به گزارش مدیاتی:آمارهای تازه منتشرشده از بازار جهانی گجتهای پوشیدنی در فصل اول ۲۰۲۵، حکایت از سلطه بلامنازع شیائومی بر این صنعت دارد. این غول فناوری چینی با رشد خیرهکننده ۴۵ درصدی نسبت به سال گذشته، سهم بازار خود را به ۳۲ درصد رسانده و رقبای بزرگی مانند اپل و سامسونگ را پشت سر گذاشته است.
یکهتازی شیائومی در بازار جهانی گجتهای پوشیدنی در فصل اول 2025
بر اساس گزارش جدید موسسه Canalys، در بازه زمانی ژانویه تا مارس 2025، در مجموع 46.6 میلیون دستگاه بند پوشیدنی در سراسر جهان عرضه شده که نشاندهنده رشد 13 درصدی این بازار نسبت به سال گذشته است. این گزارش که شامل دستبندهای هوشمند و ساعتهای هوشمند میشود، نشان میدهد که شیائومی با 8.7 میلیون محموله و سهم 19 درصدی از بازار، به عنوان برترین فروشنده در جهان شناخته شده است.
شیائومی با بهروزرسانی سریهای Smart Band و Watch خود و همچنین معرفی محصولات مقرونبهصرفهتر سری Redmi، شاهد رشد چشمگیر 44 درصدی در محمولههای سالانه خود بوده است. به طور خاص، Redmi Band 5 یکی از پرفروشترین گجتهای پوشیدنی در فصل اول سال جاری میلادی بوده است.
اپل با تخمین 7.6 میلیون محموله و سهم 16 درصدی از بازار، در جایگاه دوم قرار گرفته است. هوآوی نیز با 7.1 میلیون محموله و سهم 15 درصدی از بازار، به لطف تقاضای بالا برای دستگاههای سری Watch GT و Watch Fit خود، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.
آمار محمولههای برندهای جهانی گجتهای پوشیدنی در فصل اول 2025
سامسونگ با ارسال 4.9 میلیون گجت پوشیدنی و کسب سهم 11 درصدی از بازار، به لطف رشد قوی در بازارهای نوظهور، در رتبه چهارم قرار گرفت. گارمین نیز با 1.8 میلیون محموله و سهم 4 درصدی از بازار، جایگاه پنجم را به خود اختصاص داد.
Canalys همچنین یک مطالعهی مصرفکننده در اروپا انجام داده که عوامل مورد توجه کاربران هنگام خرید ساعت هوشمند را بررسی میکند. نتایج این مطالعه نشان میدهد که قیمت و عمر باتری، به طور غیرمنتظرهای، دو عامل مهم برای مصرفکنندگان بودهاند. ویژگیهای ردیابی سلامت، نام تجاری و طراحی نیز از دیگر عوامل اصلی در انتخاب یک گجت پوشیدنی هوشمند به شمار میروند. جالب اینجاست که ویژگیهای ورزشی جزو عوامل کماهمیتتر در تصمیمگیری بودهاند.
با نگاهی به آینده، Canalys پیشبینی میکند که یکپارچگی اکوسیستم و خدمات پس از فروش همچنان زمینههای اصلی رقابت در بازار گجتهای پوشیدنی خواهند بود. مدلهای مبتنی بر اشتراک نیز نقش کلیدی در افزایش تعامل کاربران و درآمدهای برندها ایفا خواهند کرد.