است.

به اشتراک گذاری این مطلب
فیسبوک لینکداین تلگرام ایمیل کپی لینک پرینت
به اشتراک گذاری
مطلب قبلی نتیجه تست PCR تا چه اندازه صحیح است؟ نتیجه تست PCR تا چه اندازه صحیح است؟
مطلب بعدی ثبات نسبی قیمت طلا افزایش نسبی قیمت طلا در بازار جهانی
کامنت خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

- تبلیغات -
Ad image

مطالب پیشنهادی

آشنایی با قطعات سخت‌افزاری سرور HP
آشنایی با قطعات سخت‌افزاری سرور HP
معرفی بیزینس
راز تازه اپل برملا شد؛ «Veritas» سلاح مخفی برای رقابت با ChatGPT و ارتقای سیری
راز تازه اپل برملا شد؛ «Veritas» سلاح مخفی برای رقابت با ChatGPT و ارتقای سیری
اخبار اپل، آیفون و مک فناوری و دیجیتال موبایل
انفجار نوآوری در چین؛ ویوو X300 و اوپو Find X9 با Dimensity 9500 و OriginOS 6 معرفی شدند
انفجار نوآوری در چین؛ ویوو X300 و اوپو Find X9 با Dimensity 9500 و OriginOS 6 معرفی شدند
فناوری و دیجیتال
ویوو V60e با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و باتری ۶۵۰۰؛ میان‌رده‌ای انقلابی در هند
ویوو V60e با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و باتری ۶۵۰۰؛ میان‌رده‌ای انقلابی در هند
فناوری و دیجیتال موبایل
- تبلیغات -
Ad image

لینک‌های کاربردی

  • پیام ناشناس
  • سایت بو نده
  • فیدبک پرو

ممکنه به این مطالب هم علاقه داشته باشی

شروع تحقیقات درباره استفاده دولت انگلیس از پیام‌رسان‌ها
فناوری و دیجیتال

افت بی‌سابقه استفاده از فیس بوک | محبوبیت اینستاگرام نیز کمتر می‌شود؟

بهمن ۱۷, ۱۴۰۰
انویدیا از هوش مصنوعی Groot N1 برای ربات‌های انسان‌نما رونمایی کرد
فناوری و دیجیتال

انویدیا از هوش مصنوعی Groot N1 برای ربات‌های انسان‌نما رونمایی کرد

اسفند ۲۹, ۱۴۰۳
پردازنده AMD در مقابل اینتل: بهترین پردازنده های 2023
سخت افزار

پردازنده AMD در مقابل اینتل: بهترین پردازنده های 2023

تیر ۲۴, ۱۴۰۲
ساخت اولین نیمه رسانای گرافن کاربردی جهان
فناوری و دیجیتال

ساخت اولین نیمه رسانای گرافن کاربردی جهان

بهمن ۲, ۱۴۰۲

لینک‌های کاربردی

  • پیام ناشناس
  • سایت بو نده
  • فیدبک پرو

محبوب‌های گذشته

اعتراض شدید به میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
اعتراض شدید به میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
اخبار و رویدادها
لپ‌ تاپ‌ هایی که نباید بخرید!
لپ‌ تاپ‌ هایی که نباید بخرید!
فناوری و دیجیتال
بهترین نرم‌ افزارهای آنتی ویروس سال 2023
بهترین نرم‌ افزارهای آنتی ویروس سال 2023
فناوری و دیجیتال

درباره رسانه مدیاتی

اگر به خبر فناوری و دنیای آی تی علاقه دارید، اگر به دنبال مرجع اخبار به روز هستید، رسانه مدیاتی مرجعی برای اخبار تکنولوژی است و روزانه مهم ترین خبرهای آیتی را

رسانه مدیاتی فعالیت خود را از مرداد 1399 آغاز کرد. هدف این رسانه افزایش سطح معلومات مخاطبان در کنار ارائۀ جدیدترین اخبار در زمینۀ آی تی و سایر حوزه‌های پر مخاطب است.

علاوه بر این می‌توانید قیمت و نرخ روز دلار ، قیمت روز سکه و طلا و همچنین قیمت روز خودرو را در رسانه مدیاتی دنبال کنید.

برای ارتباط با رسانه مدیاتی می‌توانید از طریق آدرس ایمیل info [a] mediat [dot] ir با ما ارتباط برقرار کنید.

مطالب تصادفی

انقلاب هوش مصنوعی در رابط کاربری گوشی‌های وان‌پلاس: معرفی OxygenOS 16 با قابلیت‌های خیره‌کننده
انقلاب هوش مصنوعی در رابط کاربری گوشی‌های وان‌پلاس: معرفی OxygenOS 16 با قابلیت‌های خیره‌کننده
فناوری و دیجیتال
ارزان‌ترین بسته‌های اینترنت روزانه همراه اول
ارزان‌ترین بسته‌های اینترنت روزانه همراه اول
فناوری ایران
قهوه و نسکافه: همراه همیشگی زندگی مدرن
قهوه و نسکافه: همراه همیشگی زندگی مدرن
فناوری و دیجیتال
ما را دنبال کنید
تمامی حقوق متعلق است به رسانۀ خبری مدیاتی است.