رسانه مدیاتیرسانه مدیاتیرسانه مدیاتی
  • خانه
  • اخبار و رویدادها
    • بورس
  • فناوری
  • خودرو و حمل نقل
  • آموزش و راهنما
  • سلامت و پزشکی
  • نبض بازار
    • قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال [لحظه ای]
    • قیمت دلار امروز
    • قیمت طلا و سکه
    • قیمت روز خودروهای داخلی امروز [بازار آزاد و کارخانه ای]
جستجو
در حال مطالعه: تاثیر منفی اینفلوئنسرهای تیک‌تاک روی ذائقه غذایی کودکان
به اشتراک گذاری
اطلاع‌رسانی
Font ResizerAa
رسانه مدیاتیرسانه مدیاتی
Font ResizerAa
جستجو
  • خانه
  • اخبار و رویدادها
    • بورس
  • فناوری
  • خودرو و حمل نقل
  • آموزش و راهنما
  • سلامت و پزشکی
  • نبض بازار
    • قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال [لحظه ای]
    • قیمت دلار امروز
    • قیمت طلا و سکه
    • قیمت روز خودروهای داخلی امروز [بازار آزاد و کارخانه ای]
ما را دنبال کنید
رسانه مدیاتی > اپلیکیشن‌ > تاثیر منفی اینفلوئنسرهای تیک‌تاک روی ذائقه غذایی کودکان
اپلیکیشن‌فناوری و دیجیتال

تاثیر منفی اینفلوئنسرهای تیک‌تاک روی ذائقه غذایی کودکان

آخرین به‌روز رسانی در ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
توسط رقیه کرد
منتشر شده در مرداد ۵, ۱۴۰۱
به اشتراک گذاری
به اشتراک گذاری

با افزایش محبوبیت پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، کسب و کارها هم فوت و فن موج سواری در آنها به منظور معرفی هر چه بیشتر محصولات خود را فرا گرفته‌اند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد برندهای مختلف از کاربران رسانه اجتماعی تیک‌تاک به منظور معرفی خوراکی‌ها و آشامیدنی‌های ناسالم استفاده کرده و  اینفلوئنسرهای این شبکه اجتماعی محبوب را در قالب سفیرهای برند خود به کار می‌گیرند. این نتیجه‌گیری حاصل تجزیه و تحلیل محتواهای ویدئویی است که روزانه در تیک‌تاک منتشر می‌شوند.

محققان می‌گویند به خاطر استفاده‌ی تیک‌تاک از تکنیک‌های بازاریابی آنلاین، کودکان عضو این شبکه اجتماعی، در معرض موارد خوراکی ناسالم سرشار از نمک، قند و چربی هستند. این تحقیق نشان می‌دهد زمانی که در معرض این تبلیغات گرفتن روی سلیقه غذایی، میزان مصرف، خرید و تقاضای بازدیدکنندگان اثرگذار بوده است.

در این پژوهش که در ژورنال علمی BMJ Global Healt منتشر شده پژوهشگران تاکید می‌کنند که اگر چه این شبکه اجتماعی محبوبیت فوق‌العاده‌ای میان کودکان دارد، اما تا قبل از این هیچ تحقیقی در رابطه با بررسی تاثیرات بازاریابی خوراک‌های ناسالم روی کاربران تیک‌تاک انجام نشده است.

پژوهش مذکور با تحلیل 539 محتوای ویدئویی منتشر شده روی حساب کاربری 16 برند معروف که در زمینه عرضه خوراک و آشامیدنی‌های غیرالکلی  فعالیت می‌کنند، آغاز شد. همچنین پژوهشگران محتوای تولید شده توسط کاربران که در پاسخ به چالش هشتگ این برندها منتشر شده بود را هم بررسی کردند.

- تبلیغات -

محققان به این مساله اشاره می‌کنند که فعالیت برند به یک بار افزایش شدیدی یافت و شامل تحریک چالش‌های مبتنی بر هشتگ برندی بود که کاربران را تشویق به تولید محتوا می‌کرد و از آنها خواسته می‌شد محصولات یک برند، ویدئوهای برند و یا افکت‌های برند را منتشر کنند.

رایج‌ترین استراتژی بازاریابی که برندهای با فالوور 1.6 میلیونی تا 14 میلیونی به کار می‌گرفتند، استفاده از ویدئو، تصاویر محصول، دعوت به مشارکت و دعوت از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها بود.

تجزیه و تحلیل محتواهای تولید شده کاربران در ارتباط با برندها نشان می‌دهد چالش‌های هشتگ یک برند تاثیر بسزایی در تبدیل کاربران به «سفیرهای غیررسمی برند» دارد.

