به گزارش مدیاتی:انقلابی در دنیای بازیهای کلاسیک! مایکروسافت با بهرهگیری از پیشرفتهترین فناوریهای هوش مصنوعی، نسخهای کاملاً بازسازیشده از Quake II – شاهکار نوستالژیک دنیای گیمینگ – را معرفی کرده است. این اقدام جسورانه نهتنها یادآور خاطرات شیرین بازیکنان قدیمی است، بلکه پنجرهای به سوی آینده صنعت بازیسازی میگشاید.
با ترکیب گرافیک مدرن و هوش مصنوعی پیشرفته، مایکروسافت موفق شده تجربهای منحصربهفرد از این عنوان کلاسیک را خلق کند. نسخه جدید از رندرینگ هوشمند، بهبود رفتار دشمنان و محیطهای پویاتر بهره میبرد که همگی مدیون قابلیتهای شگفتانگیز هوش مصنوعی هستند.
در این مقاله به بررسی عمیق این پروژه جاهطلبانه میپردازیم و تأثیر آن را بر آینده بازسازی بازیهای کلاسیک تحلیل خواهیم کرد. آیا این تکنولوژی میتواند استانداردهای جدیدی در صنعت گیم تعریف کند؟ با ما همراه باشید تا از تمام جزئیات این تحول بزرگ مطلع شوید!
بازگشت حماسی: مایکروسافت Quake II را با قابلیتهای هوش مصنوعی احیا کرد
شما بهعنوان علاقهمندان به دنیای بازیهای ویدیویی، احتمالاً با خبر بازسازی بازی Quake II توسط مایکروسافت با استفاده از هوش مصنوعی مواجه شدهاید. این اقدام، که بخشی از تلاشهای مایکروسافت در زمینهی «کوپایلت برای گیمینگ» است، دریچهای نو به سوی آیندهی بازیسازی میگشاید.
در اوایل سال جاری، مایکروسافت از مدل هوش مصنوعی Muse رونمایی کرد؛ مدلی که قادر به تولید گیمپلی است. در ابتدا، این مدل بیشتر به یک پروژهی تحقیقاتی شبیه بود، اما اکنون، کاربران کوپایلت میتوانند نسخهای از آن را در دمو هوش مصنوعی بازی Quake II تجربه کنند.
این نسخهی نمایشی، که بهطور مستقیم در مرورگر قابل اجرا است، گرافیک ابتدایی، دشمنان تار و مات، و تعاملات محدودی دارد. مایکروسافت، مدت زمان استفاده از این دمو را نیز محدود کرده است.
در ابتدا، Muse با نرخ ۱۰ فریم بر ثانیه و وضوح ۱۸۰ در ۳۰۰ پیکسل نمایش داده میشد، اما در نسخهی جدید، نرخ فریم و وضوح به ترتیب به سطح قابلبازی و ۳۶۰ در ۶۴۰ ارتقا یافته است. با این حال، تجربهی بازی همچنان محدود است و بیشتر به عنوان پیشنمایشی از آیندهی این فناوری ارائه میشود.
هدف مایکروسافت از توسعهی Muse، کمک به توسعهدهندگان بازی برای نمونهسازی اولیه است. همچنین، این شرکت در حال بررسی روشهایی برای بهبود بازیهای کلاسیک مانند Quake II و سازگاری آنها با سختافزارهای مدرن است.
آقای فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش بازی مایکروسافت، دربارهی Muse گفته است که این فناوری میتواند با استفاده از دادههای گیمپلی و ویدیو، نحوهی اجرای بازیهای قدیمی را یاد بگیرد و آنها را برای هر پلتفرمی قابل حمل سازد. این مدلهای هوش مصنوعی، با توانایی خود در یادگیری کامل اجرای یک بازی، بدون نیاز به موتور یا سختافزار اصلی، فرصتهای جدیدی را در زمینهی حفظ و بازسازی بازیهای قدیمی فراهم میکنند.
به نظر میرسد که مایکروسافت در حال آموزش Muse بر روی بازیهای مختلفی، فراتر از Bleeding Edge، است و احتمالاً در آیندهی نزدیک، شاهد تجربههای کوتاه و تعاملی بیشتری از بازیهای تولیدشده با هوش مصنوعی در بخش Copilot Labs خواهیم بود.
این اقدام مایکروسافت، نشاندهندهی پتانسیل بالای هوش مصنوعی در صنعت بازیسازی و تلاش این شرکت برای احیای بازیهای کلاسیک و ارائهی تجربههای نوین به کاربران است.