فراری F80 در پیست ایمولا غرش می‌کند: قدرت نمایی سوپراسپرت جدید ایتالیایی

فراری F80: غرش متفاوت یک افسانه

 

به گزارش مدیاتی:فراری بار دیگر دنیای خودرو را تکان داد. ابرخودروی جدید این کمپانی ایتالیایی، F80، با ظاهری خیره کننده و قدرتی باورنکردنی در پیست ایمولا به نمایش درآمد
فراری F80، آخرین شاهکار کمپانی ایتالیایی، با طراحی خیره‌کننده و مشخصات فنی قدرتمند خود، دنیای خودرو را شگفت‌زده کرده است. اما یکی از ویژگی‌های این خودرو که بیش از همه جلب توجه می‌کند، صدای متفاوت پیشرانه‌ی آن است.

برخلاف نسل‌های قبلی فراری که به صدای بم و قدرتمند پیشرانه‌های V12 معروف بودند، فراری F80 از یک پیشرانه‌ی V6 دو توربوشارژر و سه الکتروموتور بهره می‌برد. این تصمیم فراری، که از خودروهای مسابقه‌ای لمانز الهام گرفته شده است، با واکنش‌های متفاوتی از طرف طرفداران مواجه شده است.

ویدیوی منتشر شده از تست‌های پیست فراری F80 در ایمولا، به خوبی نشان می‌دهد که صدای این خودرو با آنچه که از یک فراری انتظار می‌رود، متفاوت است. صدای پیشرانه‌ی V6 فراری F80، اگرچه قدرتمند است، اما آن عمق و غرش characteristic صدای V12 را ندارد. این موضوع برای بسیاری از علاقه‌مندان به فراری که به صدای خاص این خودرو عادت کرده‌اند، ناامیدکننده است.

فراری F80 در پیست ایمولا غرش می‌کند: قدرت نمایی سوپراسپرت جدید ایتالیایی

چرا فراری از V6 استفاده کرد؟

فراری این تصمیم را برای افزایش بازدهی، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی اتخاذ کرده است. همچنین، استفاده از پیشرانه‌ی V6 در خودروهای مسابقه‌ای لمانز نیز تأثیرگذار بوده است. اما از سوی دیگر، این تصمیم به معنای خداحافظی با صدای خاطره‌انگیز V12 است که یکی از نمادهای اصلی برند فراری به شمار می‌رود.

آینده‌ی صدای فراری

با توجه به قوانین سختگیرانه‌تر زیست‌محیطی و رویکرد صنعت خودرو به سمت برقی‌سازی، به نظر می‌رسد که صدای سنتی فراری‌ها در آینده نیز دستخوش تغییرات خواهد شد. اما آیا این تغییرات به معنای از دست دادن هویت و جذابیت فراری است؟

نظر شما چیست؟ آیا شما نیز از صدای متفاوت فراری F80 ناامید شده‌اید؟ آیا فکر می‌کنید که فراری می‌تواند با حفظ اصالت خود، به سمت پیشرانه‌های برقی یا هیبریدی حرکت کند؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید