کاربران اشتراکی یوتیوب بیشتر از جمعیت ایران هستند

کاربران اشتراکی یوتیوب بیشتر از جمعیت ایران هستند

کاربران اشتراکی یوتیوب بیشتر از جمعیت ایران هستند

به گزارش رسانه مدیاتی، سرویس‌های پولی یوتیوب اکنون بیش از 100 میلیون مشترک دارند و درآمد زیادی به خزانه‌ی گوگل وارد می‌کنند. گوگل در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که یوتیوب اکنون بیش از 100 میلیون کاربر اشتراکی در سرویس‌های YouTube Music و YouTube Premium دارد (بر اساس آمار جدید، جمعیت ایران در داخل کشور حدود 83.5 میلیون نفر است).

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، این هفته در کنفرانس مالی فصل چهارم 2023 شرکت گفت درآمد سالانه‌ی کسب‌و‌کار اشتراکی گوگل شامل پلن‌های پولی یوتیوب از 15 میلیارد دلار رد شده است. فیلیپ شیندلر، مدیر ارشد بخش تجاری گوگل، می‌گوید که کاربران اشتراک پریمیوم، ارزش بیشتری را برای شرکا فراهم می‌کنند.

شیندلر گفت: «پلتفرم‌های یوتیوب موزیک و یوتیوب پریمیوم عملکرد خوبی داشتند. مشترکین سرویس‌های پریمیوم ارزش بیشتری را نسبت‌به مشترکین عادیِ بهره‌مند از تبلیغ، به شرکای ما و یوتیوب ارائه می‌کنند. به‌طور متوسط، هر ثبت‌ نام جدید در سرویس پریمیوم، درآمد یوتیوب، تولید‌کنندگان محتوا و شرکای موسیقی و رسانه را افزایش می‌دهد.»

 

بیشتر بخوانید: شرایط فروش گروه بهمن دهه فجر 1402

 

یوتیوب موزیک در سال 2015 راه‌اندازی شد. در آن‌ زمان، یوتیوب اشتراک Red را با مبلغ ماهانه 9.99 دلار ارائه می‌داد. مشترکین Red علاوه‌بر حذف تبلیغات، امکان دسترسی به سرویس پلی موزیک را نیز داشتند. گوگل در سال 2018، اشتراک Red را به یوتیوب پریمیوم تغییر نام داد.

یوتیوب موزیک

در چند سال گذشته، یوتیوب چندین روش را برای ترغیب کاربران به تهیه‌ی اشتراک پریمیوم آزمایش کرده است، از جمله پولی‌کردن یک‌سری قابلیت‌ها و نمایش تبلیغات ردنشدنی. یوتوب همچنین ویژگی‌هایی مانند امکان پخش ویدیو با بیت‌ریت بهبود‌یافته و بازی‌های کوتاه را در سرویس پریمیوم راه‌اندازی کرده است تا این سرویس را برای کاربران جذاب‌تر کند.

یوتیوب بخش بزرگی از کسب‌و‌کار گوگل است و تنها در فصل چهارم سال 2023، 9.2 میلیارد دلار درآمد به دست آورد. گوگل سرویس یوتیوب پریمیوم را در بیش از 100 کشور گسترش داده است.

آیا این مطلب را دوست داشتید؟

دیدگاهتان را بنویسید