به گزارش مدیاتی:اندروید اتو قصد دارد تجربه رانندگی شما را به سطحی جدید برساند. به تازگی رابط کاربری تازه اسپاتیفای و یوتیوب در این پلتفرم لو رفته است، که نهتنها دسترسی به موسیقی و ویدیوها را سادهتر میکند، بلکه تجربه رانندگی شما را تعاملی و جذابتر میسازد. این بهروزرسانی میتواند نحوه تعامل ما با سرگرمیهای دیجیتال در خودرو را متحول کند.
تحولی در تجربه رانندگی: رابط کاربری جدید اسپاتیفای و یوتیوب در اندروید اتو فاش شد
بر اساس بررسی فایلهای APK توسط وبسایت Android Authority، جزئیات جالبی درباره اپلیکیشنهای اسپاتیفای و یوتیوب برای اندروید اتو (Android Auto) فاش شده است. این اپلیکیشنهای محبوب قرار است با ظاهر جدیدی بر اساس قالبهای رسانهای جدید گوگل برای اندروید اتو، به روزرسانی شوند.
در کنفرانس I/O 2025 گوگل، این شرکت از قالبهای جدید اپلیکیشنهای رسانهای به عنوان بخشی از کتابخانه برنامههای “اندروید برای خودروها” رونمایی کرد. اگر توسعهدهندگان تصمیم به استفاده از این قالبها بگیرند، میتوانند تجربهای یکپارچه و هماهنگ با سایر برنامهها در اندروید اتو ارائه دهند. قالب “پخش رسانه” تنها یکی از این نمونههاست که به توسعهدهندگان کمک میکند تا نمای “در حال پخش” را با تعاملات قابل شخصیسازی طراحی کنند.
با این حال، این قالبها هنوز در مرحله بتا قرار دارند و توسعهدهندگان تنها میتوانند آنها را در کانالهای تست بسته در فروشگاه پلی استور منتشر کنند. بنابراین، اسکرینشاتهایی که از رابط کاربری جدید اسپاتیفای و یوتیوب منتشر شده، یک نگاه اولیه است که هنوز به صورت عمومی در دسترس نیست.
یکی از برجستهترین ویژگیهای این قالبهای جدید، قابلیت تطبیق با DPI (نقطه در اینچ) صفحه نمایش مرکزی خودرو شماست. همچنین، نوار جستجو نیز بازطراحی شده و از زبان طراحی Material 3 Expressive پیروی میکند.
این قالبهای جدید هنوز در مرحله آزمایشی هستند و مشخص نیست که چه زمانی به صورت گسترده برای عموم منتشر خواهند شد. همچنین، ممکن است در طراحی نهایی هر دو اپلیکیشن تغییراتی ایجاد شود.