8 قابلیت هوش مصنوعی Spotify که با آن‌ها تجربه موسیقی شما را بهبود می‌بخشد

8 قابلیت هوش مصنوعی Spotify که با آن‌ها تجربه موسیقی شما را بهبود می‌بخشد

به گزارش رسانه مدیاتی، اگر از طرفداران اسپاتیفای باشید، حتما تا به حال Spotify AI DJ را امتحان کرده‌اید، اما آیا می‌دانستید که غول استریمینگ از هوش مصنوعی در انبوهی از روش‌های دیگر برای بهبود تجربه شنیداری شما استفاده می‌کند؟ در این مطلب رسانه مدیاتی می‌خوانید که چگونه با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانید به روش‌های متفاوتی تجربه گوش سپردن به موسیقی در اسپاتیفای را بهبود ببخشید.

 

1. Spotify از هوش مصنوعی برای Discover Weekly استفاده می‌کند.

8 روشی که هوش مصنوعی با آن تجربه موسیقی Spotify شما را بهبود می‌بخشد.

Discover Weekly یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای یافتن آهنگ‌های جدید و شگفت‌انگیز است و Spotify با آن هر دوشنبه لیست پخش شما را به‌روز می‌کند. اما آیا می‌دانستید که همه اینها به لطف قدرت هوش مصنوعی کار می‌کند؟

وقتی در Spotify به موسیقی گوش می‌دهید، هوش مصنوعی ژانرها، هنرمندان و موارد دیگر مورد علاقه شما را ردیابی می‌کند. با استفاده از این اطلاعات، Spotify از ابزارهای فیلترینگ جامع -در کنار پردازش زبان طبیعی (NLP)- استفاده می‌کند تا مشخص کند که بیشتر علاقه دارید به کدام آهنگ‌ها گوش دهید. نتیجه این است که هر هفته 30 آهنگ به همان لیست پخش دیسکاور اضافه می‌شود.

 

2. با Spotify Wrapped یک سال خاطره موسیقی برای شما به ارمغان می‌آورد.

8 روشی که هوش مصنوعی با آن تجربه موسیقی Spotify شما را بهبود می‌بخشد.

Spotify, آهنگ‌های Spotify Wrapped را با استفاده از داده‌ها بر اساس مدت زمانی که به آهنگ‌ها گوش می‌دهید جمع‌آوری می‌کند و الگوریتم‌های پس‌زمینه آن، همه این اطلاعات را در فهرستی قرار می‌دهند که در پایان هر سال می‌توانید از آن لذت ببرید. این داده‌ها همچنین به Spotify اجازه می‌دهد تا آمارهایی مانند دقیقه‌های شنیداری کلی شما را جمع‌آوری کند.

Spotify Wrapped موسیقی‌هایی را که تا پایان اکتبر هر سال گوش می‌دهید، دنبال می‌کند و می‌توانید با جستجوی Your Top Songs [Year] در نوار جستجو به فهرست‌های پخش سال‌های گذشته هم دسترسی پیدا کنید.

 

3. جستجوی دقیق‌تر برای محتوا

8 روشی که هوش مصنوعی با آن تجربه موسیقی Spotify شما را بهبود می‌بخشد.

اگر تا به حال فکر کرده‌اید که چرا موتور جستجوی Spotify اینقدر دقیق است، باید بدانید که هوش مصنوعی نقش مهمی در این امر دارد. با NLP، اکنون می‌توانید محتوای مورد نظر خود را بدون تایپ عبارات خاص پیدا کنید. حتی اگر غلط املایی داشته باشید می‌توانید آهنگ‌ها را پیدا کنید و همچنین می‌توانید بر اساس اشعار هم جستجو کنید. هم با آهنگ‌ها و هم در پادکست‌ها، می‌توانید از اصطلاحات مرتبط، برای یافتن چیزهای دقیقی که می‌خواهید استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: نحوه فعال کردن تاریخچه لینک در اینستاگرام

 

4 درک متن به زبان‌های مختلف با ترجمه صوتی پادکست Spotify

8 روشی که هوش مصنوعی با آن تجربه موسیقی Spotify شما را بهبود می‌بخشد.

Spotify از سال 2020 زمان و پول قابل توجهی را برای پادکست‌ها سرمایه‌گذاری کرده است. برای اطمینان از اینکه محتوا برای همه قابل دسترسی‌ است، Spotify ترجمه تعداد انگشت‌شماری از نمایش‌ها را به زبان‌های مختلف نیز آزمایش کرده است.

در سپتامبر 2023، اسپاتیفای اعلام کرد که نمایش‌های ترجمه لکس فریدمن، کارشناس the Armchair، و استیون بارتلت را آزمایش کرده است. می‌توانید تمام قسمت‌های پادکست ترجمه‌ شده را در Spotify از طریق بخش ترجمه صوتی مشاهده کنید. ترجمه صوتی هنوز در مراحل اولیه است، اما Spotify اعلام کرده است که امیدوار است این ویژگی را به زبان‌ها و سازندگان بیشتری گسترش دهد.

 

5. استفاده از هوش مصنوعی برای موسیقی متن با Daylist

8 روشی که هوش مصنوعی با آن تجربه موسیقی Spotify شما را بهبود می‌بخشد.

یافتن حداقل یک لیست پخش برای موسیقی متن در Spotify غیرممکن است و این شرکت از هوش مصنوعی برای ایجاد ویژگی Daylist استفاده کرده است. فناوری هوش مصنوعی Spotify ژانرهایی را که معمولاً در زمان‌های مختلف گوش می‌دهید، تعیین می‌کند. برای مثال، فردی معمولاً بعدازظهرهای چهارشنبه به موسیقی مستقل استرالیایی و موسیقی آلترناتیو گوش می‌دهد. بر اساس آن، Spotify ژانرهای مشابهی را برای بخش Daylist گردآوری می‌کند.

لیست روز شما در زمان‌های مختلف در طول روز به‌روزرسانی می‌شود و در بالای صفحه خواهید دید که چه زمانی قرار است به‌روزرسانی شود. در این لیست، می‌توانید ترکیبی از آهنگ‌هایی را که قبلاً گوش داده‌اید و آهنگ‌هایی را که شاید نشنیده‌اید، پیدا کنید.

پیدا کردن Daylist گاهی اوقات می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. برای اطمینان از اینکه لیست پخش را از دست نمی‌دهید، مطمئن شوید که روی نماد ++ را برای ذخیره آن ضربه بزنید.

 

6. AI به Spotify کمک می‌کند محتوای توهین‌آمیز را مشخص کند.

در حالی که Spotify از هوش مصنوعی برای ارائه چندین ویژگی کاربری استفاده می‌کند، چندین عملکرد ضروری پس‌زمینه را نیز انجام می‌دهد. مسلماً مهم‌ترین آنها کمک به Spotify برای پرچم‌گذاری سریع و حذف محتوای توهین‌آمیز برای اطمینان از ایمن ماندن کاربران است.

در اکتبر 2022، Spotify شرکت Kinzen را خریداری کرد، شرکتی که در حذف محتوای توهین‌آمیز تخصص دارد. این شرکت‌ها از سال 2020 با هم کار کرده‌اند و Spotify از هوش مصنوعی Kinzen برای شناسایی محتوای مضر در چندین زبان استفاده می‌کند.

 

7. Spotify از هوش مصنوعی برای ارائه پیشنهادهای صفحه اصلی استفاده می‌کند‌.

8 روشی که هوش مصنوعی با آن تجربه موسیقی Spotify شما را بهبود می‌بخشد.

Spotify در ارائه پیشنهاد به کاربران عالی است و هوش مصنوعی نقش مهمی در این کار ایفا می‌کند. الگوریتم‌های پس‌زمینه، پادکست‌ها و آهنگ‌هایی را که گوش می‌دهید قبل از توصیه موضوعات مشابه دنبال می‌کنند. می‌توانید از طریق بخش Shows you might like و Based on your recent listening این مسئله را در عمل مشاهده کنید. همانطور که رویترز در سال 2023 گزارش داد، Spotify اعلام کرد که از مدل‌های زبان بزرگ (LLM) برای بهبود پیشنهادات پادکست و کتاب صوتی استفاده می‌کند.

 

8. از لیست‌های پخش تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده کنید.

اگرچه قبلاً می‌توانستید به تعداد زیادی لیست پخش شخصی دسترسی داشته باشید، اما Spotify قرار است قابلیتی را معرفی کند که به کاربران امکان می‌دهد از هوش مصنوعی برای تولید لیست پخش استفاده کنند. هنگامی که یک لیست پخش جدید در برنامه ایجاد می‌کنید، می‌توانید انتخاب کنید که یک لیست پخش هوش مصنوعی ایجاد کنید. سپس می‌توانید یک اعلان وارد کنید.

سپس Spotify لیست پخش شما را تولید می‌کند و به شما امکان می‌دهد آهنگ‌های خود را گوش دهید و هر کدام را که دوست ندارید حذف کنید. از مارس 2024، ویژگی لیست پخش هوش مصنوعی Spotify برای اکثر کاربران در دسترس نیست.

Spotify قبلاً از هوش مصنوعی برای متحول کردن صنعت پخش موسیقی و پادکست با DJ Spotify و بسیاری از ویژگی‌های نوآورانه دیگر استفاده کرده است. برخی از پیشرفت‌های هوش مصنوعی Spotify (مانند Daylist و لیست‌های پخش تولید شده توسط هوش مصنوعی) مشهودتر هستند، در حالی که برخی دیگر، مانند پرچم‌گذاری محتوای توهین‌آمیز، در پس‌زمینه کار می‌کنند. همه اینها به Spotify کمک می‌کند تا از رقبای خود جلوتر باشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید