معرفی رادیانت، به صورت رسمی
به گزارش رسانه مدیاتی به نقل از پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، روز پنجشنبه رادیانت به صورت رسمی در کنفراس 2023 دبی و با حضور اصحاب رسانه و نمایندگان فروش کنوود معرفی شد و در جریان این مراسم ضمن معرفی گروه رادیانت، محصولات جدید کنوود نیز به نمایش گذاشته شدند. اما این گروه چیست و چه اهدافی دارد؟ در ادامه همراه ما باشید تا به پاسخ این سوالها برسید.
گروه رادیانت چیست؟
گروه رادیانت مجموعهای جدید و مستقل در صنعت لوازم خانگی کشور است و از این پس قرار است تا برندهایی مانند کنوود و تهویه مطبوع تحت نظر یک برند واحد (رادیانت) به فعالیت خود ادامه دهد. در واقع این برند قرار است با یک هویت مستقل و در ساختاری کاملا جدید و مبتنی بر علم روز دنیا در بازار لوازم خانگی ایران فعالیت خود را آغاز کند.
درباره رادیانت
گروه رادیانت مجموعهای جدید است که با هدف ارائه خدمات به شکلی نوین و مدرن تشکیل شده و در راس برند کنوود و بخش کولر گازی پاکشوما قرار دارد. به بیان سادهتر، از این پس برند کنوود تحت نظر یک برند واحد (رادیانت) به فعالیت خود ادامه میدهد.
سخنگوی این مجموعه در خصوص نحوه نامگذاری این شرکت توضیح داد که کلمه رادیانت (Radiant) به معنای درخشنده و تابناک است و به همین دلیل از این عنوان استفاده شده و قرار است منعکسکننده ایدههای نوین و آیندهنگرانه برای این صنعت باشد.
به گفته ندا غزاله، در حال حاضر کنوود تنها برند اروپایی حاضر در بازار لوازم خانگی ایران است که در تمامی فروشگاههای بزرگ ایران مانند شهر لوازم خانگی، سرای ایرانی، اتکا و هایپر استار به فروش میرسد.
جرقه حرکت این گروه به سمت استراتژیهای نوآورانه در قرن جدید و شروع سال 1400 با راهاندازی یک کارخانه مجهز به تکنولوژی روز دنیا برای ساخت کولرهای گازی و تفکیک فضای تولید آن از سایر لوازم خانگی زده و به دنبال آن، با واردات لوازم خانگی برند کنوود، ایجاد روشهای متفاوت در شبکه فروش و توزیع مویرگی محصولات تکمیل شد. البته به گفته مدیران این گروه، این مجموعه قصد دارد تا با ساختاری منسجمتر و هماهنگی بیشتر نه تنها به عنوان یک رهبر پیشگام در صنعت لوازم خانگی شناخته شود بلکه با ارائه خدمات و محصولاتی متفاوت، زندگی مشتریان را بهبود بخشد.
ندا غزاله نیز در پایان این کنفرانس بیان کرد: رادیانت یک تفاوت اساسی با سایر برندهای ایران داشته و آن فعالیت یک تیم کاملا جوان، مستعد، مشتاق و البته علم محور است . عمده فعالیت برند رادیانت بر روی محصولات اینترنشنال لوازم خانگی خواهد بود چرا که ما معتقدیم مردم ایران لایق احترام در خرید کالای با کیفت هستند. شما به زودی شاهد درخشش رادیانت و تاثیرات حضور آن در بازار لوازم خانگی کشور خواهید بود و این شروع یک اتفاق نو در ساختار صنعت لوازم خانگی ایران است.
اهداف مجموعه رادیانت
طبق گفته سخنگوی رادیانت در جریان این کنفراس، این گروه بر چند اصل اساسی مانند چشمانداز خوشبینانه و امیدوارکننده، جامعهگرایی، تکیه بر ارزشهای اخلاقی، تمرکز بر روی سناریوهای برد-برد، توسعه روشهای نوآورانه و ارتقا رفاه، استوار است و میتواند به حرکت صنعت لوازم خانگی به سمت نوآوری کمک کند.
جرقه حرکت این گروه به سمت استراتژیهای نوآورانه در قرن جدید و شروع سال 1400 با راهاندازی یک کارخانه مجهز به تکنولوژی روز دنیا برای ساخت کولرهای گازی و تفکیک فضای تولید آن از سایر لوازم خانگی زده و به دنبال آن، با واردات لوازم خانگی برند کنوود، ایجاد روشهای متفاوت در شبکه فروش و توزیع مویرگی محصولات تکمیل شده. البته به گفته مدیران این گروه، این مجموعه قصد دارد تا با ساختاری منسجمتر و هماهنگی بیشتر نه تنها به عنوان یک رهبر پیشگام در صنعت لوازم خانگی شناخته شود بلکه با ارائه خدمات و محصولاتی متفاوت، زندگی مشتریان را بهبود بخشد.
تشکیل برند مستقل و مادر یکی از استراتژیهای شناخته شده در حوزه برندسازی و بازاریابی است که با هدف ارتقای مزیت رقابتی صورت میگیرد و میتواند برای زیر مجموعه خود اعتماد و وفاداری را به همراه داشته باشد.
شاید بتوان گفت این استراتژی نمونه خوبی از شعار “یکی برای همه، همه برای یکی” است و به عبارت دیگر، وقتی یکی از اجزا پیشرفت کند، به بقیه اجزا و یا برندها منتقل شده و این فرآیند زنجیرهوار ادامه مییابد اما باید دید که آیا پیروی گروه رادیانت از این استراتژی تا چه حد میتوان به صنعت لوازم خانگی کشور کمک کند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ندا غزاله در مراسم رونمایی رادیانت گفت : بعد از نشست کنوود در تهران که حدود ۹ ماه از آن میگذرد، امروز خرسندیم که بگوییم نه تنها به تمامی اهداف خود رسیدهایم، بلکه از اهداف خود عبور کردهایم.
معاونت گروه رادیانت ادامه داد: خبر خوب این است که به زودی یخچال کمبی کنوود و لوازم خانگی کوچک نیز به سبد محصولات کنوود اضافه خواهد شد. هدف ما تکمیل سبد کالایی محصولات لوازم خانگی کنوود در بازار کشور است تا همه سلیقهها را پوشش دهیم و مردم نگرانی در خصوص خرید کالای با کیفیت نداشته باشند.
وی افزود : در سال ۲۰۲۲ برند کنوود رشد تعدادی فروش بسیار خوبی داشته که عدد آن به ۶۵ درصد میرسد و برنامهریزی ما برای سال ۲۰۲۴ رشد ۱۲۵ درصدی خواهد بود.
خانم غزاله ادامه داد : در ابتدای شروع کار کنوود در بازار ایران هدف ما فعالیت در مراکز استانها بود که امروز به لطف خدا در تمامی شهرها نماینده فعال داشته و رشد ۳۳ درصدی در این بخش را تجربه کردهایم.
معاونت گروه رادیانت گفت : هدف در سال آینده این است که جزو سه برند برتر کشور در حوزه لوازم خانگی باشیم و به لطف خدا، تلاش تیم جوان رادیانت و البته کیفیت محصولاتمان به این مهم دست خواهیم یافت.
وی در پایان گفت : رادیانت یک تفاوت اساسی با سایر برندهای ایران داشته و آن فعالیت یک تیم کاملا جوان، مستعد، مشتاق و البته علم محور است. عمده فعالیت برند رادیانت بر روی محصولات اینترنشنال لوازم خانگی خواهد بود چرا که ما معتقدیم مردم ایران لایق احترام در خرید کالای با کیفت هستند. شما به زودی شاهد درخشش رادیانت و تاثیرات حضور آن در بازار لوازم خانگی کشور خواهید بود و این شروع یک اتفاق نو در ساختار صنعت لوازم خانگی ایران است.