محققان می‌گویند امکان دسترسی اینفلوئنسرها به طیف گسترده‌ای از کاربران خطرات خود را به همراه دارد زیرا زمانی کودکان در معرض محتوا‌های مرتبط با خوراک‌ها و آشامیدنی‌های ناسالم قرار می‌گیرند، ترجیح خواهند داد انرژی مورد نیاز خود را از این مواد غذایی تامین کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب
فیسبوک لینکداین تلگرام ایمیل کپی لینک پرینت
به اشتراک گذاری
مطلب قبلی امنیت بیشتر در سفرهای اسنپی، با رعایت قوانین
مطلب بعدی میلیون‌ها دستگاه اندرویدی آلوده به بدافزارهایی با قابلیت خالی کردن کیف پول شده‌اند
کامنت خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

- تبلیغات -
Ad image

مطالب پیشنهادی

Xiaomi 15T و 15T Pro؛ کدام نسخه «قاتل پرچمدار» ارزش خرید بیشتری دارد
Xiaomi 15T و 15T Pro؛ کدام نسخه «قاتل پرچمدار» ارزش خرید بیشتری دارد
فناوری و دیجیتال موبایل
پایان درگیری بزرگ؟ احتمال توافق اپل و متا با اتحادیه اروپا قوت گرفت
پایان درگیری بزرگ؟ احتمال توافق اپل و متا با اتحادیه اروپا قوت گرفت
فناوری و دیجیتال اخبار اپل، آیفون و مک
مانیتورهای QD-OLED سامسونگ؛ ترکیب شگفت‌انگیز تصویر و واقعیت
مانیتورهای QD-OLED سامسونگ؛ ترکیب شگفت‌انگیز تصویر و واقعیت
فناوری و دیجیتال
استقبال نسل Z از آیس‌بال؛ محصولی نوآورانه در روتین مراقبت روزانه پوست
استقبال نسل Z از آیس‌ بال؛ محصولی نوآورانه در روتین مراقبت روزانه پوست
اخبار داخلی
- تبلیغات -
Ad image

لینک‌های کاربردی

  • پیام ناشناس
  • سایت بو نده
  • فیدبک پرو

ممکنه به این مطالب هم علاقه داشته باشی

تاثیر هوش مصنوعی بر فرهنگ و هنر
فناوری و دیجیتال

تاثیر هوش مصنوعی بر فرهنگ و هنر

بهمن ۲, ۱۴۰۲
آی‌اواس 15.1 رسما منتشر شد
فناوری و دیجیتال

آی‌اواس 15.1 رسما منتشر شد

آبان ۶, ۱۴۰۰
ادامه سلطه 11 ساله بازار جهانی تلویزیون ال جی
فناوری و دیجیتال

ادامه سلطه 11 ساله بازار جهانی تلویزیون ال جی

اسفند ۲۲, ۱۴۰۲
مقایسه تراشه های M4 و M3 و M2 اپل: چه چیزی در تراشه سیلیکونی اپل بهبود یافته است؟
فناوری و دیجیتالاخبار اپل، آیفون و مک

مقایسه تراشه های M4 و M3 و M2 اپل: چه چیزی در تراشه سیلیکونی اپل بهبود یافته است؟

اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳

لینک‌های کاربردی

  • پیام ناشناس
  • سایت بو نده
  • فیدبک پرو

محبوب‌های گذشته

اعتراض شدید به میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
اعتراض شدید به میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
اخبار و رویدادها
لپ‌ تاپ‌ هایی که نباید بخرید!
لپ‌ تاپ‌ هایی که نباید بخرید!
فناوری و دیجیتال
بهترین نرم‌ افزارهای آنتی ویروس سال 2023
بهترین نرم‌ افزارهای آنتی ویروس سال 2023
فناوری و دیجیتال

درباره رسانه مدیاتی

اگر به خبر فناوری و دنیای آی تی علاقه دارید، اگر به دنبال مرجع اخبار به روز هستید، رسانه مدیاتی مرجعی برای اخبار تکنولوژی است و روزانه مهم ترین خبرهای آیتی را

رسانه مدیاتی فعالیت خود را از مرداد 1399 آغاز کرد. هدف این رسانه افزایش سطح معلومات مخاطبان در کنار ارائۀ جدیدترین اخبار در زمینۀ آی تی و سایر حوزه‌های پر مخاطب است.

علاوه بر این می‌توانید قیمت و نرخ روز دلار ، قیمت روز سکه و طلا و همچنین قیمت روز خودرو را در رسانه مدیاتی دنبال کنید.

برای ارتباط با رسانه مدیاتی می‌توانید از طریق آدرس ایمیل info [a] mediat [dot] ir با ما ارتباط برقرار کنید.

مطالب تصادفی

رونمایی مدیاتک از تراشه Dimensity 9500؛ قدرتی بی‌نظیر برای هوش مصنوعی و بازی‌های موبایل
رونمایی مدیاتک از تراشه Dimensity 9500؛ قدرتی بی‌نظیر برای هوش مصنوعی و بازی‌های موبایل
فناوری و دیجیتال
انقلاب در عکاسی موبایل: همکاری Realme و Ricoh برای GT 8 Pro افشا شد
انقلاب در عکاسی موبایل: همکاری Realme و Ricoh برای GT 8 Pro افشا شد
فناوری و دیجیتال
آینده روشن Nothing: جذب ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه برای توسعه دستگاه‌های هوشمند
آینده روشن Nothing: جذب ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه برای توسعه دستگاه‌های هوشمند
فناوری و دیجیتال موبایل
ما را دنبال کنید
تمامی حقوق متعلق است به رسانۀ خبری مدیاتی است.