رسانه مدیاتیرسانه مدیاتیرسانه مدیاتی
  • خانه
  • اخبار و رویدادها
    • بورس
  • فناوری
  • خودرو و حمل نقل
  • آموزش و راهنما
  • سلامت و پزشکی
  • نبض بازار
    • قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال [لحظه ای]
    • قیمت دلار امروز
    • قیمت طلا و سکه
    • قیمت روز خودروهای داخلی امروز [بازار آزاد و کارخانه ای]
جستجو
در حال مطالعه: قرعه کشی‌های خودرو فقط یک رانت است!
به اشتراک گذاری
اطلاع‌رسانی
Font ResizerAa
رسانه مدیاتیرسانه مدیاتی
Font ResizerAa
جستجو
  • خانه
  • اخبار و رویدادها
    • بورس
  • فناوری
  • خودرو و حمل نقل
  • آموزش و راهنما
  • سلامت و پزشکی
  • نبض بازار
    • قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال [لحظه ای]
    • قیمت دلار امروز
    • قیمت طلا و سکه
    • قیمت روز خودروهای داخلی امروز [بازار آزاد و کارخانه ای]
ما را دنبال کنید
رسانه مدیاتی > خودرو و حمل نقل > قرعه کشی‌های خودرو فقط یک رانت است!
خودرو و حمل نقل

قرعه کشی‌های خودرو فقط یک رانت است!

آخرین به‌روز رسانی در ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
توسط نرگس محرمی
منتشر شده در آبان ۳۰, ۱۴۰۲
به اشتراک گذاری
کاهش قیمت خودرو در بازار
به اشتراک گذاری

رسانه مدیاتی – گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: «قرعه کشی‌های خودرو فقط یک رانت است و نه تنها قیمت را پایین نمی‌آورد بلکه بین تولیدات کارخانه و بازار آزاد، تفاوت حداکثری را ایجاد می‌کند.»

قرعه کشی‌های خودرو فقط یک رانت است!

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: «قرعه کشی‌های خودرو فقط یک رانت است و نه تنها قیمت را پایین نمی‌آورد بلکه بین تولیدات کارخانه و بازار آزاد، تفاوت حداکثری را ایجاد می‌کند.»

موتمنی، افزود: «در فرایند قرعه‌کشی خودرو برخی همان لحظه حواله‌ها را می‌فروشند، برخی خودرو تحویلی را در پارکینگ به امید گران‌تر شدن نگه می‌دارند و تعدادی نیز خودرو را معامله می‌کنند که هیچ‌یک از این معاملات تأثیر مثبتی در بازار خودرو نمی‌گذارد.»

- تبلیغات -

او در ادامه تأکید کرد: «نیاز بازار داخلی به خودرو سالی بین یک میلیون و ۷۰۰ هزار تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار عدد است؛ لذا حتی قرعه‌کشی‌هایی که تعداد آن حداکثر ۸۰۰ هزار خودرو است هم نمی‌تواند این نیاز را تأمین کند؛ بنابراین همچنان بازار تشنه عرضه خودرو باقی می‌ماند.»

موتمنی تأکید کرد: «علاج کار تنها یک برنامه‌ریزی اصولی است. ریشه کار در تولید است نه دلالی، دلالان غیرحرفه‌ای. تولید به‌موقع و عرضه خودرو به‌اندازه نیاز داخلی، به هیچ فردی اجازه نمی‌دهد تا بر کالای مصرفی، حساب سرمایه‌ای باز کند. از سوی دیگر خودرو باید از طریق افرادی به بازار عرضه گردد که شغل و حرفه آن‌هاست.»

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران تصریح کرد: «هر شغلی اگر در جایگاه خود فعالیت نکند بازار آشفته می‌شود. ویترین خودرو فروشان را به‌جز خودرو نمی‌توان باکالای دیگری پر کرد. دیگر مشاغل هم همین‌طور است. این روزها افراد مختلف با مشاغل متفاوت وارد بازار خودرو، ملک، ساخت‌وساز شده‌اند. این در حالی است که هیچ جای دنیا افراد در غیر از تخصص خود فعال نیستند. خانه‌دارها، محصلان، دانشجویان، پزشکان و … همه وارد خرید خودرو نه برای تأمین نیاز فردی بلکه برای معامله شده‌اند. این برهم ریختگی نظم در خریدوفروش خودرو معمای گرانی و تورم خودرو را حل نخواهد کرد؛ بلکه خود به تشنج آن می‌افزاید.»

موتمنی به فروشندگان زیرزمینی و عدم اعتقاد آن‌ها به پرداخت مالیات اشاره کرده و گفت: «هیچ‌یک از فروشندگان خودرو که صاحب پروانه کسب هستند نمی‌توانند وارد خرید خودروهای قرعه‌کشی شوند در حالی که سالانه مالیات خود را پرداخت می‌کنند؛ اما خریداران زیرزمینی که مشاغل فراوانی دارند از این رویه استفاده و سود می‌برند. بارها این نکات را به مسئولان گوشزد و هشدار داده‌ایم. مهم‌ترین کلید جلوگیری از تورم و فساد، پرداخت مالیات به‌موقع و اصولی توسط همه است.»

موتمنی با ابراز تأسف از اجرایی نشدن سامانه معاملات خودرو گفت: «موضوع سامانه معاملات خودرو در سال ۹۱ مطرح و توسط برخی پی گیری شد، اما متأسفانه اجرایی نشد. اجرایی شدن این سامانه می‌تواند تمامی مشکلات سوءاستفاده برخی از دلالان که نظم بازار خودرو را برهم می‌زنند حل کند. با ثبت تمامی مراحل خرید خودرو با مدارک کامل به طور شفاف می‌توان راستی آزمایی کرد و هیچ قیمتی به‌دلخواه تغییر نمی‌کند تا بازار متحول و بی‌نظم شود.»

او افزود: «همان‌گونه که دولت در زمان کمبود مواد غذایی در پی تأمین آن از کانال‌های مختلف برمی‌آید تا مشکل تورم در آن محصول را کم کند باید برای تولید قطعات خودرو نیز به همان میزان نگران باشد و بازار قطعات را تأمین و پوشش دهد. تولیدکنندگان قطعات داخلی و واردکنندگان باید این وظیفه را به‌خوبی انجام دهند. اکنون‌که می‌دانیم بازار خودرو با بی‌نظمی دچار اختلال و مشکل شده است پس باید در پی راه‌حل بود و تنها راه‌حل آن، سرمایه‌گذاری دولت در تأمین نیاز بازار تولید خودرو است.»

او راه‌اندازی سامانه ثبت معاملات را راه‌حلی بسیار مؤثر و مثبت خواند و گفت: «هر چه سریع‌تر باید این سامانه شروع به کار کند تا هم سازمان به‌موقع مالیاتش را دریافت کند وهم بازار خریدوفروش خودرو از این حالت متشنج و بی‌ثبات خارج شود و سیر طبیعی را طی کند، هوشمند سازی امروزه در تمامی معاملات در دنیا خپحرف را ول را می‌زند، این کار فقط برای افرادی ناراحت کننده است که ترس از شفافیت دارد، اتحادیه نمایشگاه دارن خودرو در این کار پیشتاز است.»

او در خصوص لزوم آموزش‌های لازم در خصوص مشکلات و موضوعات مالیاتی بیان داشت: «امروزه در دنیا آموزش در تمامی عرصه‌ها حرف اول را می‌زند سازمان امور مالیاتی برای اجرای تمامی طرح‌های که ارائه می‌دهد هیچ‌گونه آموزشی به مقامیان نمی‌دهد، طرح را اعلام و انتظار دارد از همان فردا همگان اجرایی کنند تا به کی باید مشکلات را با چانه‌زنی حل کرد اگر افراد به برنامه‌ها اشراف داشته باشند و آموزش ببینند کمتر با مشکل روبه‌رو می‌شوند.»

تگ‌خودرو
به اشتراک گذاری این مطلب
فیسبوک لینکداین تلگرام ایمیل کپی لینک پرینت
به اشتراک گذاری
مطلب قبلی رشد احتمالی عرضه نسخه ایکس باکس بازی Age of Empires 4 بازی Age of Empires 4 برای ایکس باکس منتشر می‌شود؟
مطلب بعدی قیمت گوشی شیائومی نوت 11 قیمت گوشی شیائومی نوت 11
کامنت خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

- تبلیغات -
Ad image

مطالب پیشنهادی

گلکسی S26 در خطر؛ سامسونگ با حذف مدل‌های تکراری و رونمایی TriFold به دنبال نجات است
گلکسی S26 در خطر؛ سامسونگ با حذف مدل‌های تکراری و رونمایی TriFold به دنبال نجات است
فناوری و دیجیتال
رکوردشکنی 5G همراه اول در بیرجند | ثبت سرعت ۲.۹ گیگابیتی
رکوردشکنی 5G همراه اول در بیرجند | ثبت سرعت ۲.۹ گیگابیتی
فناوری ایران
رونمایی غافلگیرکننده هواوی نوا ۱۴ لایت با قیمت اقتصادی و باتری قدرتمند
رونمایی غافلگیرکننده هواوی نوا ۱۴ لایت با قیمت اقتصادی و باتری قدرتمند
فناوری و دیجیتال
چگونه با مدرک فنی حرفه‌ای به آلمان مهاجرت کنیم؟ راهنمای دریافت ویزای کار آلمان
چگونه با مدرک فنی حرفه‌ای به آلمان مهاجرت کنیم؟ راهنمای دریافت ویزای کار آلمان
معرفی بیزینس
- تبلیغات -
Ad image

لینک‌های کاربردی

  • پیام ناشناس
  • سایت بو نده
  • فیدبک پرو

ممکنه به این مطالب هم علاقه داشته باشی

ثبت نام در طرح پیش فروش 4 محصول ایران خودرو
خودرو و حمل نقلویژه

شروع ثبت نام در طرح پیش فروش 4 محصول ایران خودرو از امروز

آبان ۳۰, ۱۴۰۲
شیائومی وارد میدان میشود: رونمایی از YU7، شاسیبلند برقی جدید برای رقابت با تسلا مدل Y در 22 می
خودرو و حمل نقلفناوری و دیجیتال

شیائومی وارد میدان میشود: رونمایی از YU7، شاسی بلند برقی جدید برای رقابت با تسلا مدل Y در 22 می

اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۴
عرضه راناپلاس نیمه‌اتوماتیک از ابتدای 1401
خودرو و حمل نقل

عرضه راناپلاس نیمه‌اتوماتیک از ابتدای 1401

آبان ۳۰, ۱۴۰۲
خودرو دوباره گران می‌شود؟
خودرو و حمل نقل

خودرو دوباره گران می‌شود؟

آبان ۳۰, ۱۴۰۲

لینک‌های کاربردی

  • پیام ناشناس
  • سایت بو نده
  • فیدبک پرو

محبوب‌های گذشته

اعتراض شدید به میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
اعتراض شدید به میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
اخبار و رویدادها
لپ‌ تاپ‌ هایی که نباید بخرید!
لپ‌ تاپ‌ هایی که نباید بخرید!
فناوری و دیجیتال
بهترین نرم‌ افزارهای آنتی ویروس سال 2023
بهترین نرم‌ افزارهای آنتی ویروس سال 2023
فناوری و دیجیتال

درباره رسانه مدیاتی

اگر به خبر فناوری و دنیای آی تی علاقه دارید، اگر به دنبال مرجع اخبار به روز هستید، رسانه مدیاتی مرجعی برای اخبار تکنولوژی است و روزانه مهم ترین خبرهای آیتی را

رسانه مدیاتی فعالیت خود را از مرداد 1399 آغاز کرد. هدف این رسانه افزایش سطح معلومات مخاطبان در کنار ارائۀ جدیدترین اخبار در زمینۀ آی تی و سایر حوزه‌های پر مخاطب است.

علاوه بر این می‌توانید قیمت و نرخ روز دلار ، قیمت روز سکه و طلا و همچنین قیمت روز خودرو را در رسانه مدیاتی دنبال کنید.

برای ارتباط با رسانه مدیاتی می‌توانید از طریق آدرس ایمیل info [a] mediat [dot] ir با ما ارتباط برقرار کنید.

مطالب تصادفی

انتشار اولین بنچمارک آیفون ۱۷؛ جهش چشمگیر گرافیک در کنار بهبود جزئی پردازنده
انتشار اولین بنچمارک آیفون ۱۷؛ جهش چشمگیر گرافیک در کنار بهبود جزئی پردازنده
اخبار اپل، آیفون و مک فناوری و دیجیتال
سامسونگ از مانیتور ۳۷ اینچی ViewFinity S8 رونمایی کرد
فناوری و دیجیتال
راز کلیدهای بالای کیبورد؛ F1 تا F12 چه می‌کنند
راز کلیدهای بالای کیبورد؛ F1 تا F12 چه می‌کنند
فناوری و دیجیتال آموزش و راهنما
ما را دنبال کنید
تمامی حقوق متعلق است به رسانۀ خبری مدیاتی است.