تصاویری از لامبورگینی Urus پلاگین هیبرید نسخه پیش تولید که توسط پلیس متوقف شده است

تصاویری از لامبورگینی Urus پلاگین هیبرید پیش تولید که توسط پلیس متوقف شده است

به گزارش رسانه مدیاتی، نسخه پیش‌تولیدی اوروس پلاگین هیبریدی (PHEV) که همچنان از پوشش استتاری سنگینی استفاده می‌کند به‌صورت واضح‌تری در تصاویر رؤیت شده است. اگرچه هنوز تاریخ رسمی معرفی این خودرو اعلام نشده اما می‌توانیم به برخی جزئیات آن اشاره ‌کنیم. در این تصاویر تفاوت‌هایی جزئی بین اوروس 2023 و نسخه پلاگین هیبریدی دیده می‌شود. برای مثال چراغ‌های جلو موقعیتی متفاوت‌تر نسبت به جلوپنجره به‌روز شده دارند و ورودی‌های هوای پایینی نیز شکل گیراتری به خود گرفته‌اند.

کاپوت این ماشین تخت‌تر به نظر می‌رسد اما همچنان ویژگی منحصربه‌فرد خود در بالای نشان لامبورگینی را حفظ کرده است. در بخش عقب همان چراغ‌های مدل‌های استاندارد و چهار خروجی اگزوز دیده می‌شوند. چنین طرحی با اخبار پیشین درباره قوای محرکه مشترک اوروس پلاگین هیبریدی با پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid سازگاری دارد.

تصاویر جاسوسی خودروی لامبورگینی Urus PHEV منتشر شد، نگاهی به ویژگی‌های این خودرو

محصول لوکس پورشه به پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو و پیشرانه برقی مجهز است و انتظار می‌رود این مجموعه فنی در اوروس قدرتی بین 675 تا 820 اسب بخار تولید کند. پانامرا با 690 اسب بخار به گیربکس 8 سرعته دوکلاچه مجهز است و در عرض 2.7 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت خودروی یاد شده نیز 315 کیلومتر در ساعت خواهد بود. این عملکرد با نسخه کنونی اوروس قابل‌مقایسه است، خودرویی که از همان پیشرانه 8 سیلندر بدون واحد برقی و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. به این ترتیب منطقی خواهد بود که مدل هیبریدی اوروس سریع‌تر از نسخه درون‌سوز باشد.

 

بیشتر بخوانید: مرسدس بنز EQS مدل 2025 با ظاهر جدید رونمایی شد

 

این برند آلمانی قوی‌ترین وسیله نقلیه ورزشی جاده‌ای را که تا به حال تولید کرده است، با سرعت 60 مایل در ساعت 3.5 ثانیه و با حداکثر سرعت 183 مایل در ساعت (295 کیلومتر در ساعت) تبلیغ می‌کند.

توجه به اینکه لامبورگینی بالاتر از پورشه در سلسله مراتب برند گروه فولکس واگن قرار دارد، مشتریان بالقوه باید مشتاقانه منتظر قدرت و گشتاور بیشتری از پرطرفدارترین و سنگین‌ترین اوروس باشند.

پورشه ادعا می‌کند که وزن بدون بار (DIN) کاین توربو E-Hybrid 2570 کیلوگرم است در حالی که برای Urus S 2197 کیلوگرم است. اگر سنت آگاتا بولونیز بتواند وزن خود را با کاهش وزن به حدود 2500 کیلوگرم برساند، Urus PHEV از Cayenne Turbo E-Hybrid پیشی خواهد گرفت.

lamborghini urus phev front 1 767x431 2

رینگ‌ها نیز ظاهراً از نوع 22 اینچی بوده و لاستیک‌های دیواره کوتاه در آن دیده می‌شوند. البته مدل هیبریدی بجای لاستیک‌های پیرلی پی زیرو نسخه استاندارد از لاستیک‌های بریجستون استفاده کرده است. به این ترتیب احتمال دارد مدل هیبریدی اوروس به لاستیک‌هایی با مقاومت چرخشی پایین‌تر مجهز شود هرچند احتمال دارد ایتالیایی‌ها لاستیک‌های ساده‌تری را برای تست‌های چهارفصل انتخاب کرده باشند.

اوروس از پلتفرمی مشترک با آئودی Q8، پورشه کاین و بنتلی بنتایگا استفاده می‌کند و اولین شاسی‌بلند این برند از زمان تولید LM002 در دهه 80 میلادی به شمار می‌رود. همانند لامبو رامبو، اوروس نیز در آفرود توانایی‌های خوبی دارد و پرفورمنس جاده‌ای آن نیز مثال‌زدنی است به گونه‌ای که می‌تواند پورشه 718 را در پیست شکست دهد.

از آنجایی که کاین و اوروس بر پایه پلتفرم MLB Evo ساخته شده‌اند، امیدواریم لامبورگینی اجازه استفاده از سیستم تعلیق بادی دو محفظه و دو سوپاپ پورشه را داشته باشد. این طراحی حرکات بدن را در موقعیت‌های پویا کاهش می‌دهد، اما راحتی سواری را در سناریوهای عادی نیز بهبود می‌بخشد.

تصاویر جاسوسی خودروی لامبورگینی Urus PHEV منتشر شد، نگاهی به ویژگی‌های این خودرو

لامبورگینی Urus PHEV مدل 2025 که در شماره 33 مجله لامبورگینی منتشر شد، باید در تابستان امسال معرفی شود و اولین تحویل آن در سه ماهه سوم سال 2024 پیش‌بینی می‌شود. تا پایان سال، هوراکان نیز با LB63x جایگزین خواهد شد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید