رسانه مدیاتیرسانه مدیاتیرسانه مدیاتی
  • خانه
  • اخبار و رویدادها
    • بورس
  • فناوری
  • خودرو و حمل نقل
  • آموزش و راهنما
  • سلامت و پزشکی
  • نبض بازار
    • قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال [لحظه ای]
    • قیمت دلار امروز
    • قیمت طلا و سکه
    • قیمت روز خودروهای داخلی امروز [بازار آزاد و کارخانه ای]
جستجو
در حال مطالعه: کش بک چیست ؟ بررسی ۸ نوع بازگشت نقدی پول از هر خرید
به اشتراک گذاری
اطلاع‌رسانی
Font ResizerAa
رسانه مدیاتیرسانه مدیاتی
Font ResizerAa
جستجو
  • خانه
  • اخبار و رویدادها
    • بورس
  • فناوری
  • خودرو و حمل نقل
  • آموزش و راهنما
  • سلامت و پزشکی
  • نبض بازار
    • قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال [لحظه ای]
    • قیمت دلار امروز
    • قیمت طلا و سکه
    • قیمت روز خودروهای داخلی امروز [بازار آزاد و کارخانه ای]
ما را دنبال کنید
رسانه مدیاتی > معرفی بیزینس > کش بک چیست ؟ بررسی ۸ نوع بازگشت نقدی پول از هر خرید
معرفی بیزینس

کش بک چیست ؟ بررسی ۸ نوع بازگشت نقدی پول از هر خرید

آخرین به‌روز رسانی در ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
توسط معرفی بیزینس
منتشر شده در اسفند ۱, ۱۴۰۲
به اشتراک گذاری
به اشتراک گذاری

این مطلب به درخواست بیزینس معرفی شده منتشر شده است و رسانه مدیاتی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد

 

به گزارش بخش معرفی بیزینس رسانه مدیاتی، این روزها بسیار رایج است که ارائه‌دهندگان خدمات و محصولات مختلف برای جذب مشتری بیش‌تر، روش‌هایی مانند قرعه‌کشی دوره‌ای یا ارائه تسهیلات متنوع را به کار ببرند. یکی از روش‌هایی که می‌تواند در این زمینه بسیار کارآمد باشد، کش بک است.

باتوجه‌به شرایط اقتصادی این روزها خیلی از افراد مجبور شده‌اند سبدهای خریدشان را کوچک‌تر کنند. کش بک در واقع راهی است که کمک می‌کند قدرت خرید مشتری‌ها بالاتر برود و همچنین میزان وفاداری آن‌ها به کسب‌وکار شما بیش‌تر شود.

- تبلیغات -

طبیعتاً با گذر زمان بسیاری از روش‌های جذب مشتری مانند قرعه‌کشی کارایی اولیه خود را از دست می‌دهند و شما باید به دنبال راه‌های جدیدی باشید. تأثیر سیستم کش بک در افزایش فروش، نشان می‌دهد که این روش می‌تواند کارایی لازم را برای شما داشته باشد.

 

کش بک چیست؟

برای آشنایی با این روش جذب مشتری، ابتدا باید به سؤال کش بک چیست پاسخ دهید. به زبانی ساده می‌توان کش بک را این‌گونه تعریف کرد:

«کش بک در واقع فرایندی است که در طی آن صاحبان کسب‌وکار، بخشی از هزینه خرید هر مشتری را به‌حساب کاربری او بازمی‌گردانند.»

جالب است بدانید که این سیستم برای انواع کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک از جمله بیمه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، فروشگاه‌های کوچک و بزرگ و حتی فروشگاه‌های اینترنتی کارآمد است. کش بک برای مشتری‌های شما در واقع نوعی پس‌انداز است. به‌این‌ترتیب هر مشتری با پرداخت هزینه سبد خریدی که دارد، بخشی از آن هزینه را برای خریدهای بعدی خود پس‌انداز می‌کند.

تاریخچه سیستم کش بک چندان طولانی نیست و این روش از جمله شگردهای بازاریابی نوین شناخته می‌شود که تأثیر بسیار خوبی در بالابردن میزان فروش و جلب‌اعتماد مشتریان داشته است.

 

کسب‌وکارها چه زمانی و چگونه از کش بک استفاده می‌کنند؟

همان‌طور که اشاره کردیم، این سیستم قدمت چندان طولانی‌ای ندارد، اما در همین مدت کوتاه طرف‌داران زیادی پیدا کرده است. کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند از این روش برای شروع به کار و افتتاحیه استفاده کنند.

حال سؤال اینجاست که سرویس بازگشت نقدی پول به مشتری چگونه اجرا می‌شود؟

به‌طورکلی برای این منظور دو روش اصلی وجود دارد که همه کسب‌وکارها از آن‌ها استفاده می‌کنند:

  • برخی از نرم‌افزارها قابلیت اجرای کش بک را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کنند. روند کار در این برنامه‌ها به این شکل است که مبلغ به شکل نقدی یا اعتباری به کیف پول مشتری بازمی‌گردد. همچنین می‌توان با استفاده از همین برنامه‌ها، مبلغ عنوان شده را به کارت‌بانکی مشتری بازگرداند که با نام کش اوت شناخته می‌شود.
  • روش دیگر شاید رایج‌تر هم باشد، روشی است که در آن ارائه‌دهنده خدمات یا محصولات، برگشت نقدی را در اکانت مشتری نگه‌داری می‌کند. البته باید اشاره کنیم که در این شرایط، استفاده از کش بک از خرید دوم به بعد امکان‌پذیر است.

 

چند نوع کش بک وجود دارد؟

در ادامه پاسخ به سؤال کش بک چیست، می‌خواهیم انواع آن را بررسی کنیم. یکی از مزایای استفاده از کش بک این است که انواع متفاوتی دارد که هرکدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. برای آشنایی با این موارد در ادامه همراه ما باشید.

1.     کش بک نقدی

این شکل از کش بک در واقع بازگشت نقدی پول به کارت‌بانکی مشتریان است. در واقع شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار می‌توانید سقف خاصی مشخص کنید که مشتری با رسیدن به آن می‌تواند درخواست واریز وجه به‌حساب بانکی‌اش را بدهد.

2.     کش بک کارت اعتباری

یکی دیگر از روش‌های بازگشت نقدی به مشتری، کش بک کارت اعتباری است. در این روش مبلغ بازگشتی از هر خرید در یک کارت اعتبار ذخیره می‌شود. لازم به ذکر است که این مبلغ قابلیت نقدشدن ندارد و باید در خریدهای آتی از آن استفاده شود.

3.     کش بک با شارژ اکانت مشتری

بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات یا محصولات مختلف، شارژ اکانت مشتریان با کش بک را ترجیح می‌دهند. در این روش مبلغ بازگشتی از هر خرید به‌حساب کاربردی مشتری وارد می‌شود و تنها راه استفاده از آن، خرید از ارائه‌دهنده خدمات یا محصولات خواهد بود.

4.     کش بک دوره‌ای

این شکل از بازگشت نقدی به مشتری کمی متفاوت از روش‌های دیگر است. زمانی که یک کسب‌وکار از این روش استفاده کند، بازه زمانی و مبلغ خاصی برای خرید مشخص می‌کند که اگر مشتری خریدی در بازه زمانی مشخص شده و با مبلغ معین داشته باشد، درصد خاصی از هزینه خرید به آن پرداخت می‌شود.

5.     کش بک طبقه‌بندی‌شده

یکی دیگر از شکل‌های بازگشت نقدی به مشتری، کش بک طبقه‌بندی‌شده است که با استفاده از چندین نوع کارت اعتباری قابل‌انجام است. در واقع هر کارت اعتباری به مشتری میزان خاصی از بازگشت نقدی را می‌دهد و اگر هر مشتری می‌خواهد از کش بک بیش‌تری استفاده کند باید کارت اعتباری مناسبش را از ارائه‌دهنده خدمات یا کالا بگیرد.

6.     کش بک ثابت

برخی از صاحبان کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند کش بک را با درصد ثابت و در مدت زمانی مشخصی به مشتری‌ها بازگردانند. در این روش درصد مشخص شده از هزینه خرید مشتری به‌صورت ماهیانه به او پرداخت می‌شود.

7.     کش بک صددرصد

استفاده از این نوع بازگشت نقدی عموماً برای زمانی است که یک کسب‌وکار تازه شروع به کارکرده باشد. روش کار به این صورت است که کل مبلغ خرید به‌صورت یکجا و صرفاً برای اولین خرید، به مشتری بازگردانده می‌شود.

8.     کش بک آفلاین

برای برخی از کسب‌وکارهای آفلاین مانند رستوران‌ها یا کافه‌ها، مشتری‌ها می‌توانند با بارگذاری تصویر فاکتورهایشان در سایت، درصد خاصی از کش بک را دریافت کنند.

 

ارتباط کش بک با باشگاه مشتریان چیست؟

عموماً این روزها بیش‌تر ارائه‌دهندگان خدمات و محصولات از باشگاه مشتریان مختص به خود استفاده می‌کنند که طبیعتاً یکی از روش‌های وفادارسازی مشتری به‌حساب می‌آید.

فرآیند کش بک یکی از پایه های اصلی در پیاده سازی و اجرای عمده سیستم های باشگاه مشتریان است. یعنی چه؟

یعنی سیستم های باشگاه مشتریان به واسطه دریافت اطلاعات از مشتریان و همچنین گروه بندی آنها بر اساس اصول RFM مبلغی از خریدشان را در اعتبار ذخیره سازی میکنند. این مبلغ ذخیره سازی شده در خرید های بعدی قابل استفاده خواهد بود.

مجموعه استارباکس یکی از مشهورترین نمونه های سیستم باشگاه مشتریان بر مبنای کش بک است. سیستم باشگاه مشتریان اسمارت ایکس هم دقیقا بر همین اساس استوار است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سیستم میتوانید با کارشناسان ما در اسمارت ایکس در تماس باشید.

تأثیر سیستم کش بک در افزایش فروش بیش‌تر است یا دادن تخفیف به مشتری؟

روش‌های مختلفی برای جلب‌اعتماد مشتری‌ها و افزایش فروش وجود دارند که یکی از قدیمی‌ترین آن‌ها، دادن تخفیف به مشتری است. سازوکار در این روش بسیار ساده است و ارائه‌دهندگان خدمات و محصولات روی هزینه کلی خرید یا هزینه خرید هر محصول، درصد خاصی از تخفیف را در نظر می‌گیرند.

باتوجه‌به توضیحات پیشین، احتمالاً می‌توانید به سؤال کش بک چیست پاسخ دهید. حال می‌خواهیم بررسی کنیم که کش بک بهتر است یا تخفیف دادن؟

قطعاً هرکدام ویژگی‌های مثبت خاص خودشان را دارند، اما بررسی‌های نشان می‌دهند که مشتری‌ها به روش‌های جدید، واکنش‌های بهتری نشان می‌دهند. در واقع شما با استفاده از سیستم کش بک، کنجکاوی مشتری را برای امتحان آن برمی‌انگیزید. میزان تأثیر مثبت کش بک یا تخفیف به شرایط کاری شما هم‌بستگی دارد و این که کدام یک برای شما بهتر است را باید با درنظرگرفتن این موضوعات مشخص کنید.

آیا کش بک بهترین راه برای افزایش فروش است؟

در این مطلب از شرکت اسمارت به سوال کش بک چیست ؟ پاسخ دادیم. سؤالی است که پاسخ به آن می‌تواند راه‌های بهبود فروش را به شما نشان دهد. این سیستم هم به نفع صاحبان کسب‌وکار است و هم از سمت مقابل برای مشتری جذاب خواهد بود. همان‌طور که بررسی کردیم، کش بک انواع مختلفی دارد. برخی از آن‌ها به مشتری اجازه برداشت پول را می‌دهند و برخی دیگر مشتری را ملزم به خرید از مجموعه شما خواهند کرد. شما می‌توانید تأثیر کش بک در افزایش فروش را پس از مدت کوتاهی از راه‌اندازی آن مشاهده کنید. بازگشت پول از هر خرید یا کش بک این روزها طرف‌داران زیادی در میان مشتری‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات و محصولات دارد و توصیه می‌کنیم اگر شما هم به دنبال جلب‌اعتماد مشتری و افزایش فروش هستید، حتماً از آن استفاده کنید.

به اشتراک گذاری این مطلب
فیسبوک لینکداین تلگرام ایمیل کپی لینک پرینت
به اشتراک گذاری
مطلب قبلی پس از اکران فیلم جدید ارباب حلقه ها در سال 2024، باید یکی از فیلم‌های قدیمی پیتر جکسون را دوباره تماشا کنید پس از اکران فیلم جدید ارباب حلقه ها در سال 2024، باید یکی از فیلم‌های قدیمی پیتر جکسون را دوباره تماشا کنید
مطلب بعدی نحوه استفاده از Undo در Vim نحوه استفاده از Undo در Vim
کامنت خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

- تبلیغات -
Ad image

مطالب پیشنهادی

eSIM چیست؟ نگاهی به کاربردها و دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده
eSIM چیست؟ نگاهی به کاربردها و دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده
فناوری ایران
انقلاب هوش مصنوعی در رابط کاربری گوشی‌های وان‌پلاس: معرفی OxygenOS 16 با قابلیت‌های خیره‌کننده
انقلاب هوش مصنوعی در رابط کاربری گوشی‌های وان‌پلاس: معرفی OxygenOS 16 با قابلیت‌های خیره‌کننده
فناوری و دیجیتال
داده؛ دارایی نامرئی عصر دیجیتال | روایت همراه اول از تحول هوشمندسازی در الکامپ تاک
داده؛ دارایی نامرئی عصر دیجیتال | روایت همراه اول از تحول هوشمندسازی در الکامپ تاک
فناوری ایران
طراحی سایت فروشگاهی در تهران؛ از مشاوره تا اجرا با قیمت منصفانه
طراحی سایت فروشگاهی در تهران؛ از مشاوره تا اجرا با قیمت منصفانه
معرفی بیزینس
- تبلیغات -
Ad image

لینک‌های کاربردی

  • پیام ناشناس
  • سایت بو نده
  • فیدبک پرو

ممکنه به این مطالب هم علاقه داشته باشی

معرفی بیزینس

آیا خرید ویپ خطر کمتری نسبت به سیگار و قلیان دارد؟

اسفند ۵, ۱۴۰۲
معرفی بیزینس

 حق تقدم سهام به چه معناست

آبان ۲۵, ۱۴۰۲
معرفی بیزینس

کویل بات در برابر گرامرلی: کدام یک برنده است؟

مهر ۲۳, ۱۴۰۲
اولین همایش بیت کوین و ارزهای دیجیتال ایران
معرفی بیزینس

25 مهر، سالگرد اولین همایش بیت کوین و ارزهای دیجیتال ایران BTC Day

مهر ۲۴, ۱۴۰۰

لینک‌های کاربردی

  • پیام ناشناس
  • سایت بو نده
  • فیدبک پرو

محبوب‌های گذشته

اعتراض شدید به میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
اعتراض شدید به میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
اخبار و رویدادها
لپ‌ تاپ‌ هایی که نباید بخرید!
لپ‌ تاپ‌ هایی که نباید بخرید!
فناوری و دیجیتال
بهترین نرم‌ افزارهای آنتی ویروس سال 2023
بهترین نرم‌ افزارهای آنتی ویروس سال 2023
فناوری و دیجیتال

درباره رسانه مدیاتی

اگر به خبر فناوری و دنیای آی تی علاقه دارید، اگر به دنبال مرجع اخبار به روز هستید، رسانه مدیاتی مرجعی برای اخبار تکنولوژی است و روزانه مهم ترین خبرهای آیتی را

رسانه مدیاتی فعالیت خود را از مرداد 1399 آغاز کرد. هدف این رسانه افزایش سطح معلومات مخاطبان در کنار ارائۀ جدیدترین اخبار در زمینۀ آی تی و سایر حوزه‌های پر مخاطب است.

علاوه بر این می‌توانید قیمت و نرخ روز دلار ، قیمت روز سکه و طلا و همچنین قیمت روز خودرو را در رسانه مدیاتی دنبال کنید.

برای ارتباط با رسانه مدیاتی می‌توانید از طریق آدرس ایمیل info [a] mediat [dot] ir با ما ارتباط برقرار کنید.

مطالب تصادفی

Lava Bold N1 5G؛ موبایل اقتصادی با نمایشگر ۹۰ هرتزی زیر ۱۰۰ دلار
Lava Bold N1 5G؛ موبایل اقتصادی با نمایشگر ۹۰ هرتزی زیر ۱۰۰ دلار
فناوری و دیجیتال
راهنمای جامع خرید لپ‌تاپ گیمینگ؛ نکات کلیدی برای انتخاب بهترین لپ‌تاپ مخصوص بازی
راهنمای جامع خرید لپ‌تاپ گیمینگ؛ نکات کلیدی برای انتخاب بهترین لپ‌تاپ مخصوص بازی
فناوری و دیجیتال
۸ مینی لپ‌تاپ برتر برای کار و بازی در هر نقطه
۸ مینی لپ‌تاپ برتر برای کار و بازی در هر نقطه
فناوری و دیجیتال
ما را دنبال کنید
تمامی حقوق متعلق است به رسانۀ خبری مدیاتی است.