ورود بازی‌های ایکس باکس به تلویزیون‌های هوشمند

رسانه مدیاتی – گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد مایکروسافت در گام مهمی برای جذب گیمرها بدون استفاده از کنسول، اپلیکیشن ایکس باکس را برای تلویزیون‌های هوشمند منتشر کرد.

ورود بازی‌های ایکس باکس به تلویزیون‌های هوشمند

مایکروسافت اعلام کرد این اپلیکیشن ابتدا برای تلویزیون‌های هوشمند ۲۰۲۲ سامسونگ منتشر خواهد شد و سپس، توزیع آن را به دیگر سازندگان تلویزیون‌های هوشمند توسعه خواهد داد.

همان طور که گفته شد گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد مایکروسافت در گام مهمی برای جذب گیمرها بدون استفاده از کنسول، اپلیکیشن ایکس باکس را برای تلویزیون‌های هوشمند منتشر کرد. این شرکت اعلام کرد مشترکان سرویس بازی ابری ایکس باکس می توانند بیش از ۱۰۰ عنوان بازی را در تلویزیون‌هایی بازی کنند که می توانند با دسته کنترلهای بلوتوثی جفت شوند.

پس از رشد ۹۲ درصدی درآمد مایکروسافت از سخت افزار ایکس باکس در سال ۲۰۲۱، این اقدام متهورانه ای از سوی این شرکت محسوب می شود. مایکروسافت اعلام کرد این اپلیکیشن از ۳۰ ژوئن، در ۲۷ کشور قابل دسترس خواهد شد.

همکاری ایکس باکس با تولیدکنندگان بزرگ تلویزیون در سال ۲۰۲۱ آغاز شد تا بازیهای ایکس باکس در دستگاههای بیشتری قابل دسترس شوند. بازی، چهارمین حوزه محصول مهم مایکروسافت است و این شرکت قصد دارد مشترکان بیشتری را به سرویس “ایکس باکس گیم پاس” (Xbox Game Pass) جلب کند که ۱۰ دلار در ماه هزینه اشتراک آن است و شامل گزینه اجرای بازی در رایانه شخصی و پخش از طریق ابری است.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، کسب و کار فروش کنسول بازی مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ با عرضه ایکس بازی سری ایکس و سری اس همزمان با تعطیلی ادارات و مدارس به دلیل پاندمی کووید و تمایل افراد برای صرف زمان بیشتری برای بازی، رونق پیدا کرد. اما کمبود قطعات و قرنطینه های اخیر در چین، به توانایی مایکروسافت برای تولید کنسولهای جدید آسیب زده است.

بیشتر بخوانید: «تولیدکنندگان محتوا می‌توانند از ویدیوهای کوتاه در فیس بوک درآمد کسب کنند»

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید