تفاوت اعتبارسنجی استراکچرد دیتاها در گوگل و Schema.org
مارتین اسپلیت از گوگل پاسخ میدهد که چرا اعتبارسنجی دادههای ساختاریافته گوگل نتایج متفاوتی از اعتبارسنجی رسمی Schema.org نشان میدهد.
ابزار گوگل دادههای ساخت یافته را تایید میکند و همچنین بازخوردی را در مورد اینکه آیا دادههای ساختاریافته آزمایش شده برای نمایش در صفحات نتایج موتور جستجو واجد شرایط هستند ارائه میدهد. rich snippetها، حالتهای نمایشی خاصی هستند که نمایش وبسایت را در بین نتایج جستجو متمایز میکنند. ابزار گوگل، Rich Results Test و نام ابزار سایت Schema.org عبارت است از Schema Markup Validator .
سایت Schema.org با اعتبار سنجی نشانه گذاری اسکیما، بررسی میکند که آیا دادههای ساخت یافته مطابق استانداردهای رسمی معتبر هستند یا خیر؟
چرا اعتبارسنجی گوگل با اعتبار سنجی سایت Schema.org متفاوت است؟
با در نظر گرفتن این موضوع که هر دو سایت اعتبار سنجی دادههای ساخت یافته با قوانین یکسان نتایج را اعتبارسنجی میکنند.
این میتواند سوال خوبی باشد که چرا این دو سایت اعتبارسنجی ممکن است نتایج متفاوتی را نشان دهند. شخصی که این سوال را میپرسد خاطرنشان کرد که دادههای ساختاریافته آنها در Schema.org به طور کامل و صحیح اعتبارسنجی شده است، اما نتیجه در اعتبار سنجی گوگل متفاوت بوده است.
این شخص سوال پرسیده است:
چرا اعتبار سنجی گوگل، برای دادههای ساختاریافته سایت ما خطا نشان میدهند، اما schema.org را این خطاها را نمایش نمیدهد؟ کنسول جستجوی Google برای فیلد «returnFees» خطای مقدار نامعتبر enum را نشان میدهد، اما تست schema.org برای سایت ما هیچ خطایی را نشان نمیدهد.
مارتین اسپلیت از گوگل پاسخ داده است:
سایت Schema.org یک موجودیت آزاد و مستقل از هر بیزینسی است که انواع دادهها و ویژگیهای دادههای ساخت یافته را تعریف میکند. اما Google، بهعنوان یک بیزینس، ممکن است برای استفاده از دادههای ساختاریافته برای نمایش ویژگی محصول برای وبسایتی در نتایج جستجوی گوگل، الزامات خاصی داشته باشد.
بنابراین، در حالی که صرفاً کنار گذاشتن برخی از ویژگیها یا استفاده از برخی از انواع مقادیر برای یک ویژگی برای Schema.org خوب است، بیزینسهایی مانند Google و دیگران ممکن است برای نمایش دادههای ساختار یافته که ارائه میدهید الزامات ویژهتری داشته باشند.
هدف اعتبارسنجی گوگل
سیستم اعتبار سنجی گوگل صرفا با هدف بررسی صحت پیادهسازی دادههای ساختار یافته نیست. هدف اعتبار سنجی گوگل این است که آیا دادههای ساختار یافته جهت نمایش rich snippetها برای وبسایتی در بین نتایج گوگل، معتبر هستند یا خیر. اعتبار سنجی Schema.org فقط استانداردها را بررسی میکند و ربطی به نحوه استفاده گوگل از دادههای ساختار یافته ندارد.
آیا اعتبار سنجی گوگل بهتر است؟
یکی دیگر از چیزهایی که باید در مورد اعتبار سنجی Schema.org بدانید این است که گاهی اوقات میتواند به اشتباه ساختار معتبر را نامعتبر نشان دهد.
اخیراً کاربری با این مورد روبرو شد که در آن یک نمونه داده ساختاریافته JSON-LD از کد صحیح را از Schema.org گرفته و آن را در هر دو اعتبار سنجی آزمایش کرد. اعتبارسنجی Schema.org یک خطای نادرست را نشان داد در حالی که اعتبار سنجی Google به درستی آن را تأیید کرد. بنابراین حداقل در این مورد، اعتبارسنجی گوگل دقیقتر بود.
با توجه به اینکه هدف از استفاده از دادههای ساخت یافته، استفاده از ویژگیهای نمایش ویژه در بین نتایج گوگل است، خوب است که همیشه طبق دستورالعملهای دادههای ساخت یافته که توسط گوگل منتشر شده و بروز میشود، وبسایت را کدنویسی کرده و بروز نگه داشت.