5 راز پول درآوردن از ویدیو که کسی به شما نمی‌گوید!

این مطلب به درخواست بیزینس معرفی شده منتشر شده است و رسانه مدیاتی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد

یک کانال آموزشی در ماه اخیر توانسته ۲۵۰ میلیون تومان از طریق آپارات کسب درآمد داشته باشد. در دورانی که بسیاری از کسب‌و‌کار‌ها در رکود به سر می‌برند، افراد زیادی به‌عنوان تولید‌کننده محتوا از طریق تولید ویدیو و انتشار آن به درآمد زیادی دست پیدا می‌کنند. افرادی که می‌توانند از این طریق پول زیادی به‌دست آورند تفاوت‌هایی با دیگران دارند. این تولید‌کنندگان محتوا با پیروی از برخی نکات و تکنیک‌ها می‌توانند بازدید‌های بسیاری به‌دست بیاورند. در این مقاله قصد داریم درباره راز‌هایی که مربوط به کسب درآمد از ویدیو هستند صحبت کنیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

images 1694435598 64ff090ec3857

 

یک نیچ را انتخاب کنید

منظور از نیچ یک دسته یا موضوع خاص است که شما می‌توانید برای تولید محتوا بر آن تمرکز کنید. شما با تمرکز بر یک نیچ می‌توانید با مخاطبان ارتباط برقرار کنید. احتمالا مخاطبان شما بسیار علاقه‌مند به آن موضوع هستند. علاوه بر این تلاش کنید موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه‌مند هستید، این باعث می‌شود تولید محتوا برایتان فعالیتی لذت‌بخش باشد و محتوا‌های معتبری ارائه دهید.

کار‌های عملی برای انتخاب نیچ:

  • درباره نیچ‌های محتوایی محبوب تحقیق کنید.
  • از نیچ‌های ترند که مورد علاقه شما هم هستند یادداشت برداری کنید.
  • زمانی که یک نیچ را انتخاب کردید در آن غوطه ور شوید. این یعنی تمامی اصطلاحات، افراد موثر، علاقه‌مندی مخاطبان در آن نیچ و… را مطالعه کنید.
  • سعی کنید موارد منحصر به فرد در آن نیچ را که می‌توانید در تولید محتوایتان داشته باشید را کشف کنید.

درباره بازدیدکنندگان تحقیق کنید

چه کسانی قرار است با محتوا‌های ویدیویی شما تعامل داشته باشند؟‌ شناخت مخاطبان به شما کمک می‌کند محتوای ویدیوییتان را بر اساس مخاطبان تولید کنید و بر پایه ذائقه آن‌ها برندینگ کنید. علاوه بر این می‌توانید کشف کنید که کدام نوع از ویدیو‌ها موردپسند آن‌ها است؛ حتی می‌توانید مشخص کنید که بهترین زمان برای انتشار ویدیو چه زمانی‌ست.

کار‌های عملی برای تحقیق مخاطبان:

  • با شناسایی مخاطبان ایده‌آل‌تان شروع کنید. سن آن‌ها چقدر است؟ موقعیت جغرافیایی آن‌ها کجاست؟ به چیز‌هایی علاقه دارند؟ و…
  • سپس با استفاده از ابزار‌های آنالیز مانند گوگل ترندز اطلاعاتی درباره آن‌ها جمع‌آوری کنید.
  • از مخاطبان درباره محتوا‌ها نظرسنجی کنید.

images 1694435634 64ff0932c0549

 

یک برند بسازید

برندتان چیزی‌ست که شما را از سایر تولید‌کنندگان محتوا متمایز می‌کند. برند شامل استایل خاص، لحن مشخص و محتوای بصری مختص خودتان می‌شود. داشتن یک برند به مخاطبان کمک می‌کند محتوا‌های شما را به سرعت شناسایی کنند. علاوه بر آن می‌تواند باعث ایجاد کامیونیتی شود که باعث ایجاد تعهد به محتوا‌های شما می‌شود.

کار‌های عملی برای ایجاد برند:

  • یک استراتژی برند شفاف ایجاد کنید. قرار چه ارزش و پیامی را ارائه دهید؟ چگونه می‌توانید این ارزش‌ها را به‌صورت بصری ارائه دهید؟ یک هویت بصری مخصوص خودتان ایجاد کنید.

ویدیو‌های باکیفیت بسازید

ویدیو باکیفیت جذاب است، به خوبی تولید شده و ارزشی به مخاطب ارائه می‌دهد. مخاطبان تمایل بیشتری به تماشا و اشتراک‌گذاری ویدیو‌های باکیفیت دارند. کیفیت می‌تواند وضوح بالا و صدای باکیفیت ویدیو باشد یا محتوا و ارزش ارائه شده.

کارهای عملی برای تولید ویدیو باکیفیت:

  • روی تولید ویدیوهای با کیفیت سرمایه‌گذاری کنید. این می‌تواند تهیه دوربین و میکروفون بهتر باشد.
  • زمان بیشتری برای برنامه‌ریزی ویدیوتان صرف کنید. این می‌تواند شامل تولید متن ویدیو، کارگردانی و تدوین ویدیو باشد.
  • همواره مهارت‌های فیلم‌سازی و تدوین خود را بهبود ببخشید. سعی کنید تسلط خوبی بر یک برنامه ادیت فیلم پیدا کنید.
  • مطمئن شوید که ویدیوتان محتوایی آموزنده، سرگرم‌کننده یا الهام‌بخش ارائه می‌کند.

ویدیو‌هایتان را ترویج دهید

ترویج به معنای انتشار لینک و ویدیوتان در شبکه‌های اجتماعی مختلف است. این به بازدید بیشتر ویدیو‌هایتان کمک می‌کند. برای مثال اگر ویدیوهایتان را در آپارات منتشر می‌کند، بهتر است لینک ویدیو‌ها را در کانال تلگرام، اینستاگرام و توییتر هم قرار دهید.

کار‌های عملی برای ترویج ویدیو:

  • با دیگر تولید‌کنندگان محتوا تعامل داشته باشید.
  • در شبکه‌های اجتماعی مختلف اکانت داشته باشید و در آن‌جا ویدیو‌هایتان را ترویج کنید.
  • ویدیو‌هایتان را سئو کنید.

نکته سری: تعامل بیشتر با مخاطبان می‌تواند به ترویج بیشتر ویدیو‌هایتان کمک کند. برای این کار می‌توانید به نظرات و سوالات مخاطبان پاسخ دهید؛ حتی می‌توانید یک سرور دیسکورد بسازید و در آن‌جا تعامل بیشتری با بازدیدکنندگانتان داشته باشید.

از ویدیو‌هایتان پول در بیاورید

روش‌های زیادی برای کسب‌درآمد از ویدیو وجود دارد. شما می‌توانید اسپانسر جذب کنید، کالا بفروشید یا تبلیغ کنید. بسیاری از تولیدکنندگان ویدیو که به سطحی از بازدید می‌رسند، از برند‌های مختلف هزینه دریافت می‌کنند و آن‌ها را تبلیغ می‌کنند. برخی از آن‌ها هم از طریق افیلیت مارکتینگ کسب درآمد می‌کنند؛ اما یکی از مناسب‌ترین و پر استفاده‌ترین روش‌های کسب درآمد از ویدیو برنامه‌های همکاری پلتفرم‌های مختص ویدیو است. در واقع آپارات و یوتیوب بخشی از درآمد تبلیغات خود را با تولید‌کنندگان محتوا تقسیم می کنند؛ البته این دارای شرایط خاصی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

آپارات یک پلفترم انتشار ویدیو است که حدود ۶۰ میلیون بازدید یکتا به‌طور ماهانه دارد. این پلتفرم درآمد خود را با تولید‌کنندگان محتوا تقسیم می‌کند. در واقع شما می‌توانید به عنوان تولید کننده ویدیو ۵۰ تا ۷۰ درصد هزینه تبلیغاتی که در ویدیو‌هایتان نمایش داده می‌شود را دریافت کنید. علاوه بر این آپارات یک هزینه جانبی با عنوان حمایت ویژه از تولید‌کنندگان ویدیو هم به شما پرداخت می‌کند که میزان آن به کیفیت ویدیو‌هایتان بستگی دارد.

images 1694435664 64ff095044484

 

درآمدزایی از آپارات دارای شرایطی‌ست. کانال شما در آپارات باید حداقل ۲۰۰ دنبال‌کننده داشته باشد؛ همچنین شما باید حتما تولید‌کننده ویدیو باشید. اگر محتوا‌های دیگران را منتشر می‌کنید شما تولید‌کننده ویدیو محسوب نمی‌شوید، درنتیجه درآمدی به شما تعلق نمی‌گیرد. آخرین شرط داشتن ۳ هزار ساعت نمایش در سه ماه اخیر است. در واقع اگر ویدیو‌های شما در سه ماه اخیر ۳ هزار ساعت توسط بازدیدکنندگان مشاهده شده باشد، مشمول درآمدزایی است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید