به گزارش مدیاتی:تویوتا با هدف تقویت جایگاه خود در بازار خودروهای برقی چین، گامی استراتژیک برداشته و تصمیم به همکاری با دو غول فناوری، هوآوی و شیائومی گرفته است. این همکاری مشترک برای توسعه سدان برقی bZ7، نه تنها نشاندهنده تغییر رویکرد تویوتا در بازار چین است، بلکه امکان بهرهگیری از فناوریهای پیشرفته و نوآوریهای دیجیتال این دو شرکت را نیز برای تولید خودرویی مدرن و جذاب فراهم میکند.
چرخش استراتژیک تویوتا در چین: همکاری با هوآوی و شیائومی برای ساخت سدان برقی bZ7
تویوتا که مدتها بازار خودروهای برقی چین و رشد خیرهکننده برندهای محلی را از دور نظاره میکرد، اکنون رویکرد خود را تغییر داده است. به جای تکیه بر فناوریهای داخلی، این غول خودروسازی ژاپنی به فلسفه جدیدی روی آورده است: برای موفقیت در چین، باید با بهترینهای چین همکاری کرد. سدان برقی جدید GAC Toyota bZ7، که با کمک غولهای فناوری چینی، هواوی و شیائومی ساخته شده، نمادی از این استراتژی جدید است.
طراحی بزرگ، فناوری چینی
GAC Toyota، سرمایهگذاری مشترک تویوتا در این منطقه، اولین تصاویر رسمی از bZ7 را منتشر کرده است. این خودرو یک سدان بزرگ با طول ۵۱۳۰ میلیمتر، عرض ۱۹۶۵ میلیمتر و ارتفاع ۱۵۰۰ میلیمتر است. با فاصله محوری بلند ۳۰۲۰ میلیمتری، فضای داخلی جادار و راحتی را ارائه میدهد که یک نقطه قوت مهم برای مصرفکنندگان در بازار چین است.
اما تفاوت اصلی در زیر بدنه آشنای این خودرو نهفته است. به جای استفاده از موتورهای داخلی، bZ7 از سختافزار تأمین شده توسط هواوی استفاده میکند. اسناد نظارتی نشان میدهند که این موتور حداکثر خروجی ۲۰۷ کیلووات (حدود ۲۷۸ اسب بخار) تولید میکند که برای رسیدن به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت کافی است. این اعداد بیشتر بر ارائه یک عملکرد قابل اطمینان برای یک خودروی خانوادگی بزرگ تمرکز دارند تا ثبت رکوردهای سرعت.
تحول در کابین: از سختافزار تا هوش مصنوعی
بزرگترین تغییر در داخل کابین bZ7 رخ داده است. تویوتا با درک اینکه نبرد امروز برای جذب مشتریان خودروهای برقی در صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی برنده میشود، عقبنشینی کرده و اجازه داده است متخصصان محلی رهبری را بر عهده بگیرند. bZ7 از سیستم پیشرفته HarmonySpace هواوی بهره میبرد، که به رابط کاربری روان و اتصالپذیری بالای خود مشهور است.
علاوه بر این، این خودرو با اکوسیستم هوشمند شیائومی نیز ادغام میشود. این ویژگی به bZ7 اجازه میدهد به طور یکپارچه با طیف گستردهای از دستگاههای هوشمند خانگی و لوازم الکترونیکی شخصی ارتباط برقرار کند، قابلیتی که مورد توجه کاربران چینی علاقهمند به فناوری است.
تغییر رویکرد از ژاپن به چین
این همکاری یک تغییر اساسی در نحوه فعالیت تویوتا در بزرگترین بازار خودروهای برقی جهان است. پیش از این، تصمیمات اصلی برای مدلهای جدید در مقر اصلی شرکت در ژاپن گرفته میشد، اما این رویه قدیمی کنار گذاشته شده است.
یاشیاکی کونیشی، رئیس بخش تحقیق و توسعه خودروهای برقی تویوتا در چین، تأیید کرد که قدرت تصمیمگیری برای مدلهای جدید به طور رسمی از ژاپن به تیم محلی چینی منتقل شده است. تویوتا در حال اجرای سیستمی است که مهندسان محلی با دانش عمیق از بازار چین، مسئولیت توسعه خودروهای جدید، فیسلیفتها و مدلهای نسل بعدی را بر عهده بگیرند.
آقای کونیشی اظهار داشت که برای موفقیت در محیط به سرعت در حال تغییر چین، تویوتا باید تحقیق و توسعه محلی و مستقلی را، جدا از برنامههای جهانی خودروهای خود، انجام دهد و تویوتا bZ7 اولین ثمره این رویکرد جدید و بومیسازی شده است.