نحوه ساخت ریلز (Reels) در اینستاگرام

ریلز ( Reels ) چیست و نحوه ساخت ریلز چگونه است؟

یکی از سرگرم کننده ترین و پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های حال حاضر، رنگین کمانی به نام اینستاگرام است. این اپلیکیشن علاوه بر جنبه سرگرمی، به یکی از محیط‌های بازاریابی و کسب درآمد نیز تبدیل شده است. این برنامه خوش رنگ و لعاب دارای بخش‌های متفاوتی است که یکی از محبوب ترین این بخش‌ها، قسمت استوری و پست آن است. جدیدا بخشی به نام ریلز نیز به آپشن‌های این اپلیکیشن اضافه شده که تلفیقی از استوری و پست است که تجربه ای جدید را برای کاربران این اپلیکیشن به ارمغان آورده است.

ویژگی‌های ریلز

کوتاه و جذاب بودن، از خاصیت‌های بارز ویدیوهایی است که در ریلز منتشر می‌شوند. حداکثر زمان این ویدیو ها، ۹۰ ثانیه است که در این مدت افراد یک رشته عکس یا فیلم را به صورت تمام صفحه یا Full screen portrait مشاهده می‌کنند. از مزایایی که ریلز نسبت به استوری دارد این است که مانند پست تا مادامی که بخواهید، در صفحه کاربری شما باقی می‌ماند.

 

نحوه ساخت ریلز

برای شروع کار توجه داشته باشید که آخرین ورژن اینستاگرام بر روی گوشی شما نصب شده باشد. در قسمت پایین صفحه، روی علامت + بزنید و از صفحه جدیدی که باز می‌شود، گزینه Reel را انتخاب کنید.

نحوه ساخت ریلز جدید

در مرحله بعد دوباره وارد صفحه جدیدی می‌شوید که مختص آپلود ریلز است. در این صفحه آیکون‌های متعددی را مشاهده می‌کنید.

صفحه ایجاد ریلز جدید در اینستاگرام

برای انتشار ریلز می‌توانید به دو شیوه عمل کنید؛ یا از پایین صفحه سمت چپ محتوایی که از قبل آماده کرده‌اید را انتخاب کنید؛ و یا اینکه در لحظه با استفاده از دکمه سفید رنگ وسط صفحه، شروع به ضبط ویدیو کنید.

باقی آیکون‌ها برای ادیت ریلز به کار می‌آیند که به ترتیب کاربرد آن ها را توضیح می‌دهیم.

  • از قسمت Audio می‌توانید موزیک دلخواه خود را روی ریلز آپلود کنید و به این صورت جذابیت بیشتری به ویدیو بدهید. همچنین می‌توانید بخش مورد نظرتان از آهنگ را برش داده و صرفا همان بخش را روی ریلز آپلود کنید.
  • یکی از پرکاربردترین آیکون‌ها، آیکون Effects است. در این بخش هم می‌توانید از افکت های پیش فرض پیشنهادی استفاده کنید و هم با استفاده از سرچ، افکت مورد نظر خود را پیدا کنید. افرادی که قصد تولید محتوای جذاب و خلاقانه دارند، حتما باید استفاده از این بخش را در ویدیوهای خود اعمال کنند. اگر ویدیو را به صورت آنی ضبط می‌کنید، می‌توانید از قبل افکت را انتخاب کرده و بعد ریکورد را شروع کنید.
  • آیکون Length، مدت زمان ریلز شما را محدود می‌کند. می توانید از بین گزینه‌های ۱۵، ۶۰ و ۹۰ ثانیه بسته به مدت زمان مورد نیازتان یک گزینه را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که زمان ویدیو می‌تواند کمتر از حد مشخص شده باشد ولی بیشتر از آن نه.
  • آیکون بعدی یعنی Speed، مربوط به سرعت پخش ویدیو است و با استفاده از آن می‌توانید ریلز را با سرعت اصلی ویدیو پخش کنید و یا تا ۵ برابر سرعت آن را افزایش دهید.
  • ساختار ویدیوی شما با Video layout مشخص می‌شود و با استفاده از گزینه Timer می‌توانید قبل از شروع ضبط برای خود زمان بخرید. به این صورت اگر برای مثال ۵ ثانیه به تایمر زمان داده باشید، شمارش معکوس از ۵ شروع شده و پس از پایان شمارش ویدیو ضبط خواهد شد.

حالا نوبت به آپلود ریلز می رسد. در این مرحله می‌توانید اجزایی چون متن، عکس، استیکر و نمادهایی به ریلز خود اضافه کنید تا جذابیت بیشتری پیدا کند. در نهایت به بخش نوشتن کپشن و تگ می‌رسید و به این ترتیب غول مرحله آخر را رد خواهید کرد. پس از پایان کار، ریلز را آپلود کنید. حال می‌توانید در قسمت مربوط به ریلز در صفحه اصلی اینستاگرام و نیز صفحه شخصی خودتان، ریلز خود را مشاهده کنید.

سخن‌ پایانی

اگر قصد تولید محتوا از طریق اینستاگرام را دارید و یا می‌خواهید با استفاده از آن محصولات خود را معرفی کنید، پیشنهاد رسانه مدیاتی به شما این است که از ریلز غافل نشوید و با همین مطلب نحوه ساخت ریلز اینستاگرام کار را شروع کنید. اما توجه داشته باشید که مهم ترین بخش یک ریلز، کیفیت و خلاقیت آن است. به این صورت است که ویدیو شما وایرال شده و بازدید زیادی می‌خورد. در صورت رعایت موارد ذکر شده، در کنار آشنایی با الگوریتم اینستاگرام می‌توانید مخاطبان زیادی جذب کنید و به کسب و کار و یا فعالیت خود رونق دهید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید