رسانه مدیاتیرسانه مدیاتیرسانه مدیاتی
  • خانه
  • اخبار و رویدادها
    • بورس
  • فناوری
  • خودرو و حمل نقل
  • آموزش و راهنما
  • سلامت و پزشکی
  • نبض بازار
    • قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال [لحظه ای]
    • قیمت دلار امروز
    • قیمت طلا و سکه
    • قیمت روز خودروهای داخلی امروز [بازار آزاد و کارخانه ای]
جستجو
در حال مطالعه: بی‌ام‌و باز هم همکاری با «اپل کارپلی اولترا» را رد کرد
به اشتراک گذاری
اطلاع‌رسانی
Font ResizerAa
رسانه مدیاتیرسانه مدیاتی
Font ResizerAa
جستجو
  • خانه
  • اخبار و رویدادها
    • بورس
  • فناوری
  • خودرو و حمل نقل
  • آموزش و راهنما
  • سلامت و پزشکی
  • نبض بازار
    • قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال [لحظه ای]
    • قیمت دلار امروز
    • قیمت طلا و سکه
    • قیمت روز خودروهای داخلی امروز [بازار آزاد و کارخانه ای]
ما را دنبال کنید
رسانه مدیاتی > خودرو و حمل نقل > بی‌ام‌و باز هم همکاری با «اپل کارپلی اولترا» را رد کرد
خودرو و حمل نقلفناوری و دیجیتال

بی‌ام‌و باز هم همکاری با «اپل کارپلی اولترا» را رد کرد

آخرین به‌روز رسانی در ۱۴۰۴/۰۵/۰۲
توسط z.safari
منتشر شده در مرداد ۲, ۱۴۰۴
به اشتراک گذاری
بی‌ام‌و باز هم همکاری با «اپل کارپلی اولترا» را رد کرد
به اشتراک گذاری

به گزارش مدیاتی:در حالی که بسیاری از خودروسازان مطرح جهان به‌دنبال همگام‌سازی خودروهای خود با فناوری‌های نوین اپل هستند، بی‌ام‌و بار دیگر تصمیمی متفاوت اتخاذ کرده است. این خودروساز آلمانی برای دومین بار از به‌کارگیری «CarPlay Ultra»، نسخه پیشرفته سیستم اطلاعات سرگرمی اپل، صرف‌نظر کرده و ترجیح داده مسیر فناوری خود را به شکل مستقل ادامه دهد. تصمیمی که پرسش‌های زیادی درباره آینده همکاری این برند با غول تکنولوژی آمریکایی ایجاد کرده است.

آنچه خواهید خواند
بی‌ام‌و، غول خودروسازی آلمانی، دوباره قید “کارپلی اولترا” اپل را زدرقابت بر سر تسلط بر داشبورد خودروپذیرندگان و مخالفان: صف‌بندی خودروسازانتمرکز بی‌ام‌و بر iDrive: آینده‌ای مستقل

بی‌ام‌و، غول خودروسازی آلمانی، دوباره قید “کارپلی اولترا” اپل را زد

در دنیای پررقابت خودروسازی و فناوری، نبرد بر سر سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی داخل خودرو به اوج خود رسیده است. پس از معرفی سیستم پیشرفته CarPlay Ultra توسط اپل، که وعده ادغام عمیق‌تر با عملکردهای خودرو و کنترل کامل نمایشگرهای داشبورد را می‌دهد، خودروسازان به دو دسته تقسیم شدند: گروهی که بلافاصله از پذیرش این سیستم استقبال کردند و گروهی دیگر که بر استقلال نرم‌افزاری خود تأکید ورزیدند. در این میان، بی‌ام‌و (BMW) بار دیگر قاطعانه اعلام کرده است که قصد استفاده از CarPlay Ultra را ندارد و در عوض، تمرکز خود را بر توسعه و تقویت سیستم اختصاصی iDrive خود دوچندان خواهد کرد.

رقابت بر سر تسلط بر داشبورد خودرو

CarPlay Ultra، که با تأخیر قابل توجهی در ماه می سال جاری (۲۰۲۵) توسط اپل به طور رسمی عرضه شد، فراتر از یک سیستم اطلاعات و سرگرمی ساده است. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده که کنترل کامل نمایشگرهای خودرو، از جمله پنل کیلومترشمار و حتی عملکردهای حیاتی خودرو مانند سیستم تهویه و تنظیمات صندلی را به دست بگیرد. این سطح از یکپارچگی، در حالی که تجربه کاربری یکپارچه‌تری را برای کاربران آیفون به ارمغان می‌آورد، نگرانی‌های جدی را برای خودروسازان در مورد از دست دادن کنترل بر هویت برند و درآمدهای آتی از خدمات نرم‌افزاری ایجاد کرده است.

پذیرندگان و مخالفان: صف‌بندی خودروسازان

در جبهه پذیرندگان، شرکت‌هایی نظیر استون مارتین (Aston Martin) پیشگام بوده و اولین خودروهای مجهز به CarPlay Ultra را روانه بازار کرده است. علاوه بر آن، برندهای بزرگی همچون کیا (Kia)، هیوندای (Hyundai)، پورشه (Porsche)، جنسیس (Genesis)، فورد (Ford)، نیسان (Nissan)، اینفینیتی (Infiniti)، جگوار (Jaguar) و هوندا (Honda) نیز همکاری نزدیک خود را با اپل برای ارائه این سیستم به کاربرانشان تأیید کرده‌اند.

- تبلیغات -

اما در مقابل، غول‌های خودروسازی مانند بی‌ام‌و (BMW)، مرسدس بنز (Mercedes)، ولوو (Volvo)، پولستار (Polestar)، رنو (Renault) و جنرال موتورز (General Motors) به شدت نسبت به واگذاری استقلال نرم‌افزاری خود به اپل مقاومت نشان می‌دهند. این مقاومت به حدی است که جنرال موتورز حتی CarPlay استاندارد را از برخی از خودروهای برقی جدید خود حذف کرده است. این شرکت‌ها معتقدند که کنترل بر سیستم‌عامل داخل خودرو، بخش مهمی از تجربه رانندگی و هویت برند آن‌هاست و نمی‌خواهند آن را به یک شرکت فناوری واگذار کنند.

تمرکز بی‌ام‌و بر iDrive: آینده‌ای مستقل

بی‌ام‌و با تأیید مجدد عدم استفاده از CarPlay Ultra، بر تعهد خود به توسعه و پیشرفت سیستم عامل داخلی iDrive تأکید کرد. این شرکت اعلام کرده است که نسل جدید سیستم عامل iDrive ابتدا در مدل BMW iX3 و سپس در سایر مدل‌های سری Neue Klasse این شرکت به کار گرفته خواهد شد.

نکته مهم اینجاست که این تصمیم به معنای حذف کامل CarPlay استاندارد و Android Auto نیست. این دو سیستم همچنان در خودروهای بی‌ام‌و در دسترس خواهند بود، اما کاربرد آن‌ها به نمایشگر اصلی اطلاعات و سرگرمی محدود می‌شود و توانایی کنترل مستقیم عملکردهای حیاتی خودرو را نخواهند داشت. این رویکرد به بی‌ام‌و اجازه می‌دهد تا ضمن ارائه گزینه‌های اتصال محبوب به مشتریان خود، کنترل عمیق بر تجربه کاربری و عملکردهای اصلی خودرو را در اختیار داشته باشد.

این تصمیم بی‌ام‌و نشان‌دهنده یک روند گسترده‌تر در صنعت خودرو است؛ جایی که خودروسازان به طور فزاینده‌ای به دنبال تقویت قابلیت‌های نرم‌افزاری داخلی خود هستند تا از وابستگی به شرکت‌های فناوری خارجی بکاهند و درآمدهای جدیدی از طریق خدمات اشتراکی و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری کسب کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب
فیسبوک لینکداین تلگرام ایمیل کپی لینک پرینت
به اشتراک گذاری
مطلب قبلی اپل از AppleCare One رونمایی کرد؛ طرحی یکپارچه برای محافظت از تمام دستگاه‌ها، حالا با پوشش سرقت و گم‌شدن آی‌پد و اپل واچ اپل از AppleCare One رونمایی کرد؛ طرحی یکپارچه برای محافظت از تمام دستگاه‌ها، حالا با پوشش سرقت و گم‌شدن آی‌پد و اپل واچ
مطلب بعدی استاندارد شارژ بی‌سیم Qi2 با توان ۲۵ وات معرفی شد؛ پشتیبانی گسترده در راه است استاندارد شارژ بی‌سیم Qi2 با توان ۲۵ وات معرفی شد؛ پشتیبانی گسترده در راه است
کامنت خود را ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

- تبلیغات -
Ad image

مطالب پیشنهادی

رکوردشکنی بازیکنان Dying Light: The Beast با کشتن بیش از ۲.۲ میلیارد زامبی
رکوردشکنی بازیکنان Dying Light: The Beast با کشتن بیش از ۲.۲ میلیارد زامبی
بازی و سرگرمی فناوری و دیجیتال
دلایل حیاتی برای آنکه بدون تضمین امنیت، ماشین نفروشید!
آموزش و راهنما اخبار داخلی خودرو و حمل نقل
افزایش ناگهانی قیمت Xbox Game Pass Ultimate؛ جهش ۵۰ درصدی آبونمان مایکروسافت
افزایش ناگهانی قیمت Xbox Game Pass Ultimate؛ جهش ۵۰ درصدی آبونمان مایکروسافت
فناوری و دیجیتال
جهش بزرگ آمازون در دنیای خانه‌های هوشمند: Echo Dot Max، Echo Studio و دو Echo Show تازه
جهش بزرگ آمازون در دنیای خانه‌های هوشمند: Echo Dot Max، Echo Studio و دو Echo Show تازه
فناوری و دیجیتال
- تبلیغات -
Ad image

لینک‌های کاربردی

  • پیام ناشناس
  • سایت بو نده
  • فیدبک پرو

ممکنه به این مطالب هم علاقه داشته باشی

استخدام تیم حقوقی توسط توییتر برای شکایت از ایلان ماسک
فناوری و دیجیتال

استخدام تیم حقوقی توسط توییتر برای شکایت از ایلان ماسک

تیر ۲۰, ۱۴۰۱
انتشار نسخه جدید iOS 15
فناوری و دیجیتالویژه

انتشار نسخه جدید iOS 15

شهریور ۳۱, ۱۴۰۰
خرید 5.4 میلیارد دلاری مندیانت توسط گوگل
فناوری و دیجیتال

شکایت از گوگل به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران

تیر ۱۳, ۱۴۰۰
هشدار تراست ولت به کاربران آیفون، قابلیت iMessage را غیرفعال کنید
فناوری و دیجیتالاخبار اپل، آیفون و مک

هشدار تراست ولت به کاربران آیفون، قابلیت iMessage را غیرفعال کنید

اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

لینک‌های کاربردی

  • پیام ناشناس
  • سایت بو نده
  • فیدبک پرو

محبوب‌های گذشته

اعتراض شدید به میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
اعتراض شدید به میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
اخبار و رویدادها
لپ‌ تاپ‌ هایی که نباید بخرید!
لپ‌ تاپ‌ هایی که نباید بخرید!
فناوری و دیجیتال
بهترین نرم‌ افزارهای آنتی ویروس سال 2023
بهترین نرم‌ افزارهای آنتی ویروس سال 2023
فناوری و دیجیتال

درباره رسانه مدیاتی

اگر به خبر فناوری و دنیای آی تی علاقه دارید، اگر به دنبال مرجع اخبار به روز هستید، رسانه مدیاتی مرجعی برای اخبار تکنولوژی است و روزانه مهم ترین خبرهای آیتی را

رسانه مدیاتی فعالیت خود را از مرداد 1399 آغاز کرد. هدف این رسانه افزایش سطح معلومات مخاطبان در کنار ارائۀ جدیدترین اخبار در زمینۀ آی تی و سایر حوزه‌های پر مخاطب است.

علاوه بر این می‌توانید قیمت و نرخ روز دلار ، قیمت روز سکه و طلا و همچنین قیمت روز خودرو را در رسانه مدیاتی دنبال کنید.

برای ارتباط با رسانه مدیاتی می‌توانید از طریق آدرس ایمیل info [a] mediat [dot] ir با ما ارتباط برقرار کنید.

مطالب تصادفی

زیست‌بوم خلاق ایران؛ فرصت‌های بزرگ، موانع بزرگ‌تر
زیست‌بوم خلاق ایران؛ فرصت‌های بزرگ، موانع بزرگ‌تر
اخبار داخلی اخبار و رویدادها فناوری و دیجیتال
QCY با هدفون‌های MeloBuds N70 و قابلیت‌های جذاب، بازار را به چالش کشید
QCY با هدفون‌های MeloBuds N70 و قابلیت‌های جذاب، بازار را به چالش کشید
فناوری و دیجیتال
همکاری متفاوت پولستار و GeoGuessr؛ تجربه یک بازی واقعی پشت فرمان
همکاری متفاوت پولستار و GeoGuessr؛ تجربه یک بازی واقعی پشت فرمان
فناوری و دیجیتال
ما را دنبال کنید
تمامی حقوق متعلق است به رسانۀ خبری مدیاتی است.