به گزارش مدیاتی:شیائومی، غول فناوری چین، این بار با معرفی شاسیبلند تمامبرقی YU7 پا به عرصه رقابتی گذاشته که تاکنون تسلا مدل Y در آن حرف اول را میزد. با مشخصات فنی پیشرفته، طراحی جذاب و قیمتی که احتمالاً بسیار رقابتی خواهد بود، این خودروی الکتریکی نوظهور قصد دارد معادلات بازار را بر هم بزند.
اما سوال اصلی اینجاست: آیا YU7 واقعاً میتواند رقیبی جدی برای تسلا مدل Y باشد؟ با باتری با دوام، سیستم نرمافزاری هوشمند و فناوریهای نوین شارژ سریع، شیائومی به نظر میرسد تمام برگهای برنده را در دست دارد. در این گزارش، مقایسه دقیق ویژگیهای فنی، قیمتگذاری و نوآوریهای این دو خودرو را بررسی میکنیم تا ببینیم آیا بالاخره رقیبی شایسته برای تسلا ظهور کرده است یا خیر.
شیائومی YU7 میآید: آیا این شاسیبلند الکتریکی رقیب تسلا مدل Y خواهد شد
پس از موفقیت خیرهکننده سدان برقی SU7، به نظر میرسد شیائومی قصد ندارد در بازار خودروی برقی توقف کند. این شرکت حالا با معرفی مدل کاملاً جدید خود، YU7، جاهطلبیهایش را به سمت بخش محبوب شاسیبلندهای برقی سوق داده است. تنها یک هفته پس از رونمایی اولیه، این خودرو قرار است اولین حضور عمومی خود را در نمایشگاه خودروی شنژن ۲۰۲۵ (Auto Shenzhen 2025) تجربه کند که از تاریخ ۳۱ می (۱۱ خرداد) آغاز میشود.
اولین نمایش عمومی و جزئیات کلیدی YU7
YU7 یک شاسیبلند الکتریکی پنجنفره در اندازه متوسط تا بزرگ است که برای اولین بار در تاریخ ۲۲ می (۲ خرداد) رونمایی شد. برای علاقهمندانی که مشتاق دیدن این خودرو از نزدیک هستند، شیائومی YU7 و کل خط تولید وسایل نقلیه خود را در نمایشگاه بینالمللی خودروی منطقه بزرگ گوانگدونگ-هنگکنگ-ماکائو (که به عنوان Auto Shenzhen 2025 نیز شناخته میشود) به نمایش خواهد گذاشت. این رویداد در تاریخ ۳۱ می (۱۱ خرداد) برای خبرنگاران و از ۱ ژوئن تا ۸ ژوئن (۱۲ تا ۱۹ خرداد) برای عموم باز خواهد بود. غرفه شیائومی را میتوانید در سالن ۶، غرفه ۰۶ پیدا کنید.
چرا YU7 مهم است؟ ابعاد و استراتژی عرضه
ورود شیائومی به این بازار شلوغ تنها یک حرکت ساده نیست؛ این یک گام حسابشده است. YU7 دارای ابعاد چشمگیری است: ۵۰۱ سانتیمتر طول، ۱۹۹.۶ سانتیمتر عرض و ۱۶۰ سانتیمتر ارتفاع، که همگی بر روی یک فاصله بین دو محور سخاوتمندانه ۳۰۰ سانتیمتری قرار گرفتهاند.
شیائومی قصد دارد سه نسخه متمایز از YU7 را ارائه دهد: YU7 Standard، YU7 Pro و YU7 Max، که استراتژی مشابهی با سدان SU7 این شرکت است. هر دو مدل Standard و Pro به یک پک باتری ۹۶.۳ کیلوواتساعتی لیتیوم فسفات آهن (LFP) مجهز خواهند شد. شیائومی ادعا میکند که این باتری برد ۸۳۵ کیلومتر (CLTC) برای مدل Standard و ۷۶۹ کیلومتر (CLTC) برای مدل Pro را ارائه خواهد داد.
مدل ردهبالا YU7 Max به باتری ۱۰۱.۷ کیلوواتساعتی سهتایی لیتیوم مجهز خواهد شد و هدف آن دستیابی به برد ۷۶۰ کیلومتر (CLTC) است. برای مقایسه، تسلا مدل Y در حال حاضر دو نسخه در چین با بردهای ۵۹۳ کیلومتر و ۷۱۹ کیلومتر (CLTC) ارائه میدهد، که نشان میدهد YU7 میتواند مزیت قابل توجهی در میزان مسافت قابل پیمایش با یک بار شارژ داشته باشد.
رشد خیرهکننده شیائومی در بازار خودروی برقی
ورود شیائومی به بازار خودروی برقی به طرز شگفتآوری سریع و تأثیرگذار بوده است. این شرکت اولین خودروی الکتریکی خود، یعنی سدان SU7 را در ۲۸ مارس ۲۰۲۴ عرضه کرد و به سرعت در بازار به شدت رقابتی چین جایگاه خود را پیدا کرد. در ۲۷ فوریه ۲۰۲۵، این شرکت از SU7 Ultra، یک نسخه با عملکرد بالا از این سدان با قدرت ۱۵۴۸ اسب بخار، رونمایی کرد. این پیشرفت سریع به شیائومی کمک کرد تا طبق گزارش شرکت تحقیقات بازار TrendForce، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵، رتبه هشتم فروش جهانی خودروهای برقی باتریدار (BEV) را به خود اختصاص دهد.
نمایش قریبالوقوع شاسیبلند برقی YU7 در نمایشگاه خودروی شنژن، گام مهم بعدی برای شیائومی محسوب میشود. راهاندازی موفقیتآمیز یک شاسیبلند برای فروش بالا در چشمانداز کنونی صنعت خودرو بسیار حیاتی است، چرا که خانوادهها و افراد به طور یکسان به سمت کاربردی بودن و فضای ارائه شده توسط این خودروهای برقی بزرگتر گرایش دارند. تمام نگاهها اکنون به عرضه فروش در ماه جولای و رونمایی نهایی از قیمت آن خواهد بود که در نهایت تعیینکننده استقبال مصرفکنندگان از YU7 است.




