تویوتا قابل اعتمادترین برند فروشنده‌ها و فورد بدترین برند

تویوتا قابل اعتمادترین برند، فورد و نیسان کم اعتمادترین برندها

به گزارش رسانه مدیاتی، نمایندگی‌ها از استراتژی خودروی برقی فورد ناراضی‌اند و پیش بینی می‌کنند که ارزش سهام این خودروساز کاهش یابد، در حالی که در مورد تویوتا، موضوع کاملا فرق می‌کند و آن‌ها انتظارات خوش بینانه‌ای نسبت به این برند دارند.

تحقیقات جدید Kerrigan Advisors نشان می‌دهند که نمایندگی‌های خودرو آمریکا امید زیادی به این صنعت در سال 2024 دارند. از بین 650 نمایندگی که به طور ناشناس مورد بررسی قرار گرفتند، 52 درصد انتظار دارند که ارزش‌گذاری کسب و کار آن‌ها در 12 ماه آینده همچنان بالا باشد. عملکرد قوی و انتظار ادامه یافتن رونق، به این معنی است که نمایندگی‌ها به دنبال سرمایه گذاری در کسب و کار خود هستند.

Erin Kerrigan، بنیانگذار و مدیر عامل Kerrigan Advisors، گفت: “احساس مثبت، تقریباً نیمی از نمایندگی‌ها را به دنبال ادغام و گسترش سوق می‌دهد، که قطعاً تأییدی بر آینده صنعت است. نمایندگی‌ها همچنان یکی از سودآورترین سرمایه گذاری‌هایی هستند که می‌توانند در بخش خصوصی با میانگین بازده سرمایه گذاری 33 درصد در سال 2023 حضور پیدا کنند.”

erwfc 1

Kerrigan در مورد نمایندگی‌هایی که بیشترین سود را به دست می‌آورند گزارش می دهد که برندهای کیا، هیوندای، لکسوس، تویوتا و پورشه پر سودترین‌اند. در واقع، 44 درصد از نمایندگی‌ها انتظار داشتند که ارزش گذاری کیا افزایش یابد اما این انتظار دو برابر میانگین کل صنعت است.

با این حال، کیا و هیوندای در بین برندهای معتمد میان فروشندگان حضور نداشتند. این افتخار به تویوتا و لکسوس می‌رسد. در یک نظرسنجی شگفت انگیز ، 72 درصد از فروشندگان ابراز اعتماد بالایی به خودروساز ژاپنی داشتند که سه برابر میانگین کل صنعت است.

Kerrigan ادعا می‌کند که بخش قابل توجهی از این اختلاف به رویکردهای متفاوت برندها در مورد برقی شدن مربوط می‌شود. نمایندگی‌ها همچنان از استراتژی‌های خودروی برقی خودروسازان ناراضی هستند، با توجه به اینکه این خودروها قرار است در شروع به مدت طولانی‌ در انبار‌ها بمانند، رویکرد آهسته و پیوسته تویوتا برایشان جذاب شده است.

Screenshot 2023 11 17 224316

این نارضایتی در لیست برندهایی که نمایندگی‌ها کمترین اعتماد را به آنها دارند منعکس شده است. فورد و لینکلن در صدر لیست قرار دارند و برندهایی بودند که انتظار می‌رفت ارزش آنها کمترین افزایش را داشته باشد. این ممکن است توضیح دهد که چرا خودروسازان در حال بررسی مجدد برنامه های خود در مورد EV هایشان هستند.

فورد در مورد نمایندگی‌‌هایش به Auto News گفت:  “شرکای استراتژیک مهم هستند. ما همیشه گوش می‌دهیم و تنظیمات را اعمال می‌کنیم. با همکاری نمایندگی‌ها، تغییرات مفیدی برای رسیدگی به بازخوردشان و بهبود ارزش فرانچایز ایجاد کرده‌ایم.”

با این حال، برقی شدن تنها دلیل عدم اعتماد نمایندگی‌ها به برندها نبود. نمایندگی‌های Chrysler-Jeep-Dodge-Ram (CDJR) استلانتیس در میان فرانچایزهایی بودند که نمایندگی‌ها بیشترین انتظار را داشتند که ارزش آنها در 12 ماه آینده کاهش یابد. این به دلیل افزایش سطح موجودی و عدم وجود هزینه‌های هیجانی است.

با این حال، اکثر نمایندگی‌ها همچنان نسبت به صنعت خودرو در سال آینده خوش بین هستند و 62 درصد معتقدند که درآمد و ارزش‌گذاری آن‌ها همانطور خواهد بود که اکنون هستند یا نزدیک به آن باقی خواهد ماند. Kerrigan این را تأییدی محکم بر آینده صنعت خودرو می‌نامد.

erwfc 4

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید