گوگل با این حرکت، آیفون 17 پرو را به استهزا گرفت

به گزارش مدیاتی:رقابت همیشگی گوگل و اپل این بار به عرصه طراحی هم کشیده شده است! به نظر می‌رسد گوگل با انتشار آخرین به‌روزرسانی‌های Material Design خود، پاسخی طنزآمیز به شایعات طراحی آیفون ۱۷ پرو داده است.

منابع نزدیک به گوگل فاش کرده‌اند که تغییرات ظاهری جدید سیستم عامل اندروید، به طور مشکوکی شبیه به نقاط ضعف طراحی است که در تصاویر منتشر شده از آیفون ۱۷ پرو دیده می‌شد. آیا این یک حرکت حساب‌شده از سوی غول جست‌وجو برای پیش‌دستی بر رقیب دیرینه خود است؟

کنایه گوگل به طراحی احتمالی نوار دوربین آیفون 17 پرو

شایعات متعددی حاکی از آن است که آیفون 17 پرو و آیفون 17 پرو مکس با طراحی جدیدی در قسمت جزیره‌ی دوربین خود روبرو خواهند شد. این طراحی به احتمال زیاد به شکل یک نوار یکپارچه دوربین خواهد بود که تقریباً سرتاسر بخش بالایی نیمه‌ی پشتی این دستگاه‌ها را در بر خواهد گرفت. جالب اینجاست که حتی مدل آیفون 17 ایر نیز از این نوار بهره‌مند می‌شود، علی‌رغم اینکه تنها یک لنز دوربین را در خود جای داده است. بر اساس گمانه‌زنی‌ها، تنها مدل پایه‌ی آیفون 17 از این تغییر طراحی مستثنی خواهد بود.

گوگل، به نظر می‌رسد که اخبار و شایعات مربوط به دنیای تلفن‌های همراه را با دقت فراوان دنبال می‌کند. در همین راستا، این شرکت به تازگی یک تبلیغ منتشر کرده است که در آن به طور ضمنی اپل را به خاطر اقتباس از این نوع طراحی مورد تمسخر قرار می‌دهد. گوگل در این تبلیغ، با لحنی طعنه‌آمیز، این ایده را القا می‌کند که برای نخستین بار از مفهوم نوار دوربین در گوشی‌های سری پیکسل خود استفاده کرده است. این در حالی است که گوگل به این نکته اشاره نمی‌کند که طراحی احتمالی اپل برای مدل‌های پرو، اگرچه از نظر مفهومی مشابه است، اما در جزئیات تفاوت‌های قابل توجهی دارد و بیشتر یادآور طراحی برخی گوشی‌های پوکو در گذشته است تا طراحی پیکسل‌ها (البته به جز آیفون 17 ایر که شباهت بیشتری به طراحی پیکسل دارد). نکته‌ی قابل توجه این است که این بار نه شرکت پوکو، بلکه خود گوگل است که به این کنایه پرداخته است.

این تبلیغ، بخشی از مجموعه‌ی تبلیغاتی طولانی مدت گوگل است که در آن گوشی‌های پیکسل و آیفون به صورت شخصیت‌های انسانی و به عنوان دوست به تصویر کشیده می‌شوند. لازم به ذکر است که این مورد، به هیچ وجه زننده‌ترین تبلیغ این سری نیست و گوگل در این زمینه سابقه‌ی ساخت تبلیغات بحث‌برانگیزتری را نیز دارد.

در این تبلیغ، گوشی پیکسل با لحنی دوستانه، خاطراتی را مرور می‌کند. از جمله زمانی که گوگل برای اولین بار قابلیت Night Sight (دید در شب) را معرفی کرد و پس از آن، به طرز “اتفاقی”، آیفون نیز قابلیت Night Mode (حالت شب) را دریافت کرد. همچنین، پیکسل به معرفی قابلیت Magic Eraser (پاک‌کن جادویی) و سپس ارائه‌ی قابلیتی مشابه با نام Cleanup (پاکسازی) در آیفون اشاره می‌کند. در نهایت، موضوع ویجت‌ها مطرح می‌شود؛ قابلیتی که از ابتدای پیدایش سیستم عامل اندروید در آن وجود داشته و آیفون سال‌ها بعد به آن مجهز شده است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید