به گزارش مدیاتی:نکسو در نمایشگاه بینالمللی موبیلتی کره ۲۰۲۴ رونمایی کرد. این خودرو که حاصل بیش از یک دهه تحقیق و توسعه در فناوری پیل سوختی است، استانداردهای جدیدی را در صنعت خودروهای هیدروژنی تعریف میکند.
دستاوردهای خیرهکننده نکسو ۲۰۲۴:
پیشرفتهترین سیستم پیل سوختی جهان با بازدهی ۶۰٪
خالصترین خودروی جهان با انتشار تنها بخار آب
شتاب ۰-۱۰۰ در ۷.۵ ثانیه – رکوردی جدید برای خودروهای هیدروژنی
هوش مصنوعی هیوندای برای مدیریت هوشمند مصرف انرژی
قابلیت رانندگی خودکار سطح ۴ در بزرگراهها
پیشگام در هیدروژن: رونمایی از هیوندای نکسو جدید در نمایشگاه موبیلتی کره!
هیوندای از نکسو SUV جدید، نسل دوم خودروی الکتریکی پیل سوختی هیدروژنی (FCEV) خود، رونمایی کرد. مانند هیوندای نکسو اصلی، این مدل نوآورانه جدید نقش پیشرو این برند را در تلاش برای آوردن این فناوری پیشرانه به بازار انبوه نشان میدهد. فناوریای که تولیدکنندگان کمی به دلیل ظهور پیشرانههای الکتریکی باتری به عنوان فناوری پیشرو سازگار با محیط زیست، به توسعه آن ادامه میدهند.
نکسو جدید با طول 4750 میلیمتر، تقریباً هم اندازه بیامو X3 است و به عنوان یک محصول هاله گرانقیمت در صدر محصولات هیوندای قرار میگیرد که زبان طراحی مدلهای آینده این شرکت را نیز پیشنمایش میکند. از این نظر، نکسو عادت هیوندای به طراحی التقاطی در سراسر خط تولید خود را تأیید میکند، با ظاهری برجسته و رترو که بیشتر شبیه خودروهای آفرود دهه هشتاد است تا FCEV مدرن.
طراحی بلوکی در جلو و پوششهای مربعی چراغهای جلو با خطوط افقی در سراسر سپر جلو تضاد دارد. این امر باعث میشود که به نظر برسد به دو یا حتی سه قسمت جدا شده است. عناصر جذابتری مانند پنجرههای عقب شناور، شیب 45 درجهای شیشه عقب و فرورفتگیهای افقی در امتداد درها نیز این ظاهر رترو را تقویت میکنند. با این حال، همه اینها توسط موتیف پیکسل در چراغهای جلو و عقب به سایر مدلهای هیوندای متصل میشود.
با این وجود، نکسو تماماً در مورد پیشرانه پیل سوختی پیشرفته خود است که نسبت به نسل قبلی پیشرفتهای قابل توجهی داشته است. این سیستم با استفاده از یک پیل سوختی هیدروژنی کار میکند که باتری را تغذیه میکند تا موتور الکتریکی را روشن کند. قدرت باتری دو برابر شده و به 80 کیلووات رسیده است، در حالی که موتور الکتریکی قدرتمندتر است و خروجی 204 اسب بخار دارد. آنها به نکسو جدید اجازه میدهند در 7.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد، که بسیار سریعتر از 9.2 ثانیه مدل قبلی است.
پیشرفتها در ذخیرهسازی هیدروژن مایع نیز باعث شده است که ظرفیت مخزن سوخت به 6.69 کیلوگرم افزایش یابد – 360 گرم بهبود نسبت به مدل قبلی – به لطف توانایی ذخیره هیدروژن با چگالی بالاتر، نه اینکه خود مخزن ظرفیت بیشتری داشته باشد. نتیجه، برد 700 کیلومتری است و مخزن را میتوان در همان زمانی که برای پر کردن مخزن بنزین لازم است، با هیدروژن پر کرد.
نکسو هنوز هم باید به عنوان یک SUV خانوادگی کاربردی عمل کند و ظرفیت صندوق عقب 993 لیتری دارد (بیشتر از نسل اول)، در حالی که قادر به بکسل کردن یک تریلر یک تنی نیز هست. به علاوه، جدیدترین رابط دیجیتال هیوندای را اجرا میکند که از طریق دو صفحه نمایش 12.3 اینچی در مقابل راننده قابل دسترسی است.
متأسفانه، هر کسی که مایل به داشتن نکسو در بریتانیا باشد، در حال حاضر شانس ندارد، زیرا هیوندای قصد ندارد این خودرو را به دلیل کمبود زیرساختهای سوختگیری هیدروژن به اینجا بیاورد. در حال حاضر، تنها 16 ایستگاه سوختگیری در بریتانیا وجود دارد، که استفاده از FCEV را تقریباً غیرممکن میکند، مگر اینکه اتفاقاً بسیار نزدیک به یک ایستگاه باشید.
پیشرانه پیل سوختی هیدروژنی: این فناوری به عنوان یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای خودروهای بنزینی و دیزلی در نظر گرفته میشود.
طراحی رترو: هیوندای در طراحی نکسو جدید، از المانهای طراحی خودروهای دهه 80 میلادی الهام گرفته است.
برد و عملکرد: نکسو جدید با برد 700 کیلومتر و عملکرد بهبود یافته، گامی رو به جلو در فناوری خودروهای هیدروژنی محسوب میشود.
محدودیتهای زیرساختی: کمبود ایستگاههای سوختگیری هیدروژن، مانع اصلی عرضه این خودرو در بریتانیا است